VESIROKKOROKOTTEESTA?
Onko kokemuksia? Onko joku ottanut sellaisen? Paljonko maksoi? Kuka pisti? Minkä ikäiselle lapselle? jne.
Itse olen harkinnut pistää sen 1,5v lapselle. Vesirokkohan on ikävä vaiva pienelle ja tuo rokote kuulemma toimii todella hyvin. Rokotusohjelmassahan se varmaan olisi ellei se tulisi niin kalliiksi kunnille.
Kommentit (5)
Otin sen itselle, koska en ole lapsena sitä sairastanut ja olis aika vaikeeta sitten itse hoitaa lapsia kun ovat vesirokossa jos olen itsekin 40 asteen kuumeessa ja tosi kipeä...Sehän tulee aikuisille yleensä tosi voimakkaana.
terkkari sen mulle pisti. Sitä laitetaan kaks kertaa. taisi olla 3kk siinä väliä ja sit uusi pistos. Oli tosi kallis rokote, mutta otin silti juuri sen takia että aikuisella se on yleensä niin voimakas jos vesirokko tulee.
Terkkari sanoi kyllä mulle että ei se ole silti täydellinen suoja tuo rokote. (Hänellä siis siitä paljon kokemusta, on laittanut monille sen) Mutta ainakin rokotteen pitäisi lieventää sitä vesirokkoa. Eli jos se mulle kuitenkin tulee niin sen pitäs tulla ainakin lievempänä rokotuksen ansiosta.
Lapsille en aio tätä rokotetta ottaa.
Maksoi 60 euroa. Laitettiin 1-v neuvolassa. 1½-vuotiaana sairastui rokotuksesta huolimatta vesirokkoon, mutta näppyjä tuli vain vähän toistakymmnentä, eikä ne mitenkään haitanneet, ei ollut kuumetta tai muuten ollut mitenkään kipeän oloinen. Perusterve meidän poika on mutta rokotutin juuri siksi, että säästyisi jälkitaudeilta. Miehellä ollut lapsena vesirokon jälkitautina aivokalvontulehdus.
löytänet haku-toiminnolla. (Muistan ainakin vastailleeni aiheesta useaan otteeseen!) Omalla lapsellani on allergioita ja atooppinen iho, ja hänet rokotutin sen vuoksi, että atoopikoilla vesirokko voi olla hurjan vaikea. Lisäksi vesirokko on helposti tarttuva, ja siitä voi tosiaan tulla vaarallinen jälkitauti. Ja jos oikein muistan, niin rokotusreaktiot ovat harvinaisia.
Oma lastenlääkäri kirjoitti reseptin ja neuvolassa pistettiin.
Halusin, että lapset rokotettaisiin. Tyyriin puoleinenhan rokotus oli, jotain n. 60 eur/rokote.
Meidän lapset ovat sairastaneet vesirokon aika helposti, isompana vaivat ovat usein vaikeampia.
Vesirokkorokotus keksittiin kai alunperin työssäkäyvien vanhempien helpotukseksi, ei tarvitse olla pois viikkoa työstä (tai pitempään jos on useampia lapsia).
Jos lapsella on jokin perussairaus niin rokote voi olla ihan hyvä.
Sorry että olen tätä mieltä :)