Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minkäänlaiseen lemmikkiin mahdollisuutta, jos perheessä astmaatikko?

Vierailija
10.12.2012 |

Kysyn tulevaisuutta ajatellen. Lapsellani on infektioiden yhteydessä astmaoireita, jotka ovat pahentuneet ainakin kissan ja koiran läsnäollessa.

Lapsi on toki vielä niin pienikin, että voi kasvaa pois noista oireista.

Tuli vain tuossa mieleen, että onko mitään lemmikkiä mitä voi ottaa astmaperheeseen, vai onko se vaan niin, että lemmikittömänä täytyy lapsen elää koko elämänsä, jos sairastuu kunnolla.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi koiraa ja kuopuksella infektioastma.

Hänellä on kissa-allergia, ei koira-allergiaa.

Hän ei saa oireita koirista, pölystä, pakkasesta, siitepölystä, katupölystä, homeesta saa.

Vierailija
2/10 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä oli kissa. Ei saanut meidän kissasta oireita, ja kun kyselin asiasta lääkäriltä, että voiko kuitenkin johtua kissasta, kun oli alvariinsa keuhkoputkentulehdusta ja astmalääkettä kului joka flunssassa, niin lääkäri kieltäytyi laittamasta allergiatesteihin, kun ei ollut nuhaa eikä mitään niiden tautien välillä. Ehkä oli siedättynyt omalle kissalle, mutta kun kävimme vieraassa perheessä, jossa oli kissanpentu, niin siitä sai oireita, hengitys alkoi vinkua. Koirista ei saa, mutta eihän se ole sanottua, ettei vaikka vuoden jälkeen herkistyisi. Itse kiinnyn eläimiin kuin ne olisi lapsiani, niin en ole millään lailla halukas edes ottamaan eläintä, jos siitä sitten pitäisikin luopua. Itselläni on lievä koira-allergia, jonka kanssa tulen toimeen. Kissoista en saa mitään oireita.

Kävisin ainakin yksityisellä testeissä. Akvaario nyt on mahdollinen, vaikka ei se ole sama asia kuin siliteltävä ja kontaktia ottava eläin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää varmistua, ettei ympäristössä ole homeita ja korjata ne homeet pois. Ne ovat yleensä syynä autoimmuunisairauksiin, eivätkä eläimet.

Vierailija
4/10 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on astma ja kolme kissaa. Kissoille olen testien mukaan allerginen, mutta en koe saavani niistä oireita.

Vierailija
5/10 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ev

Vierailija
6/10 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ei ole allerginen millekkään eläimelle. Meillä on hamsteri, on tuon lapsen ja hänen huoneessaan. Mitään oireita ei ol etuosta tullut. On ollut meillä nyt pari vuotta.

Ei siis tosiaan koskaan ole saanut oireita mistään eläimestä.

Vierailija
7/10 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki astmaatikot eivät reagoi mitenkään eläimiin, joten ei voi sanoa pelkän astman perusteella, edes jos on "kokopäiväinen astma" eikä vain infektioastma. Ja toisilla se menee ohi iän myötä, toisilla pahenee...

Vierailija
8/10 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan eläinten aiheuttama pöly.

Vierailija
9/10 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tosian saan oireita huonepölystä, mutta en koiristani ja olen astmaatikko.

Vierailija
10/10 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli itselläni pienenä niin paha astma, että lääkityksen piti olla niin vahva, että sen pelättiin jo vaikuttavan mun kasvuun. TUolloin laitettiin meiltä kissa ja koira pois. Myöhemmin tosin todettiin, että astman pahentuminen johtui koulussamme olleesta homeesta.

Välillä meillä oli akvaario, ja ysillä ollessani otettiin sitten taas koira, ja pari vuotta myöhemmin teetettiin sillä pentuja, joista yksi jäi meille toiseksi koiraksi.

Omilleni muutettuani otin kissan, ja tällä hetkellä asutaan avomiehen kanssa kahden kissan ja koiran kanssa. Astma vaivaa vain kovilla pakkasilla ja helteillä, tai jos olen tiloissa, joissa on hometta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi