Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinien vanhemmat ovat NIIN sinisilmäisiä teinien alkon käytön suhteen

Vierailija
14.12.2012 |

Alkaa kyllästyttää ja on vaikea uskoa tätä. Taas kerran juttelin lapseni yhden kaverin äidin kanssa,joka oli sitä mieltä, että hänen lapsensa ei ole kiinnostunut alkosta, eikä juo. Samaan aikaan tiedän, että kyseisellä nuorella on jo pullot hankittu viikonloppua varten.

Eikä ollut ensimmäinen äiti. Tiedän lapseni kavereista paljon asioita ja hämmästelen, että vanhemmat eivät huomaan alkon käyttöä. Eivätkä edes usko vaikka minä kerron tietäväni 100 % varmasti. Tai teini tulee illalla kotibileistä kotiin ja äiti uskoo, että oksentelu johtuu liikaa syödyistä herkuista.

Samaisista äitien kilteistä kullanmuruista tiedän mm. että neitsyys on tullut menetettyä umpihumalassa jollekin epämääräiselle tyypille. Valitettavasti tiedän. En haluaisi tietää, enkä voi myöskään näitä kavereiden vanhemmille kertoa.

Avatkaa silmänne teinienne suhteen!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon vahvasti siihen, että oma lapseni ei alkoa käytä eikä humalassa hillu. Uskon toisin vasta, kun joku minulle kykenee todistamaan, että nuori juo.

Ja jos nuoreni juo, niin miksi ihmeessä koulusta opettaja ei ota yhteyttä ja kerro sitä minulle?

Vierailija
2/18 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon vahvasti siihen, että oma lapseni ei alkoa käytä eikä humalassa hillu. Uskon toisin vasta, kun joku minulle kykenee todistamaan, että nuori juo.

Ja jos nuoreni juo, niin miksi ihmeessä koulusta opettaja ei ota yhteyttä ja kerro sitä minulle?

Vai meinaatko, että ope käy stalkkaamassa teinejä vapaa-ajallaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan kunnollinen korkeakoulutettu, naimisissa oleva äiti olen nykyisin.

Vierailija
4/18 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen tapahtuu vapaa-ajalla ja nykyisin moni ottaa hillitysti. Kun aloitetaan iltapäivällä, ollaan jo ihan hyvässä kunnossa, kun mennään kotiin 22 - 23, kun on kotiintuloaika.

Näissä nuorissa on sekä niitä, joilla koulu menee huonosti että niitä, joilla on korkeat tavoitteet ja keskiarvo lähentelee kymppiä.

Vierailija
5/18 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vappuna/koulunpäättäjäis/koulunalkajaisviikonloppuna jotain kaupungin aluetta, esim. puistoa, Tampereella hyvinä esimerkkeinä Rosendahlin ranta ja Koskipuisto. 90% juhlijoista alaikäisiä, heitä on tuhansia. Ja kaikki humalassa. Missä vanhemmat? Voin kertoa, että jos lapsi ei vietä kotonaan noita iltoja niin juo, ihan satavarmasti. Ei sinne nimittäin selväpäisenä edes halua joukkoon.

Vierailija
6/18 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne koulussa ryyppää :D :D Kyllä mekin tiedämme että teinimme juo, kuten koko kaveriporukka. Teini valehtelee kirkkain silmin, en minä vaan ne muut. Niin tein itsekin. Ei kaikki teinit juo tietenkään.

Vierailija
7/18 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kunnolliset joivat alkoholia siinä missä ne muutkin. Itsekin kuuluin siihen porukkaan jolla oli koulun päättötodistuksen ka 9, ja samalla tavalla olin kännissä kuin luokkatoverini, joka sai ehdot ja meni kymppiluokalle.

Toki on niitäkin jotka eivät sitä alkoholia käytä, mutta käytännössä aikuinen voi olla varma teininsä selvinpäin olemisesta vain jos se teini on kotona. Oikeastaan edes mopolla liikkuminen ei varmista sitä että se teini olisi selvinpäin.

Mutta siinä olen ap:n kanssa samoilla linjoilla että moni vanhempi on surullisen sinisilmäinen teiniensä suhteen. Itse olen sellaisessa työssä jossa saan kuulla vastaavia juttuja mitä ap kertoi. Teinit kertovat näitä itse minulle ja joskus kuulen sivukorvalla.

Olen noita kännisiä teinejä kuskaillut selviämään myös niin kotiinsa kuin selviämispaikkoihin, ja kun alaikäisen lapsen vanhempia soitetaan paikalle valitettavasti enemmistö on sitä mieltä että se teini ei missään nimessä ole itse aiheuttanut toimillaan tilaansa, vaan aina syy on jossain muualla. Eräskin äiti väitti kivenkovaan lapsensa huonon olon johtuvan ruokamyrkytyksestä, eikä alkoholista. Uskoi vasta verikokeiden tuloksia..

Yksi ihmetteli että miksi opettaja ei kerro hänelle jos hänen teininsä juo.. huhhuh miten esimerkillistä typeryyttä taas.

Vierailija
8/18 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon vahvasti siihen, että oma lapseni ei alkoa käytä eikä humalassa hillu. Uskon toisin vasta, kun joku minulle kykenee todistamaan, että nuori juo. Ja jos nuoreni juo, niin miksi ihmeessä koulusta opettaja ei ota yhteyttä ja kerro sitä minulle?

Vai meinaatko, että ope käy stalkkaamassa teinejä vapaa-ajallaan?

Kaikki nuoret eivät hillu kaupungilla iltaisin, joten ainoa paikka juomiselle olisi koulu tai bussi. Harkoissa se ei ennätä juomaan.

Vierailija
9/18 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen tapahtuu vapaa-ajalla ja nykyisin moni ottaa hillitysti. Kun aloitetaan iltapäivällä, ollaan jo ihan hyvässä kunnossa, kun mennään kotiin 22 - 23, kun on kotiintuloaika. Näissä nuorissa on sekä niitä, joilla koulu menee huonosti että niitä, joilla on korkeat tavoitteet ja keskiarvo lähentelee kymppiä.

ja jos teinien vanhemmat ovat sinisilmäisiä, kun eivät huomaa nuorensa juovan, niin ainoa mahdollinen juomisen huomaava aikuinen olisi opettaja. Lapseni kun tulee koulusta suoraa kotiin ja illat kuluvat joko kotona (kavereitten kanssa) tai harkoissa, joihin vien ja joista haen.

Teini voi siten juoda vain koulussa, joten opettajan tulisi siitä minulle kertoa, koska olen niin sinisilmäinen, että en huomaa!

Vierailija
10/18 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraan teinin juomiset ja neitsyyden menetykset ja jopa teinien selitykset vanhemmilleen. Mistä ihmeestä nuo tietäisit jos et omasta elämästäsi? =)

Vierailija
11/18 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kyllästyttää ja on vaikea uskoa tätä. Taas kerran juttelin lapseni yhden kaverin äidin kanssa,joka oli sitä mieltä, että hänen lapsensa ei ole kiinnostunut alkosta, eikä juo. Samaan aikaan tiedän, että kyseisellä nuorella on jo pullot hankittu viikonloppua varten.

Eikä ollut ensimmäinen äiti. Tiedän lapseni kavereista paljon asioita ja hämmästelen, että vanhemmat eivät huomaan alkon käyttöä. Eivätkä edes usko vaikka minä kerron tietäväni 100 % varmasti. Tai teini tulee illalla kotibileistä kotiin ja äiti uskoo, että oksentelu johtuu liikaa syödyistä herkuista.

Samaisista äitien kilteistä kullanmuruista tiedän mm. että neitsyys on tullut menetettyä umpihumalassa jollekin epämääräiselle tyypille. Valitettavasti tiedän. En haluaisi tietää, enkä voi myöskään näitä kavereiden vanhemmille kertoa.

Avatkaa silmänne teinienne suhteen!

Ai siitäkö että oma lapsesi kertoo ja samalla kertoo että hän ei kyllä moista tee.

Naps, menit maailman vanhimpaan temppuun!

Vierailija
12/18 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kunnolliset joivat alkoholia siinä missä ne muutkin. Itsekin kuuluin siihen porukkaan jolla oli koulun päättötodistuksen ka 9, ja samalla tavalla olin kännissä kuin luokkatoverini, joka sai ehdot ja meni kymppiluokalle. Toki on niitäkin jotka eivät sitä alkoholia käytä, mutta käytännössä aikuinen voi olla varma teininsä selvinpäin olemisesta vain jos se teini on kotona. Oikeastaan edes mopolla liikkuminen ei varmista sitä että se teini olisi selvinpäin. Mutta siinä olen ap:n kanssa samoilla linjoilla että moni vanhempi on surullisen sinisilmäinen teiniensä suhteen. Itse olen sellaisessa työssä jossa saan kuulla vastaavia juttuja mitä ap kertoi. Teinit kertovat näitä itse minulle ja joskus kuulen sivukorvalla. Olen noita kännisiä teinejä kuskaillut selviämään myös niin kotiinsa kuin selviämispaikkoihin, ja kun alaikäisen lapsen vanhempia soitetaan paikalle valitettavasti enemmistö on sitä mieltä että se teini ei missään nimessä ole itse aiheuttanut toimillaan tilaansa, vaan aina syy on jossain muualla. Eräskin äiti väitti kivenkovaan lapsensa huonon olon johtuvan ruokamyrkytyksestä, eikä alkoholista. Uskoi vasta verikokeiden tuloksia.. Yksi ihmetteli että miksi opettaja ei kerro hänelle jos hänen teininsä juo.. huhhuh miten esimerkillistä typeryyttä taas.

