Sanon miehelle että en puhu hänelle 2 viikkoon, jos ottaa lasinkin alkoholia
Näin siksi että hän on luvannut olla raittiina jouluun asti. Hän on nyt menossa juhliin, joissa on tarjolla alkoholia ja luulen ettei pysty vastustamaan.
Vai olisiko muita "hyviä" tapoja uhata? Seksillä en uhkaile.
Kommentit (8)
Meillä lienee kivempaa kuin teillä.
Meillä lienee kivempaa kuin teillä.
Jos alkoholi ei ole ongelma, on kiva ottaa vähän viiniä. Mutta kun puhutaan jo alkoholismista, sitä viinilasillistakaan ei pitäisi ottaa. Mun miehen lupaukset kestää yleensä viikon ennen kuin taas ratkeaa.... ap
jos sun suusi ei aukea, jos kerran alapää on auki.
Uhkaa mieluummin, että lähdet lasten kanssa jouluksi pois ja mies saa virua yksin joulunpyhät.
jos sun suusi ei aukea, jos kerran alapää on auki.
Uhkaa mieluummin, että lähdet lasten kanssa jouluksi pois ja mies saa virua yksin joulunpyhät.
Jos siis ottaa alkoa. Se on ihan selvä juttu, mutta lisäksi en puhu.... ap
pelkään pahaa ettei mikään uhkaus toimi, jos hän kerran menee tilaisuuteen jossa alkoa on tarjolla :(
Minä tiedän tämän omasta kokemuksesta, koska minua viinapiru vei yli 10 vuotta. Sitä voi alkoholisti jopa itse päättää että minä EN juo näissä juhlissa tänä iltana, mutta jotenkin alkoholistin tahto kääntyy illan aikana siihen että miksi en muka voisi "yhtä" ottaa, onhan kummallista tiukkuutta tämä ette pikkujouluissa edes yhtä... Sitä uskottelee itselleen että se jää siihen yhteen, vaikka on satojen kertojen kokemus että yhtä seuraa toinen, kolmas, neljäs... kunnes ollaan jurrissa taas.
Ja puolison uhkaus vaikka seksittömyydestä tai puhumattomuudesta ei muistu edes mieleen siinä tilanteessa kun ne juhlakaverien drinkkilasit kuiskivat seireeninlauluaan. Varsinkin kun ajatellessaan ottavansa vain yhden sitä uskoo oikeasti ottavansa vain yhden, ja ettei siitä edes ikinä jää kotona kiinni.
Hei
Ikävä kyllä alkoholistin päätä ei voi kääntää kuin alkoholisti itse. Hänelle voi antaa merkkejä kuten olet antanutkin kertomalla, että miehesi alkoholinkäyttö ei ole hyväksyttävää.
Lopullisen päätöksen tekee kuitenkin miehesi ja näyttää siltä, että hän ei ole siihen valmis. Jotkut eivät koskaan pysty tekemään päätöstä alkoholinkäytön lopettamiseksi - toiset taas tekevät sen jossain vaiheessa elämää.
Jos selkeästi koet miehesi alkoholinkäytön ongelmaksi, tulee sinun tehdä omat ratkaisusi. Ikävä kyllä et voi olettaa, että miehesi alkoholinkäyttä loppuu uhkailulla tai kiristyksellä.
Hei
Ikävä kyllä alkoholistin päätä ei voi kääntää kuin alkoholisti itse. Hänelle voi antaa merkkejä kuten olet antanutkin kertomalla, että miehesi alkoholinkäyttö ei ole hyväksyttävää.
Lopullisen päätöksen tekee kuitenkin miehesi ja näyttää siltä, että hän ei ole siihen valmis. Jotkut eivät koskaan pysty tekemään päätöstä alkoholinkäytön lopettamiseksi - toiset taas tekevät sen jossain vaiheessa elämää.
Jos selkeästi koet miehesi alkoholinkäytön ongelmaksi, tulee sinun tehdä omat ratkaisusi. Ikävä kyllä et voi olettaa, että miehesi alkoholinkäyttä loppuu uhkailulla tai kiristyksellä.
Ehkä mä sanon huomenna, että tämä loppui nyt tähän. Jos siis juo siellä juhlissa. Kauhealta tuntuu, mutta muu ei kai auta. Tällä viikolla kun oli aika a-klinikallekin, mutta hän peruutti sen kiireittensä takia. Juhliin on silti aikaa mennä.... ap
Toivotin vain hauskat illat enkä uhannut. Kyllä mies tietää, mitä haluan, siitä on jo monet kerrat puhuttu. Jos tulee kotiin hengitys haisten tai hoipertaen, niin sanon aamulla että liittomme oli tässä. Rankka tilanne, mutta mitä muuta enää voi? ap