Mieheni ei ikinä tunne kohtaani empatiaa
jos olen esimerkiksi sairaana. TÄnään minulla on korkea kuume ja todella sairas olo. Olen lasten kanssa kotona, mutta en jaksa tehdä mitään.
Mies ei millään lailla osoittanut empatiaa. Minulle olisi riittänyt, että hän olisi ottanut minut syliin ja sanonut vaikka "voi pientä kultaa". Olisi voinut myös toivottaa voimaa päivään.
Surettaa kun mies on niin epäempaattinen.
Kommentit (7)
Mitäs jos sanot miehelle: "Voitko ottaa minut hetkeksi syliin, kun on niin paha mieli ja olo? Se auttaisi."
Mitäs jos sanot miehelle: "Voitko ottaa minut hetkeksi syliin, kun on niin paha mieli ja olo? Se auttaisi."
Jotkut ihmiset ovat tuollaisia, jotkut erilaisia. Eksäni oli samanlainen, nykyinen aviomieheni aivan toista maata. Hoitaa ja passaa pyytämättä, välillä ärsyttävyyteen asti, jos olen kipeänä. Ja oikeastaan muutenkin. =)
ihmisen kanssa, joka ei osoita teille empatiaa ja myötätuntoa?
Minusta sellainen ihminen on aika itsekäs ja luotaantyöntävä, eikä tulisi kyllä pieneen mieleen perheellistyä sellaisen kaverin kanssa. Minun mielestäni parisuhteeseen ja rakkauteen kuuluu automaattisesti toisesta välittäminen ja sen välittämisen osoittaminen, ja jos ei sitä jonkun mieskandidaatin kanssa ole, eipä olisi - minun tapauksessani - koskaan perhettä tai parisuhdettakaan tämän kyseisen herran kanssa.
Eilen illalla olin aivan poikki ja sanoin että ei millään jaksais lähteä töihin yöksi.
Ukko sitten tokaisee että: onko sinne nyt pakko lähteä.
Juu ja kyllä tietää että raha on tiukassa ja töitä on tehtävä.
Olis voinut ehkä vähän tsempata.
Kaikilla ei ole vain tapana näyttää tuollaista. Esim. minä INHOAISIN jos joku tulisi minua lääppimään ja lässyttämään "voi pientä kultaa" kun olen kipeä. Haluan olla rauhassa kun olen kipeä. Minulle paras empatian osoitus on se että ymmärtää antaa minulle tilaa eikä rasita minua kommunikaatiolla tuollaisessa tilanteessa.
Yleensä näissä on vain kyse siitä että ihmiset on erilaisia, eivätkä ymmärrä toistensa tapoja, eikä siitä että toinen on epäempaattinen hirviö. Ihmiset vaan toimii usein niin että "tee muille kuten toivot toisten itsellesi tekevän", ja kun kaikki ei tosiaan halua itsekään mitään "voi pientä kultaa" hellittelyjä niin he tuskin edes ymmärtävät että joku toinen voisi niitä haluta.
Jotkut ihmiset ovat tuollaisia, jotkut erilaisia. Eksäni oli samanlainen, nykyinen aviomieheni aivan toista maata. Hoitaa ja passaa pyytämättä, välillä ärsyttävyyteen asti, jos olen kipeänä. Ja oikeastaan muutenkin. =)