Olen etävanhempi enkä voi elää omaa elämääni ollenkaan kun lähi muuttaa suunnitelmiaan
Jos touhu on jatkuvaa että aikataulut ja sovittujen tapaamisten päivät muuttuvat ja lähi odottaa etän jatkuvasti joustavan omista menoistaan niin missä menee raja.
Kohta laitan asian käräjille kiusallanikin jos lähivanhemman tyyli ei muutu ja lakkaan olemasta se 24/7 päivystävä lastenhoitopalvelu.
Kommentit (7)
eksäsi ehdottelee tai määrää. Teillä lie sopparit tapaamisista tehty mustaa valkoiselle? Näin siis etetnet, okei? Yleensä se lähi elää valmiudessa 24/7, ja ihan konkreettisemmin, lasten kanssa.
ja tekee kaikkensa sotkeakseen minun elämäni.
vieläkään oppinut sanomaan ei? onnee...
Olisko ne lapset pitänyt jättää tekemättä kun ne ei siihen sun omaan elämään mitenkään mahdu. Ei muuta kun oikeuteeen vaan ja sanot siellä, että et missään tapauksessa halua niitä lapsia elämääsi sotkemaan. Mahdollisimman vähiin vaan tapaamiset niin jää sitä omaa aikaa ja omaa elämää. On sitten lapsillakin kivat muistot etävanhemmasta, isä/äiti oikein oikeuden kautta haki tapaamiset mahdollisimman vähiin.
lastenkin takia, että oppivat ennustamaan tulevia tapahtumia eikä elämä ole pelkkää muutosta jatkuvasti.
Ei kai lapsikaan jaksa jos ei ikinä tiedä etukäteen tapaako etävanhempaansa kentie yhden kerran vai neljä kertaa viikossa.
Stressaavaa se on lapsellekin, elämän ennustamattomuus.
lapsista joutuu huolehtimaan n. 20 vuotta?
Moni elää lastensa kanssa 24 tuntia vuorokaudessa 365 vuorokautta vuodessa ihan vapaaehtoisesti.
Ikävää tietysti on, että vanhemmat eivät pysty sopimaan lastensa hoidosta. Minula tosin tuota ongelmaa ei ole, kun olen totaaliyh.
Jos olet etävanhempi, et voi jatkuvasti ja koko aikaa istua kotona vailla mitään suunnitelmia, ja vain odottaa, mahtaako lähivanhempi muuttaa suunnitelmiaan vai ei. Ja jos muuttaa, niin sitten pitäisi olla heti paikalla.
On aivan eri asia olla lähivanhempi kuin etä. Lähi vain on enemmän vastuussa, mutta pystyy myös suunnittelemaan menojaan, kun ajoissa sopii milloin lapset menevät hoitoon.
Mutta se etävanhempi ei sitten saisi tehdä mitään suunnitelmia, vaan hänen pitäisi istua yksin kotona ja vain odottaa ja odottaa..
Lisäksi lapsillakin pitää olla jotain aikataulua. Ei kukaan aikuinenkaan tykkää, jos puoliso koko ajan määrää milloin lähdetään mihinkin pois kotoa, ilman kunnon varoitusta.