Musta tuntuu et kaikilla muilla on jouluista ja ihanaa...
Mä en vaan kertakaikkiaan jaksa väsätä mitäänjouuista, mässäilen oikein sillä et kaikki muut onsiivonneet, koristelleet ja laittaneet kodinjouluisaksi, piparit vaantuoksuu ja lempeät joululaulut soi taustalla. Huoh. Ei meillä, normikaaos vaan joka huoneessa, eiä loppua näy :(
Kommentit (21)
mutta ei se joulu tule ulkoisista asioista, vaan sisäisestä rauhasta.
varsinkin kun luen Facebookkia ja sitä söpöilyä kaikesta just jouluihanasta mitä ihmiset on tehneet jne.
Raivaa turhaa tavaraa kovalla kädellä vaikka jätesäkkeihin ja vie kellariin/varastoon. Raivaa myös lasten huoneista lattiat tyhjäksi. Imuroi koko asunto ja pyyhit pölyt olkkarista. (Jos jaksat, moppaa lattiat. Pyyhi keittiön tason, koska nehän on jo raivattu turhasta tavarasta. Kiellä lapsia tuomasta leluja olohuoneeseen. Jos lapset isoja, käske/lahjo joku pesemään vessat.
Etsi joulukoristeet kellarista, jos et löydä, niin ostat muutaman uuden kauppareissulla.
Käy kaupassa. Osta pari hyasinttia, kynttilöitä, jotain joulupalloja tms., jouluvalot ja glögiä sekä pipareita (tai valmistaikinaa).
Raivaa poissaollessasi olohuoneeseen vaeltaneet lelut muovipussiin ja uhkaa laittaa ne roskiin, jos ne vielä kerran tulevat olkkariin. Laita jouluvalot johonkin esille esim, lasimaljakkoon, kulhoon, ikkunaan ja nosta kymttilät vaikka lautasen päälle, jos et omista kynttiläalusia ja sohvapöydälle tai ruokapöydälle tms. Laita joulupallot lasikulhoon/maljakkoon vastaavaan paikkaan.
Illalla lasten mentyä nukkumaan lämmitä glögiä ja syö valmispipareita. Halutessa otat valokuvia ja laitat ne Facebookiin. Muista sulkea kaikki kaapt ja makuuhuoneiden ovet.
Tämän voit jakaa kolmelle illalle. Yhtenä raivaat ne ylmääeäiset rojut pois näkyvistä (älä vie maksamattomia laskuja varastoon), seuraavana imuroit ja pyyhit pölyt ja kolmantena käyt kaupassa.
Hauskaa joulua.
Ps. Kukakohan raivaisi mun sängyltä siihen nostelemani puhtaat pyykit? Vilkaisi ja veisi kaappeihin, että pääsisin nukkumaan...
Ulkona näkyy lunta (harvemmin tähän vuodenaikaan täällä etelä-Suomessa), joululaulu-cd on päällä, kaupasta ostettiin valmiita pipareita ja valmista e-koodein höystettyä koristetahnaa (ostettiin samalla kun käytiin ruokaostoksilla), lahjat on pakattu paperikasseihin.
Siinäpä se. Jouluruoat ostetaan valmiina (juu tiedän, hyi, yäks ja ihan wt:tä!)
Jouluna katsellaan joulurauhan julistusta, kuunnellaan sitä samaa joulu-cd:tä, käydään saunassa (juu, ihan on talonyhtiön sauna. Jouluiseksi sen tekee sen, että laitetaan tonttulakit saunaan päälle ja ostetaan kaupan pakastealtaasta pakastevihta, jos muistetaan ja jaksetaan)
En ole ap, mutta samoja huokauksia täälläkin. Kerropa vielä, mitä sitten joulun jälkeen tehdään. Pitääkö hakea ne jätesäkit ja alkaa setviä niitä tavaroita?
Toinen kysymys: millaisen jouluvalosarjan voi laittaa lasimaljaan? Voiko ulkovalosarjan laittaa (sellaisen missä on vihreä johto)?
Raivaa turhaa tavaraa kovalla kädellä vaikka jätesäkkeihin ja vie kellariin/varastoon. Raivaa myös lasten huoneista lattiat tyhjäksi. Imuroi koko asunto ja pyyhit pölyt olkkarista. (Jos jaksat, moppaa lattiat. Pyyhi keittiön tason, koska nehän on jo raivattu turhasta tavarasta. Kiellä lapsia tuomasta leluja olohuoneeseen. Jos lapset isoja, käske/lahjo joku pesemään vessat.
Etsi joulukoristeet kellarista, jos et löydä, niin ostat muutaman uuden kauppareissulla.
