Kävin lääkärille valittamassa lievästä aknesta ja sain 3kk ab-kuurin?!
Tetralysal 150mg 1 tabletti päivässä 3kk ajan. Onko kukaan muu syönyt tällaista kuuria akneen/rasvoittuvaan päänahkaan?
Lisäksi sain diane nova reseptin jos haluan sitä alkaa ab-kuurin jälkeen käyttämään.
Olen 30v ja sinkku (yksi 6v lapsi) niin en millään haluaisi alkaa taas diane novaa syömään kun lisää veritulppariskiä ja mulla on muutenkin pikkasen kolesteroli koholla vaikka oon normipainoinen (sukurasite).
Pelkän hiusten rasvottumisen kestäisin, mutta yläselkä on täynnä finnejä ja samoin hiusraja ja nyt on varmaan tullut joku tulehdus päänahkaan kun tulee hirveä haju päänahasta jo muutama tunti pesun jälkeen. Mun on joka ilta myös vaihdettava tyynyliina kun se alkaa jo 1 yössä haista pahalle.
Ei tosiaan ole totta että hiusten pesuvälin harventaminen auttais hiusten rasvottumiseen. Oon nyt vuoden kituutellut ilman pillereitä ja pessyt hiukset joka toinen päivä, mut kai se on pakko kokeilla toi ab-kuuri ja jos sen jälkeen jatkuu niin taas alottaa pillerit vaikka muuten en niitä tarvitsis :(
Kommentit (15)
3 kk antibiootteja ei kuulosta hyvälle! Tehokkaampiakin lääkkeitä akneen on, joskin niiden saanti on nykyään tehty vaikeaksi.
Toivottavsti lääke auttaa tulehdukseen! Pisin lääkekuuri itselläni kesti myös viikkokausia, mutta se oli keuhkoklamydian häätöön (aiheuttaa keuhkokuumetta, ei sukupuolitautia)
sit jättää määrätyt lääkkeet syömättä.
Jo toinen tälläinen keskustelu tänään.
Mä en vaan tajuu...
jonkun pahan tulehduksen takia. Antibiootteja kannattaisi välttää mahdollisuuksien mukaan resistenssiongelman vuoksi.
Herkästi on sit maha ripulilla seuraavat 3 kk
Roaccuttan on ainut mikä akneen tehoaa!
jonkun pahan tulehduksen takia. Antibiootteja kannattaisi välttää mahdollisuuksien mukaan resistenssiongelman vuoksi.
AV-luomuhippiäishomeopaattien neuvot pitää työntää sinne missä nokkoset ja voikukat kasvaa
suunympärysihottumaan.
Paha olohan noista tulee, varsinkin alkuvaiheessa kun söin 500 mg, ja ärsyttää kun ei saa syödä pariin tuntiin ennen ottamista eikä tuntiin sen jälkeen, jotenkin hankala välillä ajoittaa syömistä oikein (syön usein ja pieniä määriä, jos en muista ottaa tablettia oikeaan aikaan, tulee liian pitkiä taukoja ruokailuun ja paha olo siitäkin).
Mutta pakko syödä, ihottuma ei lähtenyt muuten pois. Olen kerran aikaisemminkin syönyt saman kuurin, muutama vuosi sitten.
Herkästi on sit maha ripulilla seuraavat 3 kk
Roaccuttan on ainut mikä akneen tehoaa!
auttaa. mulla meni 3kk. raskauksien aikana- pitkään jälkeen en ole voinut käyttää niin iho kukki koko ajan. heti kun imetykset tms oli ohi ja sai taas käyttää diane novaa iho on ku silkkiä :)
mulle ei tehonnu tetralysal tuli paha olo. ei tehonnu varmaa u en enää sit millää halunnu käyttää.
Tuollaiset pitkän antibioottikuurit aknen hoidossa on ihan normaaleja. Oon itsekin niitä syönyt nuorena.
Tuollaiset pitkän antibioottikuurit aknen hoidossa on ihan normaaleja. Oon itsekin niitä syönyt nuorena.
mua mietityttää se että kun googletin niin monella se palasi melkein heti takasin kun kuuri loppui. Mutta oli muutamia joille ei ollut tullut takaisin, hitto kun ei voi tietää. Turhaa kun en haluasi antibiottia vetää.
Ja sama pillereiden kanssa, diane nova on tosi vahva pilleri ja esim englannissa sitä ei saa syödä monta vuotta putkeen vaan välillä on pidettävä taukoa koska lisää niin paljon veritulppariskiä! :(
Sain kans nuorena tollasen kuurin lievään akneen, eikä sillä ollut finneihin YHTÄÄN MITÄÄN vaikutusta. Pääsin myöhemmin aknesta eroon "ihan itsestään" vaihtamalla kasvoveden alkoholittomaan versioon. Edelleen saan naaman kukkimaan parissa viikossa, jos alan käyttää liian vahvoja ihonhoitotuotteita.
etkö ole koskaan kuullu?