Mies ei oikein osaa hoitaa sairasta lasta :(
Mieheni on ollut tänään sairaan lapsen kanssa kotona ja minä töissä. Lapsi on kovassa flunssassa ja oksentanutkin tänään kerran. Mies vei tämän episodin jälkeen lapsen kuumeisena riehumaan pulkkamäkeen :( Kuumelääkettä ei antanut. Sillä seurauksella, että kun minä tulen kotiin, on kuume noussut asteella ja lapsi aivan tööt.
Mies on muuten kaikilla tavoin aivan mahtava isä, mutta näitä sairaan lapsen hoitamisia ei vaan osaa :( Ihan kun puuttuisi jokin vaisto. Se kuuluisa äidin vaisto kai. Tai maalaisjärki o_O
Muilla tällaista? Onko tämä joku miesten juttu? Että eivät tajua sairaan lapsen hoidon päälle?
Kommentit (10)
Lyö sitä! Jos et raaski, mä voin tulla tinttaamaan.
Varsinkin yksi lapsistamme on niin energinen, että mies on muutaman kerran kuvitellut, että on ok antaa mennä riehumaan ja sitten on kuume noussut. Mutta eihän hyvässä miehessä tämä iso virhe ole. Äidit ja isät täydentävät toisiaan vanhempina. Älä ole vihainen.
Oikeesti on hyvä isä! Mutta ei vaan tajua miten hoidetaan sairasta lasta :( Hänen mielestään jos lapsi on iloisella tuulella se tarkoittaa että on terve. Mä taas nään lapsen naamasta heti jos on jotenkin nuupahtanut, niinkuin kipeenä nyt on.
t:ap
Päästin tänään lapsen pihalle kavereiden kanssa. Niin se kuume nousi asteella :( Kuumelääkkeissä en vie, silloin riehuisi valheellisessa hyvänolon tunteessa.
Ulkoilma vain yleensä tekee hyvää kipeenäkin.
Oikeesti on hyvä isä! Mutta ei vaan tajua miten hoidetaan sairasta lasta :( Hänen mielestään jos lapsi on iloisella tuulella se tarkoittaa että on terve. Mä taas nään lapsen naamasta heti jos on jotenkin nuupahtanut, niinkuin kipeenä nyt on.
Eihän siinä tarvi mitään "nähdä" vaan ihan järjellä pitää lapsen levossa kun on kuumetta plus vielä yhden kuumeettoman päivän.
Ei lapsi lähde ulos riehumaan, jos on oikeesti kipeä. Antakaa miesten hoitaa lapsia omalla tavallaan. Ei ne kuitenkaan ole niitä pakottanut liikkeelle sinne ulos. Lapset on muutenkin kestävämpiä kuin aikuiset kipeenäkin.
Antakaa miesten hoitaa lapsia omalla tavallaan.
Mieheltä mikä tahansa on hyvää vanhemmuutta, niinkö? Tuostahan voi tulla vaikka sydänlihaksen tulehdus.
tunnin, ei edes kahden ulkoilusta vaan joko rajusta streptokokkitulehduksesta itsessään ilman mitään riehumista tai sitten kun flunssaa on sairasteltu viikko, pari eikä yhtään yritettykään levätä...
Ja tuo, että kuume nousee ja ihminen (niin aikuinen kuin lapsikin) on aivan tööt, on elimistön normaali reaktio joka pakottaa ihmisen lepoon kipeänä ollessa. Jos lapsi jaksaa kuumeessa vielä leikkiä niin se on ok- kertoo siitä että yleistila ja nestetasapaino ovat kunnossa.
T: sh
tunnin, ei edes kahden ulkoilusta vaan joko rajusta streptokokkitulehduksesta itsessään ilman mitään riehumista tai sitten kun flunssaa on sairasteltu viikko, pari eikä yhtään yritettykään levätä...
Ja tuo, että kuume nousee ja ihminen (niin aikuinen kuin lapsikin) on aivan tööt, on elimistön normaali reaktio joka pakottaa ihmisen lepoon kipeänä ollessa. Jos lapsi jaksaa kuumeessa vielä leikkiä niin se on ok- kertoo siitä että yleistila ja nestetasapaino ovat kunnossa.
T: sh
Tunnen lääkärin, joka ei edes omista kuumemittaria. Lapset saavat kuume- tai kipulääkettä jos yleisvointi on alentunut ja ulkoilee lastensa kanssa lasten voinnin mukaan - myös kuumelääkittynä. Toisaalta pitää nuutuneen oloisen lapsen sisällä oli kuumetta tai ei. Samassa ajassa nekin lapset ovat näköjään toipuneet kuin muutkin lähipiirin lapset.
jos on noin piittaamaton