Käy kaupassa. Osta pari hyasinttia, kynttilöitä, jotain joulupalloja tms., jouluvalot ja glögiä sekä pipareita (tai valmistaikinaa).
Raivaa poissaollessasi olohuoneeseen vaeltaneet lelut muovipussiin ja uhkaa laittaa ne roskiin, jos ne vielä kerran tulevat olkkariin. Laita jouluvalot johonkin esille esim, lasimaljakkoon, kulhoon, ikkunaan ja nosta kymttilät vaikka lautasen päälle, jos et omista kynttiläalusia ja sohvapöydälle tai ruokapöydälle tms. Laita joulupallot lasikulhoon/maljakkoon vastaavaan paikkaan.
Illalla lasten mentyä nukkumaan lämmitä glögiä ja syö valmispipareita. Halutessa otat valokuvia ja laitat ne Facebookiin. Muista sulkea kaikki kaapt ja makuuhuoneiden ovet.
Tämän voit jakaa kolmelle illalle. Yhtenä raivaat ne ylmääeäiset rojut pois näkyvistä (älä vie maksamattomia laskuja varastoon), seuraavana imuroit ja pyyhit pölyt ja kolmantena käyt kaupassa.
Hauskaa joulua.
Ps. Kukakohan raivaisi mun sängyltä siihen nostelemani puhtaat pyykit? Vilkaisi ja veisi kaappeihin, että pääsisin nukkumaan...
Raivaa turhaa tavaraa kovalla kädellä vaikka jätesäkkeihin ja vie kellariin/varastoon. Raivaa myös lasten huoneista lattiat tyhjäksi. Imuroi koko asunto ja pyyhit pölyt olkkarista. (Jos jaksat, moppaa lattiat. Pyyhi keittiön tason, koska nehän on jo raivattu turhasta tavarasta. Kiellä lapsia tuomasta leluja olohuoneeseen. Jos lapset isoja, käske/lahjo joku pesemään vessat. Etsi joulukoristeet kellarista, jos et löydä, niin ostat muutaman uuden kauppareissulla. Käy kaupassa. Osta pari hyasinttia, kynttilöitä, jotain joulupalloja tms., jouluvalot ja glögiä sekä pipareita (tai valmistaikinaa). Raivaa poissaollessasi olohuoneeseen vaeltaneet lelut muovipussiin ja uhkaa laittaa ne roskiin, jos ne vielä kerran tulevat olkkariin. Laita jouluvalot johonkin esille esim, lasimaljakkoon, kulhoon, ikkunaan ja nosta kymttilät vaikka lautasen päälle, jos et omista kynttiläalusia ja sohvapöydälle tai ruokapöydälle tms. Laita joulupallot lasikulhoon/maljakkoon vastaavaan paikkaan. Illalla lasten mentyä nukkumaan lämmitä glögiä ja syö valmispipareita. Halutessa otat valokuvia ja laitat ne Facebookiin. Muista sulkea kaikki kaapt ja makuuhuoneiden ovet. Tämän voit jakaa kolmelle illalle. Yhtenä raivaat ne ylmääeäiset rojut pois näkyvistä (älä vie maksamattomia laskuja varastoon), seuraavana imuroit ja pyyhit pölyt ja kolmantena käyt kaupassa. Hauskaa joulua. Ps. Kukakohan raivaisi mun sängyltä siihen nostelemani puhtaat pyykit? Vilkaisi ja veisi kaappeihin, että pääsisin nukkumaan...
Tää sisko rulaa!!
On muutto edessä muutaman päivän päästä ja koko koti kaaoksessa. Jouluna tulossa uuteen kotiin isovanhemmat. Saa nähdä millaiseksi kodin saa laitettua tänä jouluna? Tuskin pipareitakaan ehtii leipomaan :(
Joululauluja olen kyllä kuunnellut pakkaillessa tavaroita :)
...ettn oo aina jonka elämä ja koti ei oo ku Strömsöstä :) Ap
On muutto edessä muutaman päivän päästä ja koko koti kaaoksessa. Jouluna tulossa uuteen kotiin isovanhemmat. Saa nähdä millaiseksi kodin saa laitettua tänä jouluna? Tuskin pipareitakaan ehtii leipomaan :(
Joululauluja olen kyllä kuunnellut pakkaillessa tavaroita :)
Muuttonne nimi olkoon matka jouluun. Teet uuteen kotiinne joulun ja muu arki odottakoon lootissaan. (tosin tämä homma ei pelaa, jos misään ei ole mahdollista pitää tavaraa varastossa...)
