Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pliis älkää ostako mulle vuohia tms. joululahjaksi

Vierailija
02.12.2012 |

Ärsyttää jo nyt kun tiedän sukulaispariskunnan, jotka joka joulu suurieleisesti antavat jonkun moskiittoverkon (à la 3 e tms.) meille joululahjaksi. Jätetäänkö sitten kokonaan se lahja hankkimatta, toi on jo noloa - varsinkin kun tällä pariskunnalla on varaa ihan reippaasti. Mun mielestä joku 3 euroa hyväntekeväisyyteen "meidän nimissä" on ihan pelleilyä, itse annetaan 30 euroa joka kuukausi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat menevät ties minne. Todellakin omantunnon kiillotusta, tuota harrastavat jo valmiiksi yltäkylläiset ihmiset. Tahdon samalla rahalla mielummin lahjaksi vaikka kynttilä, kiitos.

Vierailija
2/9 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostan tuota moskiittoverkkoa hinnasta riippumatta.

Olet selkeästi materialisti... voi pientä rukkaa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan todella kauniita esineitä, vaatteita, taloja. Pidän itseni hemmottelusta, kynsilakasta, hiusten kihartamisesta, hajuvedestä. En kurita itseäni siitä, että olen sanut onnen syntyä Suomessa.

Vierailija
4/9 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse olen näitä hyväntekeväisyyslahjoja antanut, olen järjestön aina tsekannut eikä ole ollut epäilystä, etteikö lahjat olisi menneet perille. Ja se mikä Suomessa on vaivaiset pari euroa, on saajamaassa arvoltaan kymmenkertainen. Meillä on myös kummilapsi kehitysmaassa, enkä oikein osaa uskoa, että hänen kirjeensä meille olisivat jotain huijausta. Kuukausittainen parikymppinen meiltä heidän kylälleen on ISO lahja, ja kummilapsi sisaruksineen pitää suuressa arvossa meidän lasten heille lähettämiä vaatimattomia lahjoja.

Vierailija
5/9 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan itse rahaa aika paljon hyväntekeväisyyteen ja mun suosikkikohde on luonnonsuojelutyö, jossa olen aktiivina harrastajana muutoinkin mukana.

Paras lahjoitus on anonyymi, jossa ei pönkitetä omaa omatuntoa! Ja se saa olla ihan vähäinenkin summa, kunhan tulee sydämestä, eikä sillä ylpistellä.

Vierailija
6/9 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos haluaa antaa hyväntekeväisyyteen niin minusta sen voi antaa muuten kuin korostamalla itseään jouluna, että katsos kun olen hyvä ihminen ja panin sun lahjan vuoheen.

Voi sinua raukkaa kun et saa arvostusta muuten kuin lahjoittamalla moskiittoverkkoja ja vuohia jouluna. Etkö voi laittaa rahaa hyväntekväisyyteen ilman, että teet siitä jouluna numeron.

arvostan tuota moskiittoverkkoa hinnasta riippumatta. Olet selkeästi materialisti... voi pientä rukkaa :(

Vierailija
7/9 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jotain on kuitekin "pakko" antaa, niin mieluiten mä otan/annan jotain sellaista, mistä ei ole lahjan saajalle vaivaa.

Vai olisko kivempi joku idiootti ovikranssi, made in china? Suklaarasiastakin ollaan naama vinossa, ja se viini, sitähän nyt ei ainakana saa antaa, ties vaikka olis alkoholisteja...

Vierailija
8/9 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuiset ihmiset voivat puhua ääneen ja sanoa, että ei lahjoja aikuisten kesken.

Ihmeellisiä tapoja teillä kun ostelette vuohia toinen toisillenne velvollisuudesta. Ihan oikeasti en ymmärrä tällaisia tapoja.

Kun jotain on kuitekin "pakko" antaa, niin mieluiten mä otan/annan jotain sellaista, mistä ei ole lahjan saajalle vaivaa. Vai olisko kivempi joku idiootti ovikranssi, made in china? Suklaarasiastakin ollaan naama vinossa, ja se viini, sitähän nyt ei ainakana saa antaa, ties vaikka olis alkoholisteja...

Vierailija
9/9 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän miettii mistä se toinen tykkäisi. Siis ei ole tarkoitus päästä antajana helpolla, vaan kerrankin ajatella läheistään, hänen mieltymyksiään, harrastuksiaan jne. Pieni ajatushetki läheisen puolesta ja lahja on sen jälkeen täydellinen. Ja jos joku tuttusi ei todella tykkää näistä virtuaalilahjoista, niin varmaan tunnistat hänet muiden tuttujesi joukosta ja ostat jotain hänelle mieleistä sen tilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan