Miksi pitää olla suomenkielinen ja ruotsinkielinen kauppakorkeakoulu?
Erillisinä organisaatioina vastakkaisilla puolilla katua? Miksi ei voisi olla yksi koulu, joka tarjoaisi opetusta molemmilla kielillä ja opiskelijat saisivat halutessaan käydä erikielisiä kursseja "sekaisin"?
Kommentit (10)
Niin. Sen suomenkielisen voisi lakkauttaa.
Suomenkieliseen kauppakorkeaan pääsee hyvällä todistuksella ja/tai hyvin sujuneilla pääsykokeilla.
Ruåtsinkieliseen versioon pääsee, jos on saanut viitosen tasoiset paperit lukiosta.
Såmaa.
Koska ruotsinkielisten mielestä on kauheaa joutua opiskelemaan suomeksi
Mutta jos kursseja olisi tarjolla molemmilla kielillä?
Juuri uutisoitiin, että nimenomaan se suomenkielinen koulu oli pärjännyt hyvin Euroopan vertailussa. Miksi hyvää lakkauttamaan... Siellä toisessa on niitä "kiintiötapauksia", joten tasokin varmasti aika kehno.
http://yle.fi/uutiset/kauppakorkeakoulu_eteni_eurooppalaisessa_vertailu…
vaikka olen hurri itse. Olen jopa opiskellut vuoden Hankenilla mutta vaihdoin teknilliseen korkeakoluluun koska en kokenut taloustieteitä omaksi alakseni. Joka tapauksessa Hankeniin on naurettavan helppo päästä ja siksi sen maine ei ole kovin kaksinen. Sen tietävät tosin työnantajatkin.
Mielestäni Hanken pitäisi yhdistää Aalto-yliopiston kanssa ja osa sen opetuksesta säilyttää pohjoismaisen kaupan ja finanssialan koulutusohjelmana, jossa opetuskieli olisi ruotsi, mutta jonne pääsisi kuka tahansa pytkimään riippumatta siitä miten hyvin osaa ruotsia.
Åbo Akademin kauppatieteellissen tiedekunnan säilyttäisin nykyisessä muodossaan.
vaikka olen hurri itse. Olen jopa opiskellut vuoden Hankenilla mutta vaihdoin teknilliseen korkeakoluluun koska en kokenut taloustieteitä omaksi alakseni. Joka tapauksessa Hankeniin on naurettavan helppo päästä ja siksi sen maine ei ole kovin kaksinen. Sen tietävät tosin työnantajatkin.
Mielestäni Hanken pitäisi yhdistää Aalto-yliopiston kanssa ja osa sen opetuksesta säilyttää pohjoismaisen kaupan ja finanssialan koulutusohjelmana, jossa opetuskieli olisi ruotsi, mutta jonne pääsisi kuka tahansa pytkimään riippumatta siitä miten hyvin osaa ruotsia.
Åbo Akademin kauppatieteellissen tiedekunnan säilyttäisin nykyisessä muodossaan.
Miksi? Miksi se ei voisi toimia yhdessä Turun kauppakorkeakoulun kanssa?
[quote author="Vierailija" time="03.12.2012 klo 22:03"]
[/quote]
No nyt saakin sitten opetusta vain ruotsiksi ja englanniksi, eihän sitä tyhmille fennoille omalla kielellä tarvitse opetusta järjestää, vaikka laki vaatisi.
http://yle.fi/uutiset/kauppakorkeakoulu_hylkasi_suomen_-_maisteriopinnot_vain_englanniksi/6494336
Mutta jos kursseja olisi tarjolla molemmilla kielillä?