Aaarghh!!! Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tilasin Lookfantasticilta
Toimituksessa meni puolitoista viikkoa ja kun postimies sen viimein tänään ovelleni toi oli toinen paketti paskana ja toinen tuote, joka oli vielä kallein, puuttui. Nyt sitten joudun vielä väkertämään sinne jotain palautetta englanniksi, tyhjästä en kyllä suostu maksamaan. Perhana! Joo oli pakko jonnekkin avautua..
Kommentit (9)
Vaikeeta se niiden kanssa asioiminen ihan kielitaidollakin...
Varmasti sen onkin kuljetus jossain vaiheessa tuhonnut. Pakkaus tosin oli heikohko. Viimeksi tosin tilasin eri paikasta englannista ja tilaus tuli puolessa viikossa. Tilaan siksi, että nuo tuotteet saa tilattua sieltä puolet halvemmalta kuin täältä ostamalla. Ja kyllä osaan englantia, mutta vieraalla kielellä reklamointi ei ole niin kivaa. Mitähän kautta postia kannattaisi siis lähestyä ja millä todennäköisyydellä tuosta saa joltain korvauksen? Postiies toi ovelle ja kerkesi melkein juosta karkuun vaikka avasin oven samantien. Pakkaus on kotikuntani postissa ilmeisesti merkattu rikkinäiseksi.
Vaikeeta se niiden kanssa asioiminen ihan kielitaidollakin...
Puuttuiko jotain ja miten menettelit/ meinasit menetellä?
-Ap
pariin otteeseen, mutta paketti ei koskaan tullut perille. Kun kyselin, että onko heillä tietoa, missä se mahtaa olla menossa, he vain palauttivat rahat takaisin tilille. Kolmatta kertaa en ajatellut siihen puljuun aikaani tuhlata. Mutta tosiaan, asiakaspalvelu (englanniksi, sähköpostitse) oli suht nopeaa.
Odotanko ensin mitä Englannin päästä vastaavat vai kiikuntanko paketin jo tänään kotikuntani postiin näytille?
- ota paketista pari, kolme kuvaa, vaikka kännykällä, sekä kuva tulleesta lähetyslistasta
- lähetä heti sinne viesti, jossa kerrot, että tuote on vahingoittunut/kadonnut tullessaan, liitä mukaan kuvat
- mene kotipaikkasi postiin ja pyydä saada tehdä reklamaatio ja pyydä tekemästäsi reklamaatiosta kopio
- lähetä lookfantasticille perässä kopio reklamaatiostasi sekä vahingoittumisilmosta, jos posti on jo antanut sellaisen
Monesti nuo firmat korvaavat helpommallakin, mutta valokuvat ja todistus postin kanssa asioimisesta ovat takeita siitä, että et ole huijari ja asiat sujuvat siistimmin.
Olen itse oppinut tekemään ihan rutiinisti tuon kaikille Postin hajottamille paketeille, esimerkiksi eläinfirma zooplus arvostaa kuvia tuhoutuneista tuotteista eikä tarvitse sitten tapella tyhjästä.
Mukana ei kyllä tullut minkään sortin lähetyslistaakaan, jollei se sitten ollut ollut juuri tuossa hajonneesa paketissa.
mä tilaan sieltä useasti eikä ole ollut mitään ongelmaa tähän mennessä.
Posti tuhoaa ihan mielettömällä vimmalla paketteja, eli Itellalle reklamaatiota.
Englannista kestää etanaposti aina yli viikon, ei ole normaalia pidempään.
Ja miksi tilaat englannista, jos englanniksi asioiminen on niin hankalaa?
Olen tilannut lookfantasticilta itse jo monta vuotta, eikä koskaan ole ollut ongelmaa, päinvastoin, siellä on ihana aspa. Posti sen sijaan on tuhonnut kymmeniä paketteja, ei tuon firman, mutta tilattua tavaraa kuitenkin.