Eläinlääkäriin eikä rahaa
Olin eilen 1,5v kollikissamme kanssa eläinlääkärissä oksentelun vuoksi. Tänään olemme menossa uudelleen, koska oksentelu ei lopu ja pyysin avokiltani rahaa eläinlääkärin maksuun. Ei kuulemma tipu, ei ole hänen kissansa.
Olen opiskelija ja mies käy töissä, kun otimme kissan mies sanoi maksavansa osan ruuasta, hiekoista ja lääkäreistä. Eipä ole maksanut. Olen kaksi yötä siivonnut kissan oksennuksia miehen nukkuessa, olen väsynyt ja loppu.(Joojoo, olemme lapsettomia ja sen huomaa.) Äsken mies alkoi huutaa että antaa katin vaikka kuolla kerran ei osaa olla oksentamatta.
Itkettää, minulla ei ole rahaa maksaa eläinlääkäriä eikä mies edes lainaa. Eilen meni jo 65e ja tänään varmasti saman verran, tässä konkurssissa nuo summat ovat suuria.
Kommentit (19)
Sinun on luovuttava kissastasi, jos et pysty sitä hoitamaan tarpeeksi huolellisesti. Eläinlääkärikulut ovat järkyttäviä, mutta miehesi on vielä järkyttävämpi.
Se kissa on nyt vietävä hoitoon (ja myöhemmin joko piikille tai myyntiin, mutta kuka nyt sairaan kissan huolisi..).
Soita eläinlääkäriin ja kysy mitä suosittelevat. Mitä ne eilen sanoivat? Epäilivätkö jotain erityistä mikä oksentelun aiheuttaa? Juoko kissa yhtään? Onko saanut mitään lääkitystä tai ravintolisää? Kuinka kauan ollut huonona?
mutta sillä saattaa mahdollisesti olla ihan vaan kissan oksennustauti
Onko kissa sisäkissa vai ulkoileeko vapaana? Onko madotettu? Onko päässyt syömään jotain epäilyttävää tai ruokavaliossa ollut muutoksia?
Onko ensimmäinen kerta kun vastaavaa oksentelua ollut? Miten pitkään ja onko kissa vaarassa kuivua? Miten usein kissa oksentaa ja mitä lääkäri sanoi asiasta? Saako syötyä mitään, millaista oksennus on? Onko kissa ulostanut lainkaan?
Vaikuttaako kissa vielä virkeältä vai veltolta? Vetäytyykö omiin oloihinsa, antaako koskea?
Tsemiä ap, tiedän miten ahidtava ja voimaton olo tulee kun ei osaa auttaa lemmikkiään. Miehesi on muuten täysi kusipää, toivottavasti pääset siitä eroon.
Soitin äidille joka lupasi lainata, ihana äiti.
Kissa on oksentanut perjantai-aamusta alkaen, ei ole syönyt sen jälkeen. Oksennus ollut eilisestä lähtien vihertävää, sappinestettähän sieltä tulee. Lääkäri antoi niskaan nestettä ja suun kautta parafiiniöljyä, epäili suolitukosta.
Olen pakottanut kissan juomaan tunnin välein 5-10ml lihalientä, oksentelun jälkeen vähän enemmän. Tänään todennäköisesti saa oksennuksenestolääkettä ja lisää nestettä.
Alkaa ottaa pattiin miehen käytös, mutta ensisijaisesti huolestuttaa kissan tilanne.
ei auta kuin ottaa pikavippi, tai lainata vanhemmilta/kavereilta/sukulaisilta. Eläinlääkärit eivät valitettavasti lähes koskaan hoida laskulla.
En halua olla ilkeä, mutta lemmikin kanssa on PAKKO varautua jopa satojen eurojen ell-kuluihin, niitä varten vaan täytyy olla joku suunnitelma tai vakuutus. Tietysti hankalia tilanteita tulee kaikille, mutta laita jatkossa syrjään rahaa joka kuukausi ja säästä pieni hätärahasto.
Kisulle paranemista! Ja ps, jätä tuollainen kusipää kuin avokkisi.
Kaikkea hyvää ja pikaista paranemista kisullesi, toivotaan että hän toipuu nopeasti!
Ihan vaan vastaisuuden varalta: koita päästä eroon tuosta miehestä. Hän kuulostaa todella epäempaattiselta ja itsekkäältä. Onneksi teillä ei ole lapsia, älkää vain hankkiko niitä! Olisiko sinun mahdollista vielä saada vakuutusta kissallesi? Parissakymmenessä vuodessa voi tulla aikamoiset ell-laskut, jos ei ole vakuutusta.
Soitin äidille joka lupasi lainata, ihana äiti.
Kissa on oksentanut perjantai-aamusta alkaen, ei ole syönyt sen jälkeen. Oksennus ollut eilisestä lähtien vihertävää, sappinestettähän sieltä tulee. Lääkäri antoi niskaan nestettä ja suun kautta parafiiniöljyä, epäili suolitukosta.
Olen pakottanut kissan juomaan tunnin välein 5-10ml lihalientä, oksentelun jälkeen vähän enemmän. Tänään todennäköisesti saa oksennuksenestolääkettä ja lisää nestettä.
Alkaa ottaa pattiin miehen käytös, mutta ensisijaisesti huolestuttaa kissan tilanne.
Varmaankin liotettujen nappuloiden lientä? Lihaliemessä on paljon suolaa.
Nuo on paskamaisia tilanteita ja tollaista en omalta mieheltä kuuntelisi lainkaan! Vaihtaisin miestä pikaisesti. Jos toisella on hätä, parisuhteessa autetaan.
Totta kai olet väsynyt, koska et ole saanut nukkua, ja lemmikin sairastuminen aiheuttaa aina paljon huolta. Toivottavasti kissa paranee nopeasti.
Sitten toi sun miehesi onkin jo toinen juttu. Tuollainen käytös ei ole millään lailla hyväksyttävää, ei vaikka ois mitä lieventäviä asianhaaroja. Mieti tarkkaan haluatko elää tuollaisessa parisuhteessa.
teillä ei ole niitä lapsia vielä.
Nyt sait esimakua siitä, millaista elämänne tulisi olemaan lasten kanssa.
Sinä valvoisit, hoitaisit, huolehtisit, ottaisit kaiken vastuun. Yksin.
Mies vetoaisi aina johonkin "lieventävään asianhaaraan".
Kissa on täysin sisäkissa, on saanut viime vuonna kaikki mahdolliset rokotukset. Menen uusimaan rokotukset ensi kuussa. Madotettu on viimeksi keväällä.
Tulin juuri lääkäristä ja kissalle annettiin nestettä niskaan 100ml, lisäksi sai kipupiikin ja oksennuksenestolääkettä. Sain sitä myös ruiskussa kotiin, toivottavasti vain osaan pistää oikein...
Eilen illalla kissa kävi laatikolla pissalla, kakka ei ole liikkunut mihinkään. Lääkäri sanoi että jollei parafiiniöljy ala vaikuttaa niin voi laittaa Microlaxin pyllyyn, huomiseen mennessä pitäisi alkaa suolen toimia. Väläytti mahdollisuutta, että jollei suoli vieläkään ala toimia niin röntgeniin ja mahdollinen avaus.
Ap
Kuten jo sanoin, olen opiskelija. Se ei ole mikään perustelu rahattomuudelleni, tiedän. Kesätyörahoja sain hyvin säästöön ja aina on ollut "vararahasto" olemassa. Nyt vain pitkin syksyä on ollut tilanteita joihin rahaa on mennyt, esim. pesukone hajonnut ymym.
Kissa ei ole koskaan jäänyt hoidotta rahattomuuteni vuoksi, minulle se on kuin lapsi. Tätä ennen on ollut leikausten ja rokotusten takia kerran aiemmin lääkärissä, oli silmätulehdus.
Ja vielä siitä lihaliemestä: perjantai-iltana soittaessani ensimmäistä kertaa eläinlääkärille sanoi, että jos on lihaliemikuutioita niin tee siitä laiha liuos; puolikas nappi litraan vettä ja koita saada juomaan edes vähän. En missään nimessä ole päästäni keksinyt kyseistä asiaa.
edelleen stressaava ap
Jos rahaa ei ole, katti kuolkoon ja thats it. Niini voi käydä eläinten kanssa.
Yritätkö sä ap täällä kerjätä meiltä valtuuksia sanoa eläinlääkärille, ettei tarvitse maksaa ollenkaan?
Käytä luottokorttia jos mahdollista tai lainaa muilta läheisiltäsi.
Kun olet tuosta "kriisistä" selvinnyt, mieti tarkkaan mihin sun rahat riittävät ja mihin eivät. Kaikkea ei voi saada. Ota uusi kissa sitten kun tienaat tarpeeksi.
Jos pysytte yhdessä, koittakaa kuitenkin ihan ekana raapia kasaan rahat ehkäisyn järjestämiseksi...
Suun kautta kaoliinipektiini (lääkäri voi soittaa reseptin apteekkiin) ja eläinlääkäri voi antaa Tylan antibioottia piikillä, todella tehokas antibiootti. Myös primperan auttaa,jos Tylania ei lekurilla ole.
Toivottavasti saat kisusi kuntoon.
Jos rahaa ei ole, katti kuolkoon ja thats it. Niini voi käydä eläinten kanssa.
Yritätkö sä ap täällä kerjätä meiltä valtuuksia sanoa eläinlääkärille, ettei tarvitse maksaa ollenkaan?
Käytä luottokorttia jos mahdollista tai lainaa muilta läheisiltäsi.
Kun olet tuosta "kriisistä" selvinnyt, mieti tarkkaan mihin sun rahat riittävät ja mihin eivät. Kaikkea ei voi saada. Ota uusi kissa sitten kun tienaat tarpeeksi.
Jos pysytte yhdessä, koittakaa kuitenkin ihan ekana raapia kasaan rahat ehkäisyn järjestämiseksi...
Aloitusviestissä ap totesi, että kissan ottovaiheessa ovat miehensä kanssa sopineet kissan olevan yhteinen ja sitten mies on todennut ettei näin olekaan. Ap taisi todeta myös lainaavansa sukulaiseltaan kerran työssäkäyvä mies ei edes lainaa. Toivottavasti sulla ei ole lapsia, kuulostat todella kylmältä ja empatiakyvyttömältä.
Duoda, eläimen etu ja sillee. Soita ja kysy voiko ne hoitaa laskulle, eli voisit maksaa myöhemmin. Lainaat vaikka äidiltä rahat?
Tai soita eläinsuojelijalle ja kysy siltä apua..?
Tommosen äijän kanssa ei sitten kannata niitä lapsiakaan tehdä.
Noita oksenteluja ja ummettusta yms. tulee aika ajoin, ei tarvitse olla mistään vakavasta kyse. Omalla kissa vastaavat oireet merkitsivät suurentunutta imusolmuketta, mikä syy havaittiin liian myöhään. Olin käyttänyt kissaa päivystyksessä ja röntgenissä ja silti vikaa ei löytynyt. Lopelta kissa jouduttiin lopettamaan nestehukan vuoksi.
Vatsaa voi varovasti kokeilla, jos siellä on patteja. Tosin lääkärikin tekee tämän varmasti joka kerta.
Sinuna pistäisin miehen vaihtoon.
Noita oksenteluja ja ummettusta yms. tulee aika ajoin, ei tarvitse olla mistään vakavasta kyse. Omalla kissa vastaavat oireet merkitsivät suurentunutta imusolmuketta, mikä syy havaittiin liian myöhään. Olin käyttänyt kissaa päivystyksessä ja röntgenissä ja silti vikaa ei löytynyt. Lopelta kissa jouduttiin lopettamaan nestehukan vuoksi.
Vatsaa voi varovasti kokeilla, jos siellä on patteja. Tosin lääkärikin tekee tämän varmasti joka kerta.
Sinuna pistäisin miehen vaihtoon.
Lähtiessä pistät vielä miehen kotiteatteriin kaiuttimen sisällä kollin paskapökäleen.
mä en katsoisi sekuntiakaan yhtä tunteetonta ihmistä. Eikö sulla oe visaa turvana. Kannattaa vastaisuuden varalle hommata. Opiskelijan luottoraja on 1000e ja sopiva hätäapu tiukkana hetkenä.
Mutta siis äijä vaihtoom, miksi ihan oikeasti siedät tuollaista tyyppiä?
soita sine lääkärille ja selitä tilanne, jos vaikka saisit maksuaikaa tai jotenki muuten sovittua jutun. ne on yllättävän ymmärtäväisiä