aurinkorannikolle puhelinmyyjänä elättämään perhettä?
Perheessä 2 aikuista ja 1 pieni koululainen. Mietitään pärjätäänkö espanjan aurinkorannikolla jos mies saa palkkaa 1000€ käteen ja minä tienaisin puhelinmyyjänä?? Saako ne puhelinmyyjät oikeasti edes pohjapalkkaa 500€ vai onko koko homma kusetusta?
Kommentit (8)
Vierailija , jos sait kahdessa viikossa vain yhden kaupan tehtyä olit varmaankin huono myyjä. Ei mikään yritys pysy pystyssä ,jos maksetaan pohjapalkkaa eikä tehdä kauppaa. Fennopointilla on muutamia myyjiä jotka tekevän hyvin kauppaa ja elävät sillä , sitten on tietenkin noitten takuupalkkojen perässä juoksijoitat ,jotka surffaavat lähes koko ajan netissä.
Vai mihin maahan niitä puheluita soittelisit ja millä kielellä? Jos tänne Suomeen oli ajatus soitella, mutta Epsanjan auringosta, niin jopas on kallista hupia tuo ulkomailta puhuminen...ei taida kukaan sellaisesta palkkaa maksaa. Ihan kotosuomen räntäsateessa sitä saa istua, jos sille uralle tahtoo.
Et sitten ole kuullut Call Centereistä mm. Irlannissa tai Espanjassa? Miten olet voinut olla kuulematta niistä.
Ap:lle