Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

plussasin eron jälkeen, mitä nyt?

13.12.2012 |

Olen tilanteessa mihin kaipaisin hyviä neuvoja, tukea yms. Tilanne on sekava ja olen täyden tunnekuohun vallassa. Koitan selittää mahd. lyhyesti.

Olen/olin umpirakastunut mieheeni, jonka kanssa olen ollut noin vuoden. Hänen tapaamisen jälkeen minulle iski mieletön vauvakuume ja ehkäisyä ei olla käytettykään.

Suhteessamme ollut vain yksi ongelma. Miehen eksä. Mieheni on täysin eksänsä pompoteltavissa, koska naisella on mielenterveysongelmia ja niihin vedoton mies joutuu kulkemaan paljon hänen luonaan selvittämässä hämminkejä ja hoitamassa yhteistä lasta.

Jos mies kieltäytyy toimimasta miten nainen sanoo, nainen saattaa kadota, saada raivokohtauksia, soittaa soskuille, uhata muuttaa kauas niin ettei mies tapaa lastaan yms yms jne.

Viime aikoina olen alkanut epäillä heidän suhdetta, että kuka tässä pitää kiinni ja kenestä ja miksi. Selvitin ja luin miehen puhelinta ja sieltä sattuikin löytymään viestejä jotka ei jättänyt epäilykselle sijaa. Mies väittää että pitää naista niillä rauhallisena jos vaikuttaa siltä että kilahtaa. USKOMATONTA !!!

Jätin siis viime viikolla ja eilen plussasin. Haluaisin pitää vauvan mutta mies ei. Mies painostaa ettei näin sekavassa tilanteessa voi tehdä lasta, että haluaa jatkaa kanssani ja selvittää asiat ja voidaan tehdä myöhemmin mutta ei nyt.

Sanoin että teen yksin ja kuulema ei käy, että väkisin en voi tehdä hänelle lasta.

Ihan kamala olo. Muutenkin sekaisin kun loukattu ja rikki ja nyt eniten toivomani asia toteutuu ja sekin halutaan repiä minulta pois.

Totta sekin, pelottaa minuakin yksin ryhtyä, mutta mieheen en luota pätkääkään ja hän on loukannut minua niin pahasti eikä edes tahdo tätä lasta. Entä odotusaika kun olen näin stressaantunut.. onko oikeasti järkevintä tehdä abortti?

Abortti on yksi vaihtoehto.. mutta se pelottaa, enkä tiedä selviäisinkö siitäkään. Olen ihan sekaisin. Tämä on elämäni hirveintä aikaa vaikka luulin että tulisin maailman onnellisimmaksi vauvasta. Mutta liikaa uutisia pienen ajan sisään.

Nyt kysymys.. onko miehellä oikeus vaatia aborttia? voiko hän päättää siitä ja pitääkö minun alistua tekoon joka tuntuu ihan kamalalta?

Hirveää :'(

Kommentit (7)

1/7 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä lukiessani ja kun kirjoitit miten mies puhuu hullusta exästä niin tuli heti semmoinen olo että mies valehtelee sinulle. Tuskin se exä on ihan hullu. Kuhan nyt haluaa pysyä lapsensa äidin lähettyvillä. Vähän hullulta ja raukkamaiselta tuo mies kuulostaa kun ei suostu kertomaan että exä ja lapsi ovat tärkeitä. Varmasti kaikille miehille on, ei sitä pitäs hävetä ja peitellä.

Mutta toisaalta ymmärrän ihan pikkiriikkisen miehesi negatiivista ajattelua. Kerta hänellä on jo yksi epäonnistunut suhde ja yksi lapsi niin ei kai sitä mieliisti halua lasta tämmöiseen tilanteeseen. Mutta sitten taas toisaalta, jos miehesi on kuitenkin roikkunut exänsä "perässä" niin miksi on edes lähtenyt sinun kanssasi tähän mukaan ja ei ole halunnut käyttää ehkäisyä. Hieman kinkkinen ja kysymyksiä herättävä juttu..

Jos minä olisin sinun tilanteessasi niin pitäisin lapsen. Naiset ovat vahvoja ja pärjäävät aina. Aina löytyy keino jolla pärjätä. Itsekin olen miettinyt muutaman kerran että olisiko minusta YH:ksi ja uskon, että hyvällä tukiverkostolla se on täysin mahdollista.

Olet joulukuussa tätä kirjoitellut. Olisi mukavaa kuulla mitä sinulle kuuluu nyt. Mihin ratkaisuun päädyit? Mitä miehesi tuumailee nyt.

