Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelko rahankäytöstä?

Vierailija
07.12.2012 |

Olin jonkin aikaa masentunut ja "piristin itseäni" tuhlailemalla milloin mitäkin. Kauhukseni huomasin, että kulutusluottoa ja luottokorttivelkaa oli kertynyt n. 5000 euroa. En edes tajua mihin ne rahat menivät enkä halua muistella niitä aikoja enää. Olen mukisematta maksellut näitä velkoja pois ja katkaissut luottokortit.

Nyt ollaankin sitten menty toiseen ääripäähän. En uskalla käyttää rahaa enää mihinkään, minkä voisi tavalla tai toisella käsittää "turhaksi". Ei, vaikka tavarasta olisi hyötyä, vaikka sitä tekisi kovasti mieli tai vaikka se olisi todella halpakin. Talvikengät alennettu 20 euroon? Ei kiitos, käytän vanhoja vielä. Etsimäni kirja kirpputorilla 5 eurolla? Voi kun tekisi mieli, mutta ei. Odotan kunnes löydän eurolla... jne.

Ylimääräinen raha istuu tilillä, ja se on hyvä niin. Mietin välillä niin, että kunhan sitä ylimääräistä on kertynyt niin ja niin paljon niin sitten voin ostaa jotain mitä tekee oikeasti mieli. Mutta enpä sitten ostaakaan: käytän ylimääräiset joko velkojen maksuun tai hätävararahaston kerryttämiseen.

Onko minusta tullut vain järkevä, pihi vai onko tämä(kin) epänormaalia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden verran elelin maniassani.. kukaan eikä mikään minua pysäyttänyt. Vauhtia sain maniaani remeron + lyrica + cipralex + rivatril lääkkeestä.

Velkaannuin 20.000 euroa. Nyt on kotona pentikkiä, tupperwarea ja vaatteita ihan kipeesti.

Rahaa en uskalla enää käyttää. Ostin viime viikolla lapselleni 14 euron paidan ja tunnen vieläkin tuosta

ostoksesta valtavaa ahdistusta

Vierailija
2/2 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kolmas. Paitsi en ole ikinä tuhlaillut.

Aloin opiskelemaan ja tein budjetin, tajusin mitkä ovat rahavarat. Nyt töissä ja en osaa joustaa, käyttää rahaa.

Hyvä jos mennään 2 x vuodessa ulos syömään, aina juodaan vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla