Vauvakasteet huimassa laskussa
Vanhemmat ovat vihdoinkin tajunneet, että vauvan pakkokastaminen lutkulahkokirkon jäseneksi on uskonnonvapauslain vastaista.
http://eroakirkosta.fi/
Miksi maksatte siitä, että joku kertoo teille satuja?
Kommentit (10)
mutta kuulun kirkkoon, jatkossakin.
Mun mielestä noin Eroa kirkosta -tyypit on ihan kuin perusssuomalaiset. Osaavat luetella 158 asiaa, jotka ovat pielessä, mutta tilalle ei ole esittää ainuttakaan järkevää ehdotusta esim kasteen, vihkimisten, hautajaisten, hautausmaiden, vanhusten syttäritervehdyskäyntien tms korvaajaksi. Taitais mennä liian vaikeaksi.
maksakaan.
Hyvä että ihmiset alkavat tulla järkiinsä yhä enemmän ja enemmän.
vasta 15 vuotiaana rippikoulun yhteydessä konfirmoidaan, eli tekee päätöksen uskostaan.
Ihmisillä usein peruskäsitteet sekaisin.
Ja miksi se sinua ap puristelee mihin kukakin uskoo?
Minä olen ollut aina uskostani hiljaa, mutta olen tavannut vihaisia ateisteja paljon. Mikä teistä tekee niin vihaisia?
mutta kuulun kirkkoon, jatkossakin.
Mun mielestä noin Eroa kirkosta -tyypit on ihan kuin perusssuomalaiset. Osaavat luetella 158 asiaa, jotka ovat pielessä, mutta tilalle ei ole esittää ainuttakaan järkevää ehdotusta esim kasteen, vihkimisten, hautajaisten, hautausmaiden, vanhusten syttäritervehdyskäyntien tms korvaajaksi. Taitais mennä liian vaikeaksi.
En ymmärrä miksei lapsen anneta rauhassa kasvaa ja tutustua elämään, ja vanhetessaan itse päättää mihin uskoo. Sama kuin poliittinen kanta, ei sitäkään vanhemmat valmiiksi määrää. Toki voi kertoa mitä itse ajattelee ja mihin uskoo, liittyköön sitten aikuisena mihin mormonikirkkoon tai kommmunistipuolueeseen haluaa.
mutta tilalle ei ole esittää ainuttakaan järkevää ehdotusta esim kasteen, vihkimisten, hautajaisten, hautausmaiden, vanhusten syttäritervehdyskäyntien tms korvaajaksi. Taitais mennä liian vaikeaksi.
Kaste: ei tarvita
Vihkiminen: siviilitoimitus
Hautajaiset: ei tarvita tai siviilitoimitus
Hautausmaa: kaikille sama, uskonnoton
Vanhusten viihdytys: omaiset
Ja jokainen saa toki omasta kirkostaan tilata niitä uskonnollisia seremonioita ihan niin paljon kuin haluaa.
Mikä teistä tekee niin vihaisia?
tekee vihaiseksi kaikki se uskontopaskan tuputus niin koulussa kuin armeijassakin.
Turhat kirkossa istumiset, kaikki se vaiva satuolennon takia.
Oi sitä iloa kun pääsin kirkosta ja uskonnosta eroon!
vaikka ei olla uskossa.
Mutta pidän silti tärkeänä kirkon työtä ja kristillistä arvomaailmaa.
En ymmärrä mitä tarkoitat korvaajalla? Miksi pitäisi korvata kirkollisia tapahtumia. Kirkkoon kuulumaton voi juhlia naimisiin menemistä, lapsen syntymää, surra kuollut ja mitä tahansa muuta elämän käännettä ilman, että yrittää imitoida kirkollisia riittejä. Ei kirkko omista mitään noista tapahtumista.
Mielestäni on väärin kuulua kirkkoon, jos ei tunnusta kirkon kannattamaan uskonaatetta. Eikö se ole sitten tekopyhää? Mielestäni uskonnot pitäisi erottaa valtioista. Ihmisten pitäisi yrittää löytää yhteneväisyyksiä toisistaan, eikä sen sijaan piiloutua uskonnon verhon taakse ja sotia erilaisten näkemysten takia. Ihmisten pitäisi pyrkiä löytämään yhteisymmärrys ja tasa-arvo, joka koskettaa jokaista ihmistä.