Pidättekö te sitä myyjän syynä,
jos esimerkiksi jokin tarjoustuote loppuu? Tai jos myyjä laittaa kassan kiinni nenän edestä ja menee tauolle tai tekemään muita hommia ja joudut menemään pitempään jonoon?
Kommentit (9)
kassa suljettu -kyltin just nenäni eteen, niin kyllä pidän sitä huonona myyjänä. Useimmitenhan he laittavat ne kyltit ajoissa, ja ottavat sit vielä ne muutamat asiakkaat jotka ovat jo jonossa. Hyvä myyjä osaa sen verran ennakoida taukonsa ajankohdan.
ettei valituksesi myyjälle kantaudu kauemmas kuin taukohuoneeseen?
joskus asiakkaitaki on kyl niin paljo ettei loppua näy silloin on vaa pakko laittaa se kyltti ku on pakko mennä tauolle. ei voi ennakoida sitä, että milloin asiakkaat ryntäävät kauppaan ja vaikka voiskin niin eihän sille voi mitää ne tauot on pakko pitää
Eikä kukaan muakaan ole myyjänä noista asioista ikinä vielä onneksi syyttänyt.
Välillä asiakkaat ei ollenkaan ymmärrä sitä, että myyjäkin on IHMINEN, jonka tarvitsee SYÖDÄ elääkseen. Välillä saattaa käydä niin, että on ruuhkaa ja tauolle pääsee tosi myöhään, kun aamupalasta on helposti mennyt sellainen kahdeksan tuntia...sitten jotkut asiakkaat kehtaavat valittaa siitä, että on liian vähän myyjiä, jos toinen on ruokatauolla tms. Ärsyttää niin paljon se, kun asiakkailla ei useinkaan ole mitään empatiakykyä, että osaisi asettua toisen asemaan, oma napa vain tärkein.
Välillä asiakkaat ei ollenkaan ymmärrä sitä, että myyjäkin on IHMINEN, jonka tarvitsee SYÖDÄ elääkseen. Välillä saattaa käydä niin, että on ruuhkaa ja tauolle pääsee tosi myöhään, kun aamupalasta on helposti mennyt sellainen kahdeksan tuntia...sitten jotkut asiakkaat kehtaavat valittaa siitä, että on liian vähän myyjiä, jos toinen on ruokatauolla tms. Ärsyttää niin paljon se, kun asiakkailla ei useinkaan ole mitään empatiakykyä, että osaisi asettua toisen asemaan, oma napa vain tärkein.
Nii ja lisäys vielä niille näppärille, jotka aikoo sanoa, että eihän työaikakaan ole kuin sen kahdeksan tuntia, niin aamupala on oikeasti voitu syödä kahdeksan tuntia sitten, sillä heräämiseen, työmatkoihin ym. on voinut mennä aikaa ja monesti syömään pääsee vasta kun työaikaa on jäljellä se pari tuntia...
Mua on useasti syytetty tarjoustuotteen loppumisesta, samoin taukojen pitämisestä. Myöskin siitä, etten mene kassalle rahastamaan, vaikka minulla ei olisi edes kassalipasta ja selitän tämän asiakkaalle!
Ihmiset eivät myöskään ymmärrä, ettei ole välttämättä myymälän vika, jos tarjoustuote on loppu. Esim meidän ketjussa myymälät eivät itse päätä tarjoustuotteiden tilausmääriä, vaan meille tulee sen verran kun tulee, yleensä liikaa tai liian vähän.
Pahahan siitä myyjää on syyttää, jos tarjoustuote on loppu. Se kristallipallo kun nyt harvemmin kuuluu sen myyjän työvarustukseen.
Ja tuosta toisesta...no mitäpä siitäkään syyttelemään. Jos on muutama asiakas, ne ehtii kyllä todennäköisesti palvella, mutta jos on jonoa ja jonoa jonon perään, niin jossain vaiheessa se kyltti on vain siihen laitettava, että seuraavalle kassalle. Kun tauon lisäksi muita vaihtoehtoja tosiaan voi olla se, että on käsketty muihin hommiin tai työpäivä loppuu ja pitäisi päästä lähtemään kotiin.
mutta vaikka vaan palkattu myyjä, niin hän on siteeni kauppaan ja hänelle tottakai valita.