varastelu..
Mikä ihme saa teinit tekemään näin?
Olin eilen illalla viereisellä ostarilla pankkiautomaatilla ja kuulin, kuinka vieressä seisoskeleva, kessua vetävä porukka naureskeli keskenään. En niinkään kiinnittänyt heihin huomiota. Oli kiire kotiin. Olin juuri käynyt kaupassa ja mukana oli kaksi suht painavaa ruokakassia. Siinä vaiheessa kun sain sen pienen setelini sieltä maatista, kuulin askelten lähestyvän. Käännyin kuitenkin ihan normaalisti, valmiina lähtemään ja samalla sulloen kukkaroa laukkuuni. Edessäni seisoi minua pidempi n. 14-kesäinen jätkä, joka alkoi töniä ja vaatia rahaa itselleen. En edes tiedä, mitä ajattelin siinä ensin. Ruokakassit tuntuivat hirveän tärkeiltä siinä vaiheessa ja yritinkin vain pitää niistä kiinni. Silloin viereeni tuli toinen jätkä ja sanoi:"Nyt vittu ne rahat tänne!" Huusin älyttömän kovaa, vaikka en nähnytkään aukiolla yhtään ketään. Se kuitenkin onneksi säikäytti kakarat ja koko nulikkaporukka juoksi karkuun, porukan tytöt huutelivat perääni vitun huoraa ym...
Ensin tuo tilanne säikäytti, sitten ihan vaan puhtaasti vitutti. Mikä hemmetti noille nuorille antaa heidän mielessään luvan edes yrittää varastaa? Enkä minä nyt sitten tosiaankaan ole mikään avuttoman näköinen vanhus, olen 24-vuotias, melko pienikokoinen nainen. Kaikista eniten ottaa päähän se, että miten ei voida tajuta, että noin ei yksinkertaisesti saa tehdä, ei edes leikillään! Ei mulla olis tullut tuossa iässä mieleenkään semmonen. Hyi jumalauta. Myönnetään, asun tällä hetkellä "huonoksi" mielletyllä alueella, mutta ei kai se tarkoita sitä, että pitäisi pelätä automaatilla käyntiä? Ei varastamista, tai sen yritystä voi antaa anteeksi asuinympäristön perusteella... Millainen kasvatus tähän ajaa?
Oli pakko avautua, ketuttaa niin älyttömästi.
Kommentit (11)
Etköhän sä nyt hätkähtänyt ihan liian pienestä...? Nuoriso leikkii?
ap:n tilanteessa oleva ei kyllä koe tota leikkinä ja leikkinä tuo osoittaa ihan harvinaisen sairasta huumorintajua.
Leikkii? Mielenkiintoset leikit. Me oltiin tuossa iässä ehkä enemmän pullonpyörityksen kannalla..
-ap
ap:n tilanteessa oleva ei kyllä koe tota leikkinä ja leikkinä tuo osoittaa ihan harvinaisen sairasta huumorintajua.
Kiitos. Tätä minäkin jo ehdin miettiä. Oikeasti inhottaa se, miten jonkun niin nuoren oikeudenkäsitys voi vääristyä noin.
-ap
Kun kaiken maailman ihmiset saavat lisääntyä ihan vapaasti. Toivottavasti tuollaiset junnut saadaan kiiinni ja sitten kunnon rangaistus päälle. Osa nuorisosta ei oikein ymmärrä mikä on oikein ja mikä ei.
tekisin ap:nä rikosilmoituksen asiasta. Varsinkin kun poika on sinua töninyt. Jos tekijät näkyisivät jostain valvontakamerasta, ne jäisivät kiinni, ja menisi polisien kautta tieto vanhemmille ja lastensuojeluun. Tuollaiset vaan jatkaa ihmisten häiriköintiä jos asioihin ei heti puututa.
tekisin ap:nä rikosilmoituksen asiasta. Varsinkin kun poika on sinua töninyt. Jos tekijät näkyisivät jostain valvontakamerasta, ne jäisivät kiinni, ja menisi polisien kautta tieto vanhemmille ja lastensuojeluun. Tuollaiset vaan jatkaa ihmisten häiriköintiä jos asioihin ei heti puututa.
Samaa mietin itsekin, mutta täytyy nolosti ja harmiksi myöntää, että sen alkujärkytyksen ja säikähdyksen takia, en enää tunnistaisi niitä jätkiä missään. Ainoa asia mitä muistan, on sen ekan jätkän hupussa ollut karvareunus. Siihen se jää. Ei mitään kasvojen piirteitä..:(
Ja taitaisi olla poliiseillekin vähän liikaa, jos vaan sanoisi, että sen ja sen kaupan valvontakamerasta saattaa näkyä, jos niillä on ulkona kamerat.. En uskalla, kun en tiedä, olisiko tarpeeksi näyttöä, kun porukka kuitenkin juoksi pois varastamatta lopulta mitään.
-ap
Ihan sama vaikka et tunnistaisikaan. Tee ihmeessä rikosilmoitus!! Todennäköisesti sama porukka notkuu siellä useinkin. Jollekin voi käydä todella huonosti tuon porukan toimesta jos touhua vaan katsotaan läpi sormien.
Ehdottomasti tee rikosilmoitus, jos olet vastuullinen ihminen!!!!
ter. juristi
ne nuoret siinä, kun löydät itsesi nauhalta. Kyllä tuollaisista pitää ilmoitus tehdä!!
Muistat vaan vaatia tietosi salattaviksi, jos asia etenee. Muuten ainakin oikeuden pöytäkirjoissa muistaakseni näkyy kaikki tiedot osoitetta myöten.
Minäkin asun "huonomaineisella" alueella. Koskaan en ole viinamäen setiä pelännyt/karttanut, mutta kokoontuvat nuorisoporukat saavat minulla ainakin silmät avautumaan selkään.
Onneksi olen sen verran v-mäisen näköinen ja osaan ihan vaan varuiks tuoijottaa niitä niin pahasti, etteivät ole koskaan edes tulleet kysymään, käynkö hakemassa röökiä/kaljaa.
Kiitos 10 ja 11..
Ehkäpä uskallan tänään laittaa tuon ilmoituksen, kunhan ensin mietin nuo faktat itselle kohdalleen, ettei mahdollinen nuorten valehtelu ainakaan käy päälle.:)