Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikonloput ovat työntekoa varten!

Vierailija
01.12.2012 |

Eli 13-vuotiaallani on seuraavalla viikolla kaksi koetta tulossa ja lupasi lukea niihin perjantai-iltana ja tänään suurimman osan päivästä. Nyt menin yläkertaan, ja tyttö siellä sitten luki kirjaa. Luulin, että hän lukee kokeisiinsa ja tekee läksyjänsä. Riitelimme siinä jonkin aikaa ja se päättyi siihen, että vedin tytön keittiön pöydän ääreen lukemaan historiankirjaansa.

Eikä tämä muuten ole tytön ainoa tempaus! Olen ehkä hieman ylihuolehtivainen. No en hieman. Todella paljon! Tyttö saa käydä tietokoneella vain minun valvonnassani, mutta oli salaa käynyt itse. Selasin nettihistorian ja löysin sieltä jonkun elokuvasivuston, ja oli lukenut k-15 ja k-18 elokuvien arvosteluja! Minulla on kaikki tytön salasanat ja olen löytänyt sähköpostia joltakin hänen luokkalaiseltaan pojalta, jossa poika kysyi, että voivatko he tavata joku kerta. Tyttöni onneksi kieltäytyi.

13-vuotiaani on ihan hallitsematon. Hän koko ajan tekee mitä sattuu ajattelematta seurauksia. Monesta asiasta on jäänyt kiinni. Kerran jopa joutui jälki-istuntoon! Olen myös löytänyt tyhjän sipsipussin ja limonaditölkin hänen huoneestaan!

Kaikkein pahinta on se, että ei tee viikonloppuna töitä ennen sunnuntaita ja sitten kun sunnuntaina tekee, niin läksyt tehdään nopeasti ja kokeisiin luetaan vaan tunti tai alle. Koulupäivät on tarkoitettu sitä varten, että tunneilla keskitytään ja opitaan ja viikonloput ovat sitä varten, että kerrataan, mitä on opittu koulussa viikolla. Ja kunnolla!

Olen muutenkin ollut huolestunut tytön koulumenestyksestä. Muutaman kerran nyt 7-luokalla on tuonut koulusta kotiin kokeen, jossa on ollut numero 8. Kerran jopa 7! Siitähän tuli aikamoinen huuto ja arestiakin sai. Miten tyttö ei rangaistuksista yksinkertaisesti opi mitään? Kouluhommat pitää tehdä ja se on siinä. Menee tuon tytön kanssa välillä hermot niin paljon, että olen jo kerran melkein käynyt kimppuun.

Siis kaikkemme olemme kokeilleet. Korvapuustia ja muuta rangaistusta, mutta ei ei ei! Ei se tyttö vaan opi! Tietääkö kukaan mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko aloituksesi on hyvä provo tai sitten todellakin säälin tyttöäsi ja suosittelen sinua hakeutumaan lääkäriin sopivan lääkityksen saamiseksi...

Vierailija
2/2 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi meillä on poika ja sekään ei suostu tekemään yhtään mitään kouluhommia. Keskiarvo 8-luokalla oli 8,5, ja lupasi nostaa, mutta todennäköisesti ei nouse, koska ei ikinä tee mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla