Vain uskovaisille! Miten tulit uskoon?
Itse tässä mietin, että kuinka ihmeessä voisin tulla oikeasti uskoon? Olen ns. kasvatettu uskoon, mutta kuitenkin se henkilöjohtainen usko puuttuu. Rukoilen jne... Silti se luja ja vankka usko puuttuu. Joten en ole oikeasti uskossa. Olen rukoillut Jeesusta sydämeeni ja pyytänyt anteeksi syntejäni jne. Silti en tule uskoon :(
Miten se teillä meni? Ja nyt todella toivon, että ateistit ym pilkkaajat pysyvät hiljaa jos ei ole mitään järellistä sanottavaa.
Kommentit (8)
kirjoittaa jotain herjaavaa niin siitä vaan sitten. Ehkäpä uskon asiat puhuttelevat heitäkin! :)
ihan lapsesta asti elänyt näiden asioiden piirissä.
Muistan että ehkä n. 10 vuotiaana mietin tätä varsinaista uskonratkaisua ja vaikka tiesin että olen uskossa ollut jo kauan, niin rukoilin että haluan että Jeesus asuu sydämmenssäni.
Jos uskot että Jeesus on kuollut ristillä juuri sinun takia ja haluat vastaanottaa tämän suuren lahjan, niin sen jälkeen se että Jeesus sinut pelastaa, ei ole kiinni siitä miltä sinusta tuntuu, se vain on niin ja siihen voit luottaa.
Usko kasvaa kun luet raamattua ja voit käydä vaikka keskustelemassa jonkun sielunhoitajan kanssa.
tunnustanut hänelle syntisi, sinä olet uskossa. Usko on Jumalan lahja, se ei ole välttämättä mitään suuria tunteita.
Itse tulin uskoon synnintunnon kautta. Rukoilin Jeesusta elämäni Herraksi ja Vapahtajaksi. Uskovalla on elämässä koettelemuksia ja vaikeuksia, kuten kenellä tahansa. Joskus voi olla jopa enemmän, sillä Jeesuksen omaksi tunnustautuminen voi tuoda mukanaan muiden ihmisten pilkkaa.
Lue Raamattua, rukoile ja etsiydy kristillisen seurakunnan yhteyteen. Siunausta sinulle!
Itse tässä mietin, että kuinka ihmeessä voisin tulla oikeasti uskoon? Olen ns. kasvatettu uskoon, mutta kuitenkin se henkilöjohtainen usko puuttuu. Rukoilen jne... Silti se luja ja vankka usko puuttuu. Joten en ole oikeasti uskossa. Olen rukoillut Jeesusta sydämeeni ja pyytänyt anteeksi syntejäni jne. Silti en tule uskoon :(
Miten se teillä meni? Ja nyt todella toivon, että ateistit ym pilkkaajat pysyvät hiljaa jos ei ole mitään järellistä sanottavaa.
Mutta miksi sinun pitäisi olla uskossa? Jos sinulta ns. yrityksistä huolimatta puuttuu se vankka usko niin miksi sinun se pitäisi löytää? Miksi et toteaisi itsellesi, etä et pysty loppuun asti uskomaan joten ehkä se ei ole sinun juttusi. Luulen, että elämäsi olisi hyvinkin antoisaa ja tasapainoista ilman jeesustakin.
Minä en varsinaisesti koe olevani "uskossa" vaan uskon että on elänyt joskus Jeesus henkilö joka teki hyvää muille ihmisille.
Minulle usko on sitä että voi tapahtua ihmeitä. Kukaan ei voi sanoa että NÄIN on miten raamattu tarkoittaa, koska vääriäkin profeettoja on!
Minusta rakkaus on suurin sanoma raamatussa. Siihen kaikki perustuu.
En tiedä vankasta uskosta mutta olen saanut isossa surussani turvaa uskostani. E usko että kenenkän tarttee enempää pyytää anteeksi syntejään vaan katua niitä, aidosti. Ei Jumala mitään koruja kaipaa, esimerkkinä laupias Samarialainen.
Sinulle tosin tekisi hyvää jos sallisit kaikkien oikeuden omaan mielipiteeseesi kuin huutelet että jokkut saa olla hiljaa.
Kun sanotaan että Jeesus on Herra niin moni on että jee jee no on se.
Uskovainen taas kokee ymmärryksen asiasta. Hän tulee uskoon ja tajuaa että Jeesus on Herra. Moni kuvittelee olevansa uskossa he eivät todellisuudessa ymmärrä Jeesuksen olevan Herra. Heille Jeesus on vain herra.
Asia pitää sisäistää. Ei riitä hauki on kala ja jeesus on herra.
Hyvä vertaus voisi olla se, kun peilaan rumaksi itseään pitävää. Sanon hänelle että olet kaunis.
Jos hän ei sisäistä olevansa kaunis niin rumuus jatkuu. Moni saattaa kohteliaisuuttaan vain vaieta ja kuvitella että lohdutan. Peilaan ja todistan sen. Loppu on hänestä itsestään kiinni.
Uskoon tuleminen vaatii älykkyyttä ja pohdintaa. On valaistuttava ja löydettävä Nooan Arkki, on ymmärrettävä miten nähdään tulevaan ja miten loihditaan kaneja tyhjästä. Silti ymmärretään ettei tehdä sitä, sillä ihmisen ei ole sallimus tehdä noituutta. Silti uskoon tullut on saanut avaimen Herralta ja vapaan tahdon rikkoa fysiikan lakeja. Uskoon tullut ihminen kykenee samaan mihin Jeesus kykeni. Hänen ei ole vain lupa rikkoa valaa.
Mutta jos kirjoittaa tällaiselle palstalle, niin suattaapi olla, että ateistitkin sotkevat lusikkansa keittoon ;) Kannattaisi ehkä miettiä jotain toista foorumia :D