Moniko mamma täällä olisi pulassa jos mies ei suostuisi enää elättämään?
Kommentit (10)
mutta jos tulisi ero, elintasoni (siis rahalla mitattava) tippuisi huomattavasti. Eli parempi pysytellä vain hyvissä väleissä ;-)
tulot palkoista kelan tukiin menee samalle tilille johon molemmilla on kortit ja käyttöoikeus. Yhteinen perhe ja avioliitto eli yhteiset rahat ja varat. Näin meillä.
Säälittää kyllä sellaiset naiset jotka joutuvat miehiltään kerjäämään karkkirahaa kun ei omat tulot lasten hoitamisen takia riitäkään (kun ei se mies maksakaan vaimolle lastenhoitaja palkkaa vaikka vaatii osallistumaan kustannuksiin puoliksi)
koska tulonsa ovat 0€ tällä hetkellä.
tulot palkoista kelan tukiin menee samalle tilille johon molemmilla on kortit ja käyttöoikeus. Yhteinen perhe ja avioliitto eli yhteiset rahat ja varat. Näin meillä.
Säälittää kyllä sellaiset naiset jotka joutuvat miehiltään kerjäämään karkkirahaa kun ei omat tulot lasten hoitamisen takia riitäkään (kun ei se mies maksakaan vaimolle lastenhoitaja palkkaa vaikka vaatii osallistumaan kustannuksiin puoliksi)
Mutta rahallisesti pärjäisin silti paremmin yksin. Nyt me jaetaan velat ja varat =)
itsenäinen nainen -hehkutukseen, mitä Suomessa joka paikassa nykyään on. Moni kyllä pärjää aidosti omillaan mutta samaan aikaan on yleistynyt sellainen akateeminen äippä, joka ehdoin tahdoin pitkän koulutuksen jälkeen jää kotiin, paheksuu oppmillaan sanankäänteillä miesten rakentamaa lasikattoa ja vinguttaa samalla miehen visaa ja valittaa kuinka on patriarkaatin riistämä... Niille en toivo muuta kuin paksuuntuvaa persettä, ja sitä, että ukko siihen kyllästyy ja heittää nää siipeilijät mäjelle suoriutumaan itse elannonhankkimisesta
Kelan raha riitä elämiseen. Mutta sitten olisi vaan pakko palata töihin, joten ne jotka asiasta kärsisivät ovat lapset. Muut jo isompia, mutta yksivuotias on kovin pieni vielä hoitoon laitettavaksi.
Mutta kyllä mä aina selviäisin :)
Yh jo kolmatta vuotta ja minulla menee paremmin rahallisesti kuin ennen.