Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nain pohjanmaalaismiehen ja nyt asun täällä, voi vee, että...

Vierailija
23.11.2012 |

...kaikki täällä on niin vierasta.

Aamulla eräässä tapahtumassa minulle sanottiin, että no kun "sää olet tuollainen kiltti miellyttäjä". Minä?!

Olen todella jämäkkää esimiesasemassa oleva ihminen, mutta osaan sanoa kiitos ja näkemiin. Tänään jopa kehuin erään tuttavan paitaa, koska en ole nähnyt täällä yhtäkään siedettävää vaatetta ennen sitä puseroa. :)

Ei auta kun sopeutua, koska miehestä en luovu. Afrikkaankin olisi kuitenkin helpompi sopeutua kuin Pohjanmaalle.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä lähdin pois heti kun pääsin.

Ei ole asumiskelpoinen paikka kenellekään, jonka juuret eivät ole syvällä siellä saatanan pelloissa.

Ja ne prkleen ladot. VIHAAAN

Vierailija
2/12 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti viestisi sai minut hymyilemään. Koita jaksaa.

Nain pohjalaismiehen, mutta asutaan sentään mun kotikulmilla eli Stadissa.

Toivotan sulle pitkää pinnaa ja hyvää elämää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asunkin täällä taas, 10 vuoden "harharetkien" jälkeen. Kehun ihmisiä, noudatan kohteliaisuussääntöjä, koitan olla kaikille mukava, eikä ikinä ole haukuttu miellyttäjäksi. Hyvin olen pärjännyt niin täällä kuin muualla. Moukkia nyt löytyy joka puolelta maailmaa. Tämä on minun kokemukseni, ja olen matkustellut hyvin laajasti niin töiden takia kuin vapaa-ajallakin, ja asunutkin ulkomailla, eli on jonkun verran käsitystä asiasta. :)

Vierailija
4/12 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostuit muuttamaan sinne Pohjanmaalle? Eikö miestä saa sieltä pois.

Vierailija
5/12 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun E-P:llä.

Vierailija
6/12 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/12 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalaisten kanssahan tulee tosi helposti juttuun. Ne on niin suoria. Jos ne tykkää, ne sanoo suoraan ja jos ei tykkää, ne sanoo senkin.

Mut hämäläiset ne vasta pahoja on, niitä ei opi sietämään edes ajan kanssa.

Vierailija
8/12 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nimityskin on vielä "pohjanmaalainen". Heh.

t. Keskipohjalainen

Vierailija
9/12 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rannikko-Pohjanmaa on aika erilaisia keskenään, Pohjois-Pohjanmaasta ei ole kokemusta. E-P on mun mielestä nurkkakuntaista seutua, muut ei.

Vierailija
10/12 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Lapua on mielestäni tosi sisäänpäin lämpiävä, mutta esim. Ilmajoki on paljon mukavampi ja ihmisiä huomioivampi.

En ole kummastakaan kotoisin, enkä asu kummassakaan.

Vierailija
11/12 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka sopeutuu. Minä oon itte etelä-pohojammaalta, ja asunu Helsingiski 10 vuotta, ja mones pienemmäs kaupungis. Miehen peräs piti muuttaa keski-pohojammaalle, ja kyllä tähän kaupunkihin on ollu paljo vaikiampi sopeutua ku mihinkää muualle. Vaikka kohta 10 vuotta asunu, nii eipä palio ikävä tulisi jos muuttaas pois. Tottakai etelä-pohojammaalle mieluuten muuttaasin, mutta oon kyllä miettiny, että varmaan pärjääsin vaikka itäsuomalaasellaki paikkakunnalla, sen verran kun siellä on jossain käyny on tuntunu mukavilta paikoolta. Helsinkii en menis enää kirveelläkää, se on Suomen persläpi. Paskasta ja kylähulluja täys.

Kyllähän sitä voi jostain syystä jollain ihimisellä olla ensi susta väärä käsitys, ennenku oppii tuntemahan. Joillain paikkakunnilla on erilaiset tavat puhua toisille, ja uuden tulokkaan puheet voidaan sitte tulkita ihan joksikin muuksi kun ne on tarkotettu.

Ei muuta ku oot oma ittes, kyllä ne pohojalaaset suhun tottuu muutamas vuores ;) varmaa huomaavat senki minkälaanen "kiltti miellyttäjä" oot.

Vierailija
12/12 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin heti on paska paikka. Ryhyristäyry äläkä poraa ku pienet kakarat.

(Sorry maholliset murrevirheet ku oon kotoosin järvikylistä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi