Kertokaapa, että kun Tötteröinen avioituu Tättäräisen kanssa
niin mikä saa hänet ottamaan sukunimekseen Tötteröinen-Tättäräisen?
Ymmärtäisin, jos von Hohenlohe menisi naimisiin Tättäräisen kanssa, mutta...?
Onko identiteetti tosiaan noin löyhässä?
Kommentit (11)
mutta miksi lapselle annetaan nimeksi Linnea Sikiö/Pöntiö/Turpeinen tms. (isän nimi) eikä Linnea Laine/Siltavirta/Kempas (äidin sukunimi)?
Jatkaisin elämääni Tötteröisenä. Tättäräiseksi tuleminen ei antaisi niin paljon lisäarvoa, että näkisin vaivaa nimenvaihdoksessa. Harkitsisin uudelleen, jos tarjolla olisi von Hohenlohe.
Ja tullut siihen tulokseen, että kyse voi olla halu erottua joukosta...
Tötteröisiä ja Tättäräisiä voi erikseen olla tziljoona, mutta Tötteröinen-Tättäräisiä todennäköisiä vaan muutama.
...ja hänen tapauksessaan tavoite mitä ilmeisimmin on näyttää maailmalle, että hän on päässyt naimisiin!
Ei nyt tosin luokkaa Tötteröinen-Tättäräinen.
Miksi sitten otin kaksoisnimen? Halusin ehdottomasti pitää oman nimeni, koska se oli tärkeä osa omaa identiteettiäni. Toisaalta mies taas toivoi, että meillä olisi myös yhteinen nimi. Sen vuoksi otin sitten mieheni nimen omani perään.
saako ottaa kaksoisnimen, jos tulevan puolison sukunimi on sama kuin oma?
Tötteröinen-Tötteröinen?
Itse epäilen, ettei saisi.
Koska tuo nimi vaan olisi ihan pirun hauska ja jotkut voivat tehdä pilaa jopa omasta sukunimestään. Itseironiaa katsos!
saako ottaa kaksoisnimen, jos tulevan puolison sukunimi on sama kuin oma?
Tötteröinen-Tötteröinen?
Itse epäilen, ettei saisi.
Kuulemma ei saa.
Mutta pitääkö se päättää, pitääkö oman nimensä, jolloin on Tötteröinen, vai ottaako puolison nimen, jolloin on Tötteröinen, o.s. Tötteröinen?
mä kyllä ottaisin ihan vittuillakseni jo tuollaisen tötteröistättäräisen nimekseni. Sehän on läpeensä hauska.
Mutten nähnyt järkeä Korhonen-Virtanen yhdistelmässä.