Kirjoitat itse, että aikuinen voi olla varma teininsä selvinpäin olemisesta vain, kun lapsi on kotona. Koska en ole huomannut teinini juovan, mutta olen sinisilmäinen alkoholinkäyttönsä suhteen, niin ainoa sitä todistava aikuinen olisi sitten opettaja tai bussinkuljettaja. Vapaa-aikana teini on "silmieni alla" eli ei juo, ainoaksi paikaksi jää koulu.

Uskomatonta, mutta kaikki nuoret eivät hillu öisin kaduilla.

Vierailija
13/18 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se kuulu sinulle. Vai kuuluuko? Kyllä tiedän lapseni juovan, ja tiedän tasan kuinka paljon juo ja mitä juo. Niin minäkin olen nuorempana tehnyt.

Vierailija
14/18 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opettaja sellasta voi tietää? Ei ne sitä kouluajalla tee

Vierailija
15/18 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se kuulu sinulle. Vai kuuluuko? Kyllä tiedän lapseni juovan, ja tiedän tasan kuinka paljon juo ja mitä juo. Niin minäkin olen nuorempana tehnyt.

Alle 18 vuotias ei saa juoda alkoholia. Sinun velvollisuutesi on siihen puuttua

Vierailija
16/18 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon vahvasti siihen, että oma lapseni ei alkoa käytä eikä humalassa hillu. Uskon toisin vasta, kun joku minulle kykenee todistamaan, että nuori juo. Ja jos nuoreni juo, niin miksi ihmeessä koulusta opettaja ei ota yhteyttä ja kerro sitä minulle?

Ei opettaja sellasta voi tietää? Ei ne sitä kouluajalla tee

Ap:n mukaan sinisilmäiset vanhemmat eivät huomaa teinin juomista. Vien aamulla lapseni kouluun, hän tulee bussilla kotiin iltapäivällä, tekee läksyt, syö, vien hänet harkkoihin ja aika usein seuraan niitä, vien lapsen kotiin ja loppuilta ollaan siellä. Viikonloppuisin ei hillu kaupungilla.

Lapsi pystyy siten juomaan vain koulussa. Koska alkoholiton teini on lähes mahdoton yhtälö, pitäisi opettajan siten kertoa minulle lapsen viinanjuonnista.

Vai voisiko olla teinejä, jotka eivät käytä alkoholia? Voisiko olla edes yksi?

Vierailija
17/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaa kavereitaan? Siis treeneissä ehkä tapaa, mutta siellä sinä olet mukana. Onko lapsellasi yhtään vapaa-aikaa ilman sinua tai koulua? Hui, ehkä hän ei käytä alkoholia, mutta muuten kyllä aika kontrolloitua touhua. Miksi näin?

Vierailija
18/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaa kavereitaan? Siis treeneissä ehkä tapaa, mutta siellä sinä olet mukana. Onko lapsellasi yhtään vapaa-aikaa ilman sinua tai koulua? Hui, ehkä hän ei käytä alkoholia, mutta muuten kyllä aika kontrolloitua touhua. Miksi näin?

15 v ja 18 v viedään aamulla kouluun tai menevät autolla itse. Koulun jälkeen haetaan tai tulevat itse. Harkkapäivinä viedään treeneihin / haetaan takaisin. Vapaailtoina ja viikonloppuisin vietetään aikaa perheen kesken, ystävien tai sukulaisten kanssa, tai sitten poikiemme kaverit tulevat meille pelaamaan.

Jos jompi kumpi juo, hän tekee sen koulussa. En edes ymmärrä miksi 18 v joisi salaa??

Tässä mennään ihan teinien oman fiiliksen mukaan, en ole todellakaan rajoittamassa menoja; rajoittavat niitä ihan itse.