Kunnan 4. rikkain nainen voitti tonnilla joululahjoja ja ilmaiset jouluruoat :(
Olen kateellinen, sairaan kateellinen. Ottaa ihan käsittämättömän paljon päähän, että kuntanin 4. rikkain nainen (kyllä, luin taannoiset tulovertailut) voitti paikallisen ison marketin kilpailun, jossa pääpalkintona oli 1000 eurolla joululahjoja siitä kaupasta ja ilmaiset jouluruoat kinkuista laatikoihin ja kaikkeen.
Vaikken itse voittanut, olisi tuolle päävoitolle ollut VÄHÄN enemmän hyötyä jollekin tavalliselle ihmiselle tai köyhälle.
Miksi pitää osallistua johonkin tuollaiseen, jos ei rahaa on takansytykkeeksi?
Kommentit (24)
Tuo voitto olisi varmasti tullut jollekkin enemmän tarpeeseen, mutta ehkä nainen ei ajatellut loppuun asti. Mietti vaan, että tuossa on arpajaiset, minäpä osallistun...
Tulikin mieleen, kun joskus oli joku ruokapaikka, missä köyhät työttömät saivat ilmaiseksi käydä syömässä. Eräs todella rikas, työtön mies meni sitten tuonne ilmaiseksi syömään, kun ajatteli, että hän on työtön. Tilillä oli miljoonia, kun oli juuri myynyt yrityksensä. Muut sitten ihmetteli, että kenen on luksus Bmw ruokalan pihalla...
Miksi ei saisi osallistua? Mielestäni varakkaalla on ihan samat oikeudet, kuin muillakin. Voit lohduttautua sillä, että hän varmasti maksaa tuntuvasti veroja, joilla teidänkin kunnassa säilyy vaikkapa lääkäri ja ehkä jokunen harrastuskin.
Mutta vaikka minullakin olisi "oikeus" tehdä ihan mitä tahansa, mennä vaikka leipäjonoon hakemaan ilmaista ruokaa, mutta en koe tälle tarvetta.
ap
Juuri näin. Miten edes kehtaa käyttää lahjakorttiaan kun kaikki tietävät. Ei mielestäni näissä erikseen tarvitse mainostaa että "vain vähävaraisille" moraalisesti se on itsestään selvää. Jotkut on vaan niin pohjattoman ahneita. Näkyy muuten rikkaita noissa leipäjonoissakin. Karmea näky kun safkat lastataan hyvän auton takakonttiin kulman takana. Ihan ikkunasta näen tätä.
suoltaa niitä arpoihin? Ei mikään ihme että on köyhä, rahat menee arpajaisiin ym. hömppään ja sitten itketään kun onni ei ollut myöten eikä ole rahaa ostaa lapsille ruokaa. Mua tuollanen touhu hävettäis. En mä varakkaampia kehtais haukkua jos itseen osaa rahaa käyttää.
Tollasiin osallistuminen on kaikkien oikeus. Munkin sukulainen voitti puoltoista miljoonaa lotossa, vaikka on miljonääri jo ennestään. Ei tullut mieleenkään olka kateellinen. Tuollaisissa voittaminen on täysin sattumanvaraista, eikä siinä ole rikkauden tai köyhyyden kanssa mitään tekemistä. Ei ole ne voitot keneltäkään pois! Toki sitä toivoisi, että voitto menisi sitä todella tarvitsevalle, mutta toisaalta, tarvitsevan kannattaa laittaa rahansa johonkin ihan muuhun kuin lottoon...
tarkoitettu apu? Eli tarkoituksena oli, että vain sossun asiakkaat saa osallistua vai mistä ap:n itku? Ei se voittaja itse sitä lappua nostanut.