Ateisti, uskonnoton, kirkkoon kuulumaton! Edustaako Petri Karisman vapaa-ajattelijain liitto sinua?
Tänään Aamu-tv:ssä väitti edustavansa miljoonaa kirkkoon kuulumatonta ihmistä.
Itse ainakin sitoudun täysin irti näistä pölvästeistä.
Kommentit (10)
joten Karisma (onko edes oikea nimi?) ei voi mitenkään väittää edustavansa kaikki evluttiin kuulumattomia. Miksi se oli edes raahattu studioon? Minä en kuulu kirkkoon enkä usko jumaliin, mutta en kannata uskonnollisuuden yksityistämistä. Uskonto saa ja sen kuuluukin näkyä, sillä se on osa meidän kulttuuriamme. Meillä esim. lapsi osallistuu kaikkeen päiväkodin uskonnolliseen toimintaan, esim. menee huomenna joulukirkkoon. Viikonloppuna olimme kuuntelemassa kirkossa joululauluja ja annoimme runsaan kolehdin.
enkä tarvitse järjestöjä, liittoja enkä tukiryhmiä oman ajatusmaailmani tueksi.
Uskoisin, että Karisma väitti näin, sillä hän tietää itsekin mahdottomaksi, että jokainen uskonnoton saisi edustajan aamutelkkariin. Meitä olisi siellä aikamoinen lauma puhumassa.
Karisma edusti ennen kaikkea omaa ja yhteisönsä näkemystä. Silti hän myös edusti uskonnottoman ihmisen näkökulmaa.
Minä itse edustan itseäni uskonnottomana/kirkosta eronneena.
Minulla ei ole uskonnollista vakaumusta, mutta en myöskään ole fanaattinen ateisti.
uskonnollisen ääriliikkeen tyyliin. Ihmettelenpä voiko tuohon liikkeeseen todella miljoona suomalaista samastua.
Mun silmissä nuo vapaa-ajattelijat ovat lähempänä uskonnollisia hihhuleita kuin omaa ajatusmaailmaani.
Minä nimittäin olen hengellinen edelleen ja uskon esim. jumaluuteen ja enkeleihin, vaikka en uskokaan mihinkään järjestäytyneeseen uskontoon eli olen uskonnoton. Minä uskon, että kaikki suuret uskonnot peilaavat samaa totuutta eri kulmista, ja niissä kaikissa on sekä totta että sellaista mikä on pelkästään ihmiskäsityksiä.
Näin ton aamutv:n jutun. tyyppihän on oaljon himmeempi ku ykskään uskovainen.
Ideologisissa kysymyksissä minua edustaa vain minä. Olen uskonnoton, mutta en tee siitä itselleni uskontoa, enkä tarvitse minkäänlaisia yhdistyksiä jakamaan, saatikka lujittamaan kantaani.