Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lestadiolaismiehet käyvät yökerhoissa?

Vierailija
27.11.2012 |

Jalkapallo- tai jääkiekkomatseja käydään katsomassa raflojen kisastudioissa. Miksi siis ehkäisykieltoa täytyy noudattaa, mutta kaikkia muita " sääntöjä " voi kiertää?

Lestadiolaisäidit sitten taas ovat ( oman kokemukseni mukaan ) hyvinkin tarkkoja mitä voi tehdä ja mitä ei. Esim. koulun diskoon lapset eivät saa mennä. Koulun kanssa ei voi mennä teatteriin tai konsertteihin. Nykymusiikkia paheksutaan. Meikkiä ei käytetä jne.

Kyllä ihmetyttää nämä miesten " vapaudet ".

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei rajoitu pelkästään miehiin. Myös nuoret naiset käyvät. Ja siis vain osa! Ei kaikki missään tapauksessa.

Itse olen ex-vl ja voin kertoa, että hyvin usein törmään puolituttuihin yökerhoissa. Sit sunnuntaina taas seuroihin ja lapset pyhäkouluun.

Mut en moralisoi. Kuuluin itsekin ennen tuohon kaksoiselämää viettävien porukkaan kunnes tajusin, että ei siinä ole mitään järkeä. Meillä molemmat (mies ja minä) kävi baareissa mut käytimme kyllä myös ehkäisyä ja teimme muutakin "sääntöjen vastaista". Nykyisin emme siis ole vl ja lapsiakin on vain yksi, omasta tahdostamme.

Niin ja tiedän myös sen, että osa vl yhteisön sisällä ei todellakaan tiedä mitään tästä toisesta baareissa käyvästä osasta. Eli sen takia monet kieltävät ilmiön niin tiukasti. He eivät vain kertakaikkiaan tiedä.

Vierailija
2/9 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tiedän myös sen, että osa vl yhteisön sisällä ei todellakaan tiedä mitään tästä toisesta baareissa käyvästä osasta. Eli sen takia monet kieltävät ilmiön niin tiukasti. He eivät vain kertakaikkiaan tiedä.

Monilla se irtautuminen vl-liikkeestä on pitkä prosessi ja luultavasti nämä yökerhoissa kävijät ovat sillä tiellä. Älkää jaksako lyödä lestadiolaisia aina... antakaa ihmisille vapaus olla mitä ovat ja myös muuttua. Ei se tapahdu silmänräpäyksessä että lapsuudesta asti opittu ajattelutapa muuttuu. Siihen tarvitaan usein paljon ajattelua ja myös kokeilemista. Ja pitää ottaa huomioon myös esim. sukulaisten taholta tuleva paine pysyä muotissa.

t. "kaksoiselämää elävä" vl

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystäviä kyseisestä uskonsuuntauksesta, ja täytyy sanoa, että välillä säälittää, välillä suututtaa koko touhu.

Ihminen itse tietää sydämessään tekevänsä oikein. Silti täytyy salailla ja peitellä tekemisiään. Ympäristön paine on niin valtaisa.

Toivoisin todella, että nämä " toisinajattelijat " saisivat voimaa irtaantua ja saisivat itse päättää elämästään.

Ap

Vierailija
4/9 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kuitenkaan ystäviä tapaamassa, koska luulen ettei ole kuitenkaan kovin yleinen tapa.

ap

Vierailija
5/9 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähty on täälläkin.

Vierailija
6/9 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti mitä muslimit tekee teinidiskoissa kännissä ja koittavat päästä panemaan teinityttöjä? Eikö olekin AP ihmeellinen maailma tämä?

Vierailija
7/9 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei käytä alkoholia joten tuskin vierailevat myöskään rafloissa.

Vierailija
8/9 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varoittamassa synnillisestä toiminnasta!

Vierailija
9/9 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei käytä alkoholia joten tuskin vierailevat myöskään rafloissa.

Eipä tietenkään. Ja naapurikunnan viinakaupassa käyntiä ei lasketa eikä vaikka Lapin hiihtokeskuksissa ym. notkumista.

Nähty on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän