Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pika - ja roskaruokaa lapsille - annatko viikottain?

Vierailija
29.11.2012 |

En ole fanaatikko ruoan suhteen, en todellakaan. Mutta kyllä mietin ja olen aina miettinyt sitä että lapsille en anna ns pa.karuokaa. Eli kunnon kotiruokaa, vähän vihanneksia ja hedelmiä, ovat saaneet karkki välillä ja juonut limsaa / mehuja. Hamppareita / pizzaa syötykin silloin tällöin. Mietin vain kun toiset antaa jatkuvasti (monta kertaa viikossa näitä) huonoa syötävää lapsille - rasvaisia pasteijoita, valmisruokia, pullia jne - näkee kaupassakin kun ostoskärryissä paljon ns ei terveellisiä asioita. Onkohan syynä se että moni ei TIEDÄ miten syödä terveellisesti tai eivät osaa tehdä ruokaa? Laiskuus, välipitämättömyys? Mitä uskotte? Nyt kun lapset jo teinejä en paljonkaan voi vaikuttaa enää siihen mitä syövät mutta ovathan ne oppineet hyvin ja syövät suht ok. Miten sinä mietit?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurilaispaikoissa käydään kerran kolmessa kuussa, mutta voihan noita ostaa kaupasta ja tuunata itse tai tehdä alusta alkaen itsekin. Pizzaakin tehdään itse, on kaukana roskaruoasta.

Vierailija
2/4 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta en usko että niistä on juuri haittaakaan vaikka viikoittain antaisi. Kunhan saa tarpeeksi myös muuta ravinteikasta ruokaa, erityisesti vihanneksia ja hedelmiä.

Tiedän myös joitain ihmisiä, joilla oma ja lasten ruokavalio on lähes pelkästään roskaruokaa, ja yllättäen jopa nämä ihmiset ovat terveitä. Taitaa olla ihmiskeho aika sopeutuvainen monenlaiseen. Tosin toisten kehot kestää roskaa paremmin kuin toisten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en anna pitsaa enkä hampurilaisia, mutta valmisruokaa kyllä. En pidä sitä edes epäterveellisenä. Nakkejakaan en ole vielä opettanut syömään, koska niitähän ei suositella syötävän ainakaan paljon. Osaan tehdä ruokaa, mutten nauti siitä. Aina ei siis viitsi vaivautua.

Vierailija
4/4 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi