sormiruokailijat! milloin ei enää saa sormin koskea ruokaan kun syö?(ev)
Kommentit (17)
Lapsi matkii innoissaan vanhempia, joten kyllä sillä lusikalla sohittiin ruokaa ihan itse ottamalla mallia, ja taitojen kehittyessä lapsi siirtyi lusikkaan ja siitä taas haarukkaan. Ei ole tarvinnut mitenkään opettaa mitä syödään käsin ja mitä ei.
Lapsi matkii innoissaan vanhempia, joten kyllä sillä lusikalla sohittiin ruokaa ihan itse ottamalla mallia, ja taitojen kehittyessä lapsi siirtyi lusikkaan ja siitä taas haarukkaan. Ei ole tarvinnut mitenkään opettaa mitä syödään käsin ja mitä ei.
jotkut lapset syö yli 2v kurkut tai muut isot palat sormin, ja loput lusikalla?
jotkut lapset syö yli 2v kurkut tai muut isot palat sormin, ja loput lusikalla?
ja ikinä ei ole sormiruokaillut.
jotkut lapset syö yli 2v kurkut tai muut isot palat sormin, ja loput lusikalla?ja ikinä ei ole sormiruokaillut.
että se on ok?
olen kuullut ammatti-ihmisten(TERVEYSK. LASTENHOITAJA) sanovan taaperolle ettei sormin saa koskea ruokaan!
jotkut lapset syö yli 2v kurkut tai muut isot palat sormin, ja loput lusikalla?ja ikinä ei ole sormiruokaillut.
että se on ok?
olen kuullut ammatti-ihmisten(TERVEYSK. LASTENHOITAJA) sanovan taaperolle ettei sormin saa koskea ruokaan!
se vapaa-aikanaan levittämässä tuota ilosanomaa myös esim. Intiassa?
että se on ok?
Kyllä siitä lapselle sanotaan ettei kaivele ruokaa sormin mutta joskus se unohtaa. Mitä väliä?
ku toisten lapset syö lusikalla tai haarukalla siis alle 3v. ja meidän sörkkii osan ruuan sormin ja sitten tädit sitä kauistelee.. help?!
ku toisten lapset syö lusikalla tai haarukalla siis alle 3v. ja meidän sörkkii osan ruuan sormin ja sitten tädit sitä kauistelee.. help?!
Syön jotkut ruoat edelleen sormin, ikää jo yli 40v.
monestikin sormin, koko perhe! Tai leivän avulla. ;)
alkuperäiseen kysymykseen?
kolmonen ja nelonen vastannut.
alkuperäiseen kysymykseen?
kolmonen ja nelonen vastannut.
taisi jäädä kirjoittamatta että kukaan MUU vielä...
Syön jotkut ruoat edelleen sormin, ikää jo yli 40v.
monestikin sormin, koko perhe! Tai leivän avulla. ;)
ranskalaiset syön sormin, ja joskus saatan sormin nappia, jos ruokailun jälkeen vihannesvadilla on jotain tomaatti- tai paprikapaloja jäljellä. Ja juu, ikää on kohta 40 v. Hitto, taidanpa mennä ahtamaan suuhuni yhden maustekurkun - ihan sormin.
Olen koulussa huvittuneena katsellut eskareiden syömistä: osa heistä syö esim. keittoa siten, että ottaa palasen käteensä, laittaa sen lusikkaan ja sillä suuhun. Eli nou hätä, vielä on aikaa opetella :)
Länsimaissa syödään leipää, hedelmiä, pikkupurtavaa ym käsin.
Monessa maailmankolkassa sormin ruokailu on yleinen tapa.
Länsimaissa syödään leipää, hedelmiä, pikkupurtavaa ym käsin.
Monessa maailmankolkassa sormin ruokailu on yleinen tapa.
enkä muista missä vaiheessa ovat lopettaneet kokonaan sormin syömisen. Ehkä joskus 1v8kk-2v kun lusikka on alkanut pysyä kädessä paremmin? Eli ei ole ollut ongelma jos sitä ajat takaa.