Vierailija
2/7 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Selailin palstan kirjoituksia ja tarkoitus ei ollut palveluun rekisteröityä, katsella vain: ) Mutta kun törmäsin kirjoitukseesi, tulin toisiin ajatuksiin.. Tilanteesi tosiaan vaikuttaa mekoisen ikävältä ja kaaottiselta, todella ikävää.. Kaikesta huolimatta jos lapsen saaminen tekee sinut onnelliseksi ja olet lasta toivonut, niin sinulla on oikeus päättää mitä päätöksiä teet. Kysymys on vain ja ainoastaan sinun kropastasi, ei miehen eikä miehen eksän. Mieti tarkkaan katuisitko tulevaisuudessa, jos nyt keskeyttäisit raskauden? Voitko olla 100% varma, että mies jatkossa todella on valmis yrittämään kanssasi uutta lasta, vai herääkö epäilys viestien perusteella että hän palaisi jossain vaiheessa eksänsä luo? Luottamus on ensiarvoisen tärkeää, varsinkin kun tulossa perheenlisäystä.. Olisitko yksin valmis kantamaan vastuun lapsesta ilman miestä? Itse vastaavassa tilanteessa varmasti olisin. Tilannetta hieman ehkä vaikeuttaa se, että miehen eksällä on myös lapsi, mutta neljästään ette voi asua: O Joten sulla on mielestäni 2 vaihtoehtoa; Joko kertoa miehelle selkeät uudet pelisäännöt, minkä verran hän ja miten saa eksän kanssa olla tekemisissä jos haluaa kanssasi elää. Varatkaa aikaa keskustelulle perinpohjaisesti. Kannattaa luottaa myös omaan intuitioon; ) Kerro, että aiot lapsen joka tapauksessa pitää, koska sulla on oikeus päättää asiasta, sinä lapsen kannat ja odotat. Tai sitten puntaroida oletko valmis keräämään luottamuksen ylipäänsä mieheesi vai heivata hänet pellolle ja pitää lapsen yksin? Älä nyt ihmeessä mene tuohon pompottelun lankaan, että mies saa päättää teetkö abortin. Neuvona antaisin että kävisit mahdollisimman pikaisesti keskustelemassa tilanteestasi neuvolassa. Paljon voimia ja tsemppiä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kaikki oikeus pitää lapsi. Mies ei voi käskeä tai pakottaa sinua tekemään aborttia, vaan saat itse päättää mitä kehollasi teet.

Sano miehelle, että et vaadi häneltä mitään, etkä halua olla hänen kanssaan tällä hetkellä missään tekemisissä.

Keskity itseesi ja tulevaan vauvaasi. Jos mies joskus tulevaisuudessa haluaa osallistua, niin sitten voitte neuvotella asioista, mutta nyt on ehkä parempi että irrottaudut mokomasta paskiaisesta.

Itse olen kohta vuoden yrittänyt lasta mieheni kanssa siinä onnistumatta, ja jos minulle tuollainen ns. ylläriraskaus tulisi ja erottaisiin niin kyllä se lapsi olisi miestä tärkeämpi.

Älä tee aborttia, sillä tulet varmasti sitä katumaan loppuelämäsi. Pärjäät varmasti lapsen kanssa kahdestaankin, ja tukea saa aina jos sitä vain tarvitsee.

Eli itse tuossa tilanteessa valitsisin lapsen joka rakastaa sinua ehdoitta, eikä petä tai valehtele. Lapsi on osa sinua, miehiä löytyy aina uusia. Ja tuohan on selvää kiristämistä, että "jos teet abortin, niin ollaan taas yhdessä". Mieshän on pettänyt sinua, voisitko edes enää luottaa tuollaiseen ihmiseen?!

Eli teet nyt miehelle selväksi, että sinä pidät lapsen ja piste. Jatkakoot hän hullun eksänsä kanssa tai tehkööt mitä tykkää, mutta sinun päätökseesi pitää vauva hänellä ei ole mitään laillista sanavaltaa.

Voimia ja hyvää jatkoa! Kyllä sinä pärjäät.

4/7 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jo vastanneille. Huojentaa vähän oloa, että löytyy sellaisia jotka kannustavat pitämään vauvan miehen mielipiteestä huolimatta. Vaikka se tuntuukin kurjalta.. olisin odottanut häneltä enemmän minun ja tämän uutisen suhteen.

Mies on edelleenkin jyrkästi sitä mieltä että en voi tehdä lasta yksin ja hän ei kertakaikkiaan tahdo sitä tähän tilanteeseen.

Oikeastaan sanoin hänelle tekeväni keskeytyksen, että saan hetken miettiä ihan rauhassa ilman että pommittaa minua koko ajan että ei ei joko kävit lääkärissä joko päätit voivoi.

Vierailija
5/7 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia tilanteeseen!

Sinuna pitäisin lapsen ja heivaisin äijän pihalle.

Kuten joku hienosti jo sanoi niin lapsi rakastaa sinua ehdoitta ja on osa sinua.

Älä vastaa miehen puheluihin ja käske sen jättää sut rauhaan. Katso päivä kerrallaan tilannetta ja jos haluat miehen takas ja se sut, niin mikäs siinä sitten.

Asioilla on aina tapana järjestyä. Toivottavasti iloitset tästä raskaudesta :)

Vierailija
6/7 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies, pidä lapsi.

Sano tehneesi abortti ja katkaise välit mieheen. So simple.

Ilme voi tosin olla näkemisen arvoinen, jos em."mies" näkee sinut viimeisillään raskaana, mutta voithan aina sanoa, ettei lapsi ole hänen.

Vierailija
7/7 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi nyt ennen kaikkea itsestäsi ja tulevasta lapsestasi. Sinuna eliminoisin stressitekijät elämästä ja keskittyisin olennaiseen, eli tässä tapauksessa syntymättömään lapseen. Mielestäni tässä tilanteessa olisi tärkeää päästä neuvolaan puhumaan asiasta. Siellä on ammatti-ihmisiä, jotka osaavat tukea sinua juuri oikealla tavalla. Heille tärkeintä on sinun ja vauvasi hyvinvointi.

Itse en lähtisi miehelle valehtelemaan. Kertoisin jämäkästi päätökseni ja pyytäisin jättämään rauhaan.

Tässä siis vain ajatuksia siitä miten itse toimisin. Sinun täytyy miettiä mikä on sinun ja lapsen kannalta nyt parasta. Pyydä tukea läheisiltäsi, sitä varten he ovat. Ole rohkea ja luota siihen että olet itse juuri oikea henkilö päättämään elämästäsi :) Tsemppiä!