Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ajattelin kokeilla tehdä itse sienisalaattia jouluksi

Vierailija
12.12.2012 |

Resepti tuntui ihan helpolta. Ainoo, mitä mietin, että kun siinä piti olla suolasieniä, niin mistä kohtaa kauppaa näitä suolasieniä löytyy ja minkälaisessa paketissa jne jne. Joo, kyselen tyhmiä, mutta enpä ole ennemmin noita suolasieniä käyttänyt. :) Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaupan valmiista salaateista, en ole kyllä missään muuallakaan maistanut niin hyvää sienisalaattia kuin äitin tekemä. Harmi vaan, ettei ole suostunut tuota ohjetta antamaan minulle :(

Kannattaa kysyä kaupasta, itse en tiedä kun äiti kerää sienetkin ihan itse :D

Vierailija
2/9 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuruisia purkkeja on säilykkeenä törkyhintaan joissain kaupoissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten K-kaupoissa on vihanneshyllyssä, S-marketissa löytyy meillä sieltä missä on sillejä yms. kalasäilykkeitä.

Suolasienet on kalliita, mutta kun vähän liottaa ja tekee itse kastikkeen, niin nam.

Itse vatkaan vispikermasta vaahdon, maustan mustapippurilla ja sinappijauheella. Pilkotut sienet ja punasipuli sekaan.

Vierailija
4/9 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on tuoreita. Oon itse tehnyt sienisalaattia ihan herkkutateista ja siitakesienistäkin. Hyvää on tullut.

Vierailija
5/9 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ennemmin noista tuoreista.

Sitten K-kaupoissa on vihanneshyllyssä, S-marketissa löytyy meillä sieltä missä on sillejä yms. kalasäilykkeitä.

Suolasienet on kalliita, mutta kun vähän liottaa ja tekee itse kastikkeen, niin nam.

Itse vatkaan vispikermasta vaahdon, maustan mustapippurilla ja sinappijauheella. Pilkotut sienet ja punasipuli sekaan.

Vierailija
6/9 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihanneshyllyssä on sellainen muovirasia, jossa on suolasieniä, olen käyttänyt niitä. Mun sienisalaattiin tulee sieniä, sipulia ja smetanaa, nam nam !

Aattoa odotellessa... :)

Vierailija
7/9 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihanneshyllyssä on sellainen muovirasia, jossa on suolasieniä, olen käyttänyt niitä. Mun sienisalaattiin tulee sieniä, sipulia ja smetanaa, nam nam !

Aattoa odotellessa... :)

ja ehdotttomasti niistä tulee parasta.

Sipuli tai punasipuli, kirpakka omena ja löysä kermavaahto kastikkeeksi etikkatujauksella. Muuta ei tarvita.

Vierailija
8/9 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin muista ehdottomasti liottaa niitä yli yön! Liian suolaista sienisalaattia ei syö sikakaan :) Maukasta joulua!

Vierailija
9/9 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-marketissa on jopa noiden suolasienten lisäksi kantarelleja suolaliemessä!

Pitääkin kokeille seuraavan kerran tuota punasipulia, tai makeaa sipulia, vähän uudistaa sienisalaattia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme