Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miehen mielestä en hoida lapsia hyvin, koska

Vierailija
23.11.2012 |

eilen tapahtui seuraavaa:

meillä on kaksi lasta ja ovat olleet nuhaisia viimeaikoina. kuopukselle oli varattu lääkäri neljäksi ja meidän oli määrä tavata mies terveyskeskuksella.

esikoinen nukkuu normaalisti tunnin päiväunet, mutta nyt kaiketi tuosta lievästä sairaudesta johtuen nukkui 2 ja puoli tuntia. koitin kevyesti herätellä, mutta oli niin väsynyt että aukaisi vain vähän silmiään ja nukahti uudestaan. sama vaippaa vaihtaessa. en hennonnut herättää, ajattelin että nukkuu sen minkä tarvitsee ja viimeistään sitten kun pitää lähteä ja alan pukemaan niin herää.

edellinen ateria oli syöty puolenpäivän aikaan ja ajattelin ruokkia lapset ennen 15.30 tapahtuvaa lähtöä. kuopuksen ruokin mutta esikoisen siis annoin nukkua. lämmitin ruokaa valmiiksi ja laitoin sellaiseen termospussiin että pysyy lämpimänä ja voin syöttää hänet sitten paikanpäällä kun odottelen että mies on lääkärissä toisen kanssa.

matkalla mies sitten soitti ja kerroin tilanteen, mies sai kauheat raivarit! että miten voin olla niin huono äiti etten anna lapselleni ruokaa ajoissa. yms. siis uskomatonta!!! että lapsi joka haluaa nukkua pitäisi repiä väkipakolla sängystä ja alkaa lappaa ruokaa suuhu. kun sen voin tehdä vajaa tunnin aikataulusta poiketen sitten siellä kahviossa. mies lähetti viestiä että on huolissaan mun äidintaidoista ja että aikuiset ihmiset sentään edes myöntävät jos tekevät jotain väärin. huhhhuh!

ymmärtäisin ehkä vähän paremmin jos olin sellainen huuhaa että ruoka-ajat heittelisivät miten sattuu tms. mutta minä olen se joka melkein minuutin tarkkuudella pidän huolen ruoka-ajoista!

suutuin niin paljon noista syytöksistä ja reaktiosta että sanoin jo että menen lastenvalvojalle sopimaan erosta ja lasten tapaamisista.

ylireagoiko mies tai minä? vai pitääkö taas vaan ymmärtää miestä?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se en ole minä joka on tuollaisen pellen kanssa perheen perustanut. Se olet sinä, joten pidä mölysi mahassa.

Miksi kuopus lääkäriin, jos hän oli tarpeeksi terve 20min lenkkiin rattaissa. Ei tullut mieleen taksia tilata.

[/quote]

minä tein aloituksen aiheesta. sinä kommentoit. minä kommentoin takaisin. eikös se ole täällä vähän niinkuin homman nimi? vai miksi minun pitäisi pitää 'mölyt mahassa'? enkö minä jostain syystä saa avautua minua vaivaavasta asiasta? ja se nyt on tosiaan ihan täysin toisarvoinen seikka miksi esikoinen lähti mukaan ja miksi kuopuksella oli lääkäriaika. pointti tässä oli se kuinka idioottimaisesti mies käyttäytyy. jos sinä olet sitä mieltä että minä olen tässä se idiootti niin se sinulle suotakoon. ap

Vierailija
42/55 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin niitä tasapainoisia ja hyvinvoivia lapsia kasvatetaan. Esikoisen paikka olisi ollut kotona. Ja jos tämän perusteella ääneni annan, et hoida lapsia hyvin. Odotan vastausta, miksi myös esikoinen piti ottaa mukaan. Tosin vastauksen tiedän kyllä tai pikemminkin sen, että miehen vikahan sekin on. Eihän se mitenkään toisin päin voi olla.

mies ei päässyt lähtemään töistä yhtään aikaisemmin, ehti juuri ja juuri sinne lääkärille neljäksi. minä kävelin lapset rattaissa täältä kotoa sinne noin 20min. meillä ei ole autoa. ja tämä eskoinen ei siis ole ollut kuumeessa tms. haluatko vielä jotain selvennystä? en tiedä mikä pyhimys sinä kuvittelet olevasi mutta jos tosissaan sanot että tämän perusteella en hoida lapsiani hyvin niin olisipa todella mielenkiintoista olla kärpäsenä katossa teidän huushollissa. sinunko mielestä naisen pitää vain nöyränä ja hiljaa ottaa vastaan mitä mies, tuo luomakunnan kruunu, suustaan päästää? ap

Tämä ei ole kovin kypsää keskustelua. Ikävää, että koet erilaisen mielipiteen uhaksi, että sinun pitää mennä henkilökohtaisuuksiin.

Rakkaat sisaret, pidetään keskustelu monologina. Jollakin näyttää olevan kova tarve puolustaa heikkouskiaan. Eikö se niin mene, että se mikä ärstyttää muissa on se oma heikon kohta.

Hyvää viikonlopuua ap sinulle ja perheellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellasi on sokeritauti? Miehesi on töissä liimatehtaassa ja siellä sattui kemikaalionnettomuus kesällä?

Vierailija
44/55 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap:n ja hänen miehensä kaltaiset heikompi aines ei lisääntyisi. Ethän enää.

Vierailija
45/55 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi oli ehkä huono päivä tai jotain. Selkeästi ylireagoi. Kuitenkin tuli mieleen noista sinun eroajatuksistasi, että moni nainen (tai mieskään) ei ehkä ajattele etukäteen että ero ei tuo lasten kannalta usein mitään parannusta tilanteeseen. Sinullakin ap lapset olisivat sitten neuroottisen isänsä kanssa ilman että itse pääsisit väliin jos meno menee vielä hullummaksi. Eihän tuollaisesta miehestä voi eikä kannata erota, jos yhtään lapsia ajattelee.

Et varmaan kyllä muutenkaan tosissaan eroa ajatellut. Koittakaahan rauhoittua ja mietitte noita lastenkasvatukseen liittyviä eriäviä ajatuksia kun olette kumpikin tasaisella mielellä, ehkä vasta sitten kun lasten sairastelut on ohi ja olette nukkuneet kunnolla pari yötä. Olette varmaan kumpikin väsyneitä.

Vierailija
46/55 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuopus lääkäriin, jos hän oli tarpeeksi terve 20min lenkkiin rattaissa. Ei tullut mieleen taksia tilata.

Entä jos kuopuksella esim. epäillään angiinaa -> ei välttämättä pahoja oireita, mutta pakko käydä tarkistamassa ettei koko perhe sairastu.

Muutenkaan en ymmärrä tätä epäolennaisuuksien tivaamista palstalla. Kyse oli siitä onko miehen käytös ok...

Vierailija
47/55 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilta olen saanut rakentavia vastauksia. myös negatiiviset. en väitä että olisin aina oikeassa mutta kyllä sen verran oikeustaju sanoo vastaan että mitä tahansa ei tarvitse sulattaa.

kun itse elää sisällä tässä tilanteessa, ei tavallaan aina näe metsää puilta ja silloin on hyvä että ulkopuoliset antavat mielipiteensä mikä on normaalia ja mikä ei. perheneuvolaan olen ottanut jo yhteyttä ja olemme siellä muutaman kerran käyneetkin. siellä on pääasiassa puhuttu siitä että 'miten asiat olisivat jos ihme olisi tapahtunut ja kaikki olisi nyt hyvin'. ja sitä kautta yritetty saada mielikuvaa siitä että mitä me molemmat suhteelta haluamme. eli siellä on aika vaikea kertoa yksittäisiä ongelmia.

en tiedä onko tuollaisesta terapiasta meille apua, tuntuu että niistä ongelmista pitäisi puhua niiden oikeilla nimillä. ja yleensä se tunti menee siihen kun mies kaunopuheisesti selvittää juurta jaksaen mitä kaikkea hän tekee (ja siinä sivussa mitä kaikkea minä en tee).

ap

Vierailija
48/55 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olet mennyt naimisiin lapsen kanssa? Aikuisella ihmisellä on tilannetajua tai jos ei olekaan se kuitenkin luottaa siihen että toinen aikuinen osaa hoitaa asiat.

Miehesi on kontrollifriikki. Asian tila tulee pahenemaan jos sinä et tee sille stoppia. Miehesi ei ole esimiehesi ja on hänen oma vikansa jos ei pysty luottamaan siihen että sinä paikalla olijana pystyt hoitamaan asiat.

NYT sanot sille miehelle kylmän rauhalliseti, että sinä hoidat asiat omalla tavallasi ja hän omalla tavallaan. Tuollaista esimiestoimintaa ei tarvita. ET lähde miehen kiihtymisiin mukaan vaan toteat vain että tämä saa luvan kelvata. Huutamalla ja melttaamalla saa lapsen kohtelun.

t. jo vähän vanhempi äiti

Vierailija
49/55 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentavaan riitelyyn on annettava aikaa. Sauraavaksi, kun teillä on "rauhan aika", sopikaa riitelyn rajat, esim. erolla ei uhata, eikä toisen vanhemuutta arvostella jne.

Molemmat osapuolet saavat sanoa oman mielipiteensä ja perustella ne. Kerro myös kuinka tuntuu pahalta, kun hän arvostee sinun äitiyttä.

Vierailija
50/55 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on huono terapeutti?

Entäpä, jos kaartelun ja kiertelyn sijaan ensi kerralla kerrot asioista niiden oikeilla nimillä ja kertot tapahtumat: mitä sinä teit ja miksi. Miten mies reagoi ja miltä sinusta tuntui.

Josko sitten lähtisi asiat avautumaan.

Liirumlaarumilla peitellään todellisia ongelmia. Kummallista, ettei terapeutti puutu sihhe, kun mies jaarittelee omia tekemisiään ja (moittii) sinun tekemättömyyksiäsi.

Mitäpä jos kirjoitat vaikkapa viikon ajalta päiväkirjaa, noin-kellonaikoina, että mitä teet siellä kotona.

Ja siten toinen sivu, mihin kirjaat miehen reaktiot ja sanomiset ja näytät sen miehelle + terapetil.e

joilta olen saanut rakentavia vastauksia. myös negatiiviset. en väitä että olisin aina oikeassa mutta kyllä sen verran oikeustaju sanoo vastaan että mitä tahansa ei tarvitse sulattaa. kun itse elää sisällä tässä tilanteessa, ei tavallaan aina näe metsää puilta ja silloin on hyvä että ulkopuoliset antavat mielipiteensä mikä on normaalia ja mikä ei. perheneuvolaan olen ottanut jo yhteyttä ja olemme siellä muutaman kerran käyneetkin. siellä on pääasiassa puhuttu siitä että 'miten asiat olisivat jos ihme olisi tapahtunut ja kaikki olisi nyt hyvin'. ja sitä kautta yritetty saada mielikuvaa siitä että mitä me molemmat suhteelta haluamme. eli siellä on aika vaikea kertoa yksittäisiä ongelmia. en tiedä onko tuollaisesta terapiasta meille apua, tuntuu että niistä ongelmista pitäisi puhua niiden oikeilla nimillä. ja yleensä se tunti menee siihen kun mies kaunopuheisesti selvittää juurta jaksaen mitä kaikkea hän tekee (ja siinä sivussa mitä kaikkea minä en tee). ap

Vierailija
51/55 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kuopuksella esim. epäillään angiinaa -> ei välttämättä pahoja oireita, mutta pakko käydä tarkistamassa ettei koko perhe sairastu.

Muutenkaan en ymmärrä tätä epäolennaisuuksien tivaamista palstalla. Kyse oli siitä onko miehen käytös ok...

Eihän se lapsi siinä rasitu. Istuu/makoilee kyydissä ja äiti työntää. Jos on vaatetta sopivasti eikä tuuli käy kasvoille, voi olla melkein mukavampi olla ulkona kuin sisällä. Ihan sama se vointi on vaunuissa kuin sisälläkin.

Ja taksi 20min kävelymatkan takia ei ole mitenkään järjellinen ajatus, lyhyt matka, istuimien ähellys taksiin kahdelle lapselle, missä säilytät istuimet tk-käynnin ajan ja sitten taas ähellys takaisin päin mennessä. Lisäksi missä se kuopus olisi sen ajan kun sitä istuinta virittettäisiin? Taksikuskin sylissä? Maassa? Äidin sylissä ja taksikuski äheltäis sitä penkkiä? Ainakin mulla taksikuski panikoitui, kun tulin turvakaukalon kanssa synnäriltä taksiin. "En minä muista miten noita kiinnitetään." Hänen onnekseen minä tiesin.

Vierailija
52/55 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän takana puhuminen on todella loukkaavaa ja ap oman pään näkemys antaa varsin yksipuolinen käsityksen kyseisen parisuhteen ongelmista. Näkisinkin tämän olevan huomattavasti monimutkaisempi asia, kuin että paha mies aina silkkaa pahuuttaan rähjää kilttille naiselle.

Tiedetään vain se toinen puoli ja nyt pitäisi sitten surkutellaan sitä. Ap. saattaa kotona lyödä miestään ja huutaa tälle, mutta siitä hän ei kerro. Mies saattaa joutua henkisen väkivallan takia popsimaan psyykelääkkeitä ja rauhoittavia, mutta siitä ei puhuta.

Vierailija
53/55 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän takana puhuminen on todella loukkaavaa ja ap oman pään näkemys antaa varsin yksipuolinen käsityksen kyseisen parisuhteen ongelmista. Näkisinkin tämän olevan huomattavasti monimutkaisempi asia, kuin että paha mies aina silkkaa pahuuttaan rähjää kilttille naiselle.

Tiedetään vain se toinen puoli ja nyt pitäisi sitten surkutellaan sitä. Ap. saattaa kotona lyödä miestään ja huutaa tälle, mutta siitä hän ei kerro. Mies saattaa joutua henkisen väkivallan takia popsimaan psyykelääkkeitä ja rauhoittavia, mutta siitä ei puhuta.

että ap oli ehdottomasti oikeassa. Ihmettelin vain tuota epäolennaisten yksityiskohtien tivaamista (miksi kuopus piti viedä lääkäriin).

Jos pohditaan oliko miehen käytös ok niin siihen pohdintaan sisältyy nimenomaan tilannetekijät, kuten ap:n käytös ja miehen mahdolliset ongelmat.

Muuten olen sitä mieltä, että jos joku pyytää apua nettipalstalla niin on syytä uskoa ainakin suurin piirtein hänen kertomansa, koska parempaa tietoa ei ole saatavilla ja omiin intuitioihin luottaminen voi viedä aivan harhaan.

Vierailija
54/55 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan ap:n koko osuutta, mutta emmepä tiedä minkälainen mieskään on kokonaisuudessaan. Voihan olla että tuo on vain jäävuoren huippu.

Vierailija
55/55 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sekaantunut, kun koittaa saada minusta syyllistä? Onko toinen nainen vai mikä tuon purkauksen takana on? Älä ota itteesi. Kyllä flnssaiselle lapselle on tärkeää saada lepoa. Kysypä mieheltäs, että jos hän olis kipeä ja nukkuisi kun ruoka on valmis, ja miehellä ei olisi yhtään ruokahalua, niin pitäsisikö alkaa väkisin syöttää häntä?