Itse muutettiin kuusi vuotta sitten jouluksi omakotitaloon, joka oli AIVAN kesken. Siitä tuli ikimuistoisen ihana joulu! Yksi huone oli täynnä varastokamaa, keittiö, olkaari ja yksi makkari suht ok. Vuyokrakämpän ehdin siivota puhtaaksi uuden vuoden aikaan, sillä uusia asukkaita ei tullut heti.
sulje fb vähäksi aikaa tai älä käy lukemassa niitä juttuja.
Istut sohvalle ja otat lasin viiniä tai vaikka teetä. Mistä tykkäät. Laita valot pois ja sytyä kynttilä.
Se on siinä. On pimeää, eikä paskat näy, eikä se, ettei ole joulukoristeita. Istut rauhassa ja nautit kynttilänvalosta.
Siinä sinulle joulutunnelma. Itse en ainakaan ole vielä mitään krääsää kantanut esille ja raivannut paikkoja ja mitä kaikkea tuolla yhdessä listassa oli. Jouluunhan on vielä aikaa vaikka kuinka. Kynttilöitä polttelen ja istun hiljaisuudessa nautiskellen illasta.
1 kynttelikkö ja 1 ikkunavalot laitettu, joulukoristeita ei vielä missään ja piparitkin ostettu valmiina (jouluksi vasta leivotaan itse).
Olemme eläneet pari- kolme viikkoa remontin keskellä ja kaaoksen voi vain kuvitella.... huonekaluja ja tavaroita joka paikassa paitsi omilla paikoillaan, maalausvehkeitä ja maalipyttyjä pitkin lattioita jne. Tilattu sohvakaan ei tullut ajallaan ja edellinen myytiin jo kuukausi sitten pois.... aika ankeeta ja alastonta on kotona...
Ensiviikolla sitten... Tosin tässä tulee siivottua samalla kun huoneet on tyhjinä - aattona laitan takkaan tulen ja kynttilänvalossa ei pöly näy:D
Ps - lapset saa hyvin siivoamaan huoneensa kun uhkailee perinteisesti tontuilla ja sillä ettei joululahjat mahdu sekaiseen huoneeseen
Mites ne säkit sitten joulun jälkeen?
enkä vietä koko joulua mitenkään. Pakastepizzan ja pullon punkkua ajattelin nauttia aaton juhla-ateriaksi. Aah, sinkkuelämän autuutta, ei jouluhuolia ;)
jouluista ole. Seuraavat pari viikkoa tehdään töitä niskalimassa, mutta kyllä mä uskon, että se joulu meillekin tulee. Nopeasti jouluisen tuoksu saa, kun keität hetken neilikoita kattilassa.
sotkun keskellä kauheassa flunssassa. Ensin oli lapsi ja se ehti sotkea koko kämpän ja kun minä sairastuin täällä oli jo valmiiksi törkeää. Ovikranssin sain oveen laitettua ja mummu toi yhden joulukukan.
Joulukuustakaan ei voi ottaa kun olen allerginen.
Mulla on päivät ja illat buukattu niin täyteet opiskelujuttuja, että joulun ehdin aloittaa vasta 20. päivä. Sitä ennen en edes kuvittele, että meillä olisi hetkeäkään siistiä. Enimmät sain raivattua, mutta kohta taas levähtää enkä tosiaan jaksa tai ehdi vähään aikaan siihen puuttua.
Ollaan oltu kipeinä ja tosiaan opiskelut painaa päälle niin, että joulutunnelma on meiltä hyvin kaukana. Vkl:na 4-vuotias ehdotti, että syödään lattialla kun ruokapöytä on niin tahmainen. No ei se lattiakan sen parempi sit oikein ollut...
voi laittaa vaikka millaiset sähkötuikut. Mutta miksi pitäisi laittaa ulkovalot, vai mitä tarkoitit? Sisävalosarjat ovat kevyempiä ja niissä on useimmiten läpinäkyvät tai valkoiset johdot; ovat nätimpiä lasimaljoissa.
enkä halua ostaa uusia. Ulos en niitä tarvitse, koska olen muuttanut kerrostaloon (ei parveketta).
-se kysymyksen esittänyt-
voi laittaa vaikka millaiset sähkötuikut. Mutta miksi pitäisi laittaa ulkovalot, vai mitä tarkoitit? Sisävalosarjat ovat kevyempiä ja niissä on useimmiten läpinäkyvät tai valkoiset johdot; ovat nätimpiä lasimaljoissa.
Mites ne säkit sitten joulun jälkeen?
mitä niissä oli, vie suoraan kierrätykseen :)
meillä ei ainakaan ole.
Lapset kolmatta viikkoa kipeinä, järkyttävää tappelua ja sotkemista aamusta iltaan.
Minä hermorauniona, kämppä kuin jostain tositv-ohjelmasta.
Mutta silti uskon, että tulee se joulu meillekin :)