Mikä sairaus ja miten hoidetaan?
Millainen sairaus tämä on ja minkä diagnoosin tästä voi saada jos on nämä oireet, en itse ole tällainen mutta tunnen tämmöisiä kyllä ja onko kyseessä joku mielenterveyden tai käytöksen ym häiriö vai joku neurologinen esim lievä kehitysvamma, hahmotushäiriö ym vai onko lapset/nuoret yleensäkin tämmöisiä:
*Kaikki mistä pitää kovasti on hälle tavallaan riski. esim jos tykkää jostakin ruokalajista niin suunnilleen oltava lukittu jääkaappi ettei syö kaikkee heti yms. myös autot jos kiehtoo niin oltava tarkkana ettei mee omin luvin autoon sisälle jne ja on vahdittava. Ei voi luottaa et osaa käyttäytyä... mielellään parasta pitää autot tai hampurilaiset kokonaan esim sellaisen pojan ulottuvilta.
* Ei voi antaa mitään elävää hälle käsiin viittä minuuttia pitemmäksi aikaa. haluaa koiran mut ei todennäkösesti kykenis huolehtimaan siitä eikä osaa harkita asioita.
*Eksyy helposti n.s huonoon porukkaan jos ei joku valvo et missä seurassa liikkuu.. tekee kaikkee tyhmää jos yllyttää yms..
* Pitää huomauttaa / muistutella iänmukaisesta käytöksestä.
* Ei ymmärrä syy-seuraussuhteita
*Tekee jotakin sopimatonta ILMEISEN TAHALLAAN
*Saa aina pelätä omien ruokien, karkkien, auton, jopa eläinten ja kaiken maan ja taivaan välillä puolesta jos henkilö kiinnostuu jostakin mikä on MINUN, ei hänen. Lukot on oltava joka paikkaan. Ei voi luottaa et antaa olla jonkun mikä EI OO HÄNEN.
*Saa patistaa ja käskeä KOKO AJAN ottamaan vastuu käytöksestä ja teoista ikätasonsa mukasesti.
Onko kyseessä kehitysvammainen, ADHD, hahmotusongelma vai ihan selkeä psykopaatti? tai huonosti kasvatettu kakara? vai onko tuo normaalia murkkuikää?
onko teillä muilla kokemuksia vastaavanlaisesta lapsesta tai nuoresta tai aikuisestakin joka on jotenkin joltain osin vajaa?
onko nuo yleensä hoitokodeissa vai pidetäänkö niitä vapaalla jalalla kuin ketä vain ja aiheuttaako ne miten paljon ongelmia. Mulle ekna tulee mieleen joku vilkas pikkupoika tuosta mut jos murkkuiän ylittäny noin toimii niin ehkä ADHD...
mitäs mieltä muut olette?
Kommentit (7)
ei käy adhd:n,toinen vaihtoehto asberger:)
tässä on todennäköisimmin kyse lievästä kehitysvammasta ja sen yhteydessä ilmenevästä käytöshäiriöstä.
va asperger ei tule aia ihmisten kanssa toimeen eikä osaa ihmisten kanssa olla niin kyllä ainakin eläinten kanssa osaa ja yleensä asuvat itsenäisesti ja osaavat käyttäytyä sen verran etteivät mee vieraan autoo pöllimään yms. minusta tuo ei ole ihan asperger vaan joku kehitysvammainen jolla käytöshäiriö tai sitten joku paha sosiopaatti yms mutta ei asperger. tunnen monia aspergereja eikä ne aikuisena enää oo semmosia mut kyllä joku 15-kesänen as-poika voi hyvinkin tuollainen olla :) pitää huomioida as-henkilön ikä ja kehitystaso. esim aikuinen ei käyttäydy noin jo asperger kyseessä.
tuo on aika tavalla lasten käytöstä. jokainen pikkulapsi on sellainen, mutta harvoin aikuinen, edes asperger-aikuinen. as-lapsi ja nuori, etenkin poika voi olla sellainen mut asperger-aikuinen on aikuinen ja moni as-aikuinen voi kiusaantua kun leimataan tuollaiseksi. aikuista pitää kohdella aikuisena. mutta lapsi voi olla sellainen kyllä.
Vai sellaista sinusta on siis pelkän paperitiedon nojalla oletettu? Tämäpä on erittäin harmillista. Olisikohan minun syytä ottaa yhteyttä johonkin sellaiseen henkilöön, josta minulle olet ennenkin valittanut? Olen hyvin pahoillani puolestasi. Täytynee siis ottaa asia esille jossain asiayhteydessä...
en oikeasti saanut minkäänlaista kuvaa tästä pojasta, vaan ap:sta itsestään aika kypsymättömänä ja erikoisena persoonana.