Meidän 10 v tyttö haluaisi olla Rebekka nimeltään,
pitäisköhän tehdä maistaraattiin nimenvaihtoilmoitus?
Kommentit (27)
Ei ole aluperinkään typerä meidän mielesta, mutta ihan eri tyylinen. Tykkään kyllä itsekin tuosta Rebekasta.
Minä vaihdoin 15-vuotiaana, vanhemmat ei antaneet lupaa ennen, ehkä koska nimi jonka valitsin oli sellainen josta he eivät yhtään pidä...
Kannattaa kyllä varoittaa lasta vähän, että kestää sitten aikansa että muut ihmiset tottuu käyttämään uutta nimeä, ja jotkut voivat nimenvaihdosta vähän jopa kiusata. Mulle nälvi tietyt luokan tytöt vuoden verran siitä vaihdosta.
Rebekasta tulee mieleen Vesa-Matti Loirin Raurava kulkuri. Reebekka eipä ollut kaunis... googleta saattaa löytyä youtubesta
Rebekasta tulee mieleen Vesa-Matti Loirin Raurava kulkuri. Reebekka eipä ollut kaunis... googleta saattaa löytyä youtubesta
eiköhän useimmille tuu jotain muuta mieleen kuin Loiri?
Ymmärrän että 10 vuotias tyttö haluaisi olla nimeltään Rebekka.
eiköhän useimmille tuu jotain muuta mieleen kuin Loiri?
Mitä muuta tulee mieleen nimestä?
Kaunis nimi kuitenkin
saisi sitten käyttää sitä halutessaan. Ja ottaa käyttöön, kun koulu vaihtuu?
Ekan nimenmuutoksen voi tehdä ilman perusteluja. Rebekka on kaunis nimi, tuskinpa tyttö katuisi sitä vanhempana.
Joo kaikki 10-vuotiaan oikut pitää heti toteuttaa. Vuoden kuluttua nimi on ROBIN, sitten vähän vanhempana BECKHAM ja teininä HUIBBU.
No odotetaan sitten, että itse 15-vuotiaana lisää.
Onko tyttö ihan vasta keksinyt, että haluaa olla eri niminen? Jos on, niin odottakaa edes vuosi tai pari ja katsokaa, haluaako yhä muuttaa nimensä Rebekaksi. Nimenmuutos on kuitenkin sen verran iso päätös, että ei sitä kannata ihan hetken mielijohteen takia tehdä.
halunnut olla vaikka Anni-Frid (Abbasta), mutta hyvä, etten päässyt nimeä vaihtamaan. Vaikka Rebekka onkin ihan nätti nimi.
ja mäkin oon siihen ihan syttynyt!
Mulla ei ole edes lasta vielä, mutta jos olisi, niin en antaisi tuossa iässä tehdä tuollaista päätöstä. Lasten päähänpistot ja mieltymykset voivat muuttua niin äkkiä. Sanoisin jonkun iän, että odotetaan kun oot vaikka 15-16-vuotias, niin sitten saat halutessasi vaihtaa. Kertoisin, että yleensä lapset eivät nimeään vaihda, vaan se tehdään vasta aikuisena.
Selittäisin myös, että nimeä ei voi vaihtaa loputtomasti, eli niin kuin joku sanoi, sen voi tehdä vain kerran ilman perusteita. Jos myöhemmin harmittaakin tai olisi halunnut vaihtaa johonkin toiseen nimeen kuin Rebekka, niin se ei ehkä enää onnistukaan.
Tai korkeintaan tekisin niinkuin joku sanoi, että Rebekka voisi tulla nykyisten nimien jatkoksi. Päättäköön tyttö sitten millä niistä kulloinkin haluaa itseään kutsuttavan, kunhan kutsumanimi ei jatkuvasti vaihdu. Mutta luultavasti en suostuisi siihenkään, ennen kuin lapsella on vähän enemmän ikää. Tilanne olisi tietysti eri, jos lasta vaikkapa kiusataan nykyisestä nimestään.
enkä kyllä aikuisena olisi sen niminen mistään hinnasta. Ihan olen tyytyväinen omaan nimeeni, vaikka 10 vuotiaana tiennyt mitään kauniimpaa nimeä kuin Margareth, Rebekkakin taisi olla suosikkilistassa.
Onneksi mun vanhemmat ei toteuttaneet kaikkia lapsen päähänpistoja, annoin noita nimiä sitten barbeille, kunnes kasvoin isommaksi ja sain muutakin ajateltavaa, kuin että mikä olisi maailman hienoin nimi.
Jotain rajaa nyt tohon vanhemmuuteen, oikeasti.
myös lapsen ajatukset! Ei nää aina ole mitään hirveitä valtataisteluja. jonka aikuisen on ain a voitettava, viisas vanhempi antaa myös periksi
ekalla kerralla, ja toisella sitten huomattavasti enemmän, vaaditaan päätökset jne. Että ekan kerran pääsee helpolla, mutta jos muuttaakin mieltään...
En tiedä lähtisinkö lapsen nimenmuutokseen suostumaan, vaikka meilläkin joskus on yhden nimen muuttamista väläytellyt.
Omani olen vaihtanut kylläkin.
Hmm...
Se mieluinen nimi vaihtelee tossa iässä.
Parin vuoden päästä haluaa ollakin Elissa!
Se kyl kai maksaa vähän jotain, joten ihan joka vuosi ei sit sovi nimeä vaihtaa.
Rebekka on hyvä nimi, ootko sinä antanut lapselle alunperin typerän nimen?