Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun 1 kk ikäinen vauva ei hae silmäkontaktia, niin..

Vierailija
26.11.2012 |

Kun 1 kk ikäinen vauva ei hae silmäkontaktia, niin onko suurin mahdollisuus jo tässä vaiheessa, että lapsi olisi vammainen? Esim. autistinen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti yksilöllisiä eroja löytyy. On vain annettu suuntaa antavia ikiä kaikille eri kehitysvaiheille. Mitä neuvolasta on sanottu?

Oma kuopukseni oli 1kk iässä jo todella tarkkaavainen ja katseli ympärilleen. Siis oikein ihmeteltiin kuinka valpas hän oli silloin.

Vierailija
2/10 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tietysti olla kyseessä ihan "vaan" näkövamma.

Fokusoiko vauva mihinkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuopus on 5 v.

Vielä 2 kk ikäisenäkin käänsi päänsä valoa kohti, katsekontaktiin sai houkutella. neuvolassa siitä huolestuttiin, en tiedä mitä selän takana puhuivat, koska olin valittanut muita perhemurheita heille, eli näkivät ihan äidissä ja vuorovaikutuksessa sen vian.

Kun vauva oli 3 kk ikäinen, terkka valisti, että vauvaa pitäisi kantaa siten, että on kasvot eteenpäin, ei sylissä vauva itseä vasten, on kuulemma nyt kiero, vino.

Tämä vauva oli vaan ensimmäiset 2-3 kk sellainen, että nukkui ja söi. Nukkui tosi paljon.

eipä siinä katsekontakteja harjoitella, jos valveillaoloaika ylipäätään jää lyhyeksi ja vähäiseksi vuorokaudessa..

Ihan reipas normaali terve 5 vuotias hän nyt on, katsekontaktit ja vuorovaikutustaidot aivan erinomaiset.

5 v neuvolassa oli eri terkka kuin aiemmin. Kyseli vauva-ajasta ja kerroin että syntyi suunnitellusti 38+5 sektiossa ja oli kauttaaltaan päästä varpaisiin valkoisen kinan peitossa. Terkka totesi, että vauva oli siis ennenaikainen.

Oi, olisipa tämä ensimmäinenkin terkka sen tajunnut !!! Minä itse sitä epäilin, että koosta huolimatta (oli iso, pitkä vauva!) olisi ns. keskonen juuri siksi, että sairaalassa bilirubiiniarvotkin nousu ja että vain söi ja nukkui, havahtui maailmaan vasta noin 3 kk ikäisenä,

Joten ole huoletta, vauvassasi tuskin on mitään vikaa. On vain hitaampi tässä asiassa.

Millä viikoilla vauva syntyi.

Pidin sylissä tässä jokunen aika sitten pientä vauvaa. Kysyin vauvan ikää, arvelin itse, että on jämäkkä pirteä 4 kk ikäinen, mutta kuitenkin.. ehkä ei.

vastaus oli, että vauva on 6 kk ikäinen, mutta jos olisi syntynyt ajallaa, olisi 4 kk ikäinen.

Vierailija
4/10 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/10 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei seurannut helistintä kun lääkäri yritti saada seuraamaan. Mutta ihan normaalilta vaikuttaa, nyt 11 kk.

Vierailija
6/10 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvemmin :) mene oikein lähelle että vauva näkee :)

Vierailija
7/10 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... se alkanee ottaa kontaktia muutaman viikon kuluttua.

Mun kaveri meni ihan sekaisin, kun luki kaikkia oppaita kuin piru raamattua. Tuijotteli sitä muksuaan silmiin lähietäisyydeltä, kun omasta mielestään lapsi ei ottanut kontaktia. Ei ihme, jos toinen kääntää pään pois... Lisäksi se lapsi oli jo ihan pienenä tosi tarkkaavainen, kiinnitti huomiota ympäristöön ja esim. seurasi ohikulkevia ihmisiä. Mutta tämä ei kaverin mielestä merkinnyt mitään, kun oppaassa sanottiin, että vauva ottaa katsekontaktin äitiinsä.

Vierailija
8/10 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... se alkanee ottaa kontaktia muutaman viikon kuluttua.

Mun kaveri meni ihan sekaisin, kun luki kaikkia oppaita kuin piru raamattua. Tuijotteli sitä muksuaan silmiin lähietäisyydeltä, kun omasta mielestään lapsi ei ottanut kontaktia. Ei ihme, jos toinen kääntää pään pois... Lisäksi se lapsi oli jo ihan pienenä tosi tarkkaavainen, kiinnitti huomiota ympäristöön ja esim. seurasi ohikulkevia ihmisiä. Mutta tämä ei kaverin mielestä merkinnyt mitään, kun oppaassa sanottiin, että vauva ottaa katsekontaktin äitiinsä.

Kuulostaa ihan tutultani! Hän sekosi ihan totaalisesti kun sai esikoisensa ja tosiaan luki niitä vauvaoppaita kuin piru raamattua. Kun tuo esikoinen puheli selkeitä ensimäisiä sanojaan siinä 9-10kk iässä niin tämä tuttu oli vain huolissaan siitä että kun lapsi ei vielä harjoitellut konttaamista tosissaan...

Vierailija
9/10 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vauva on kohta 2 kk. Kiitos vastauksista! Onko muilla kokemuksia?

Vierailija
10/10 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäkontakti ei ehkä olisikaan ihan asiallista...

:-D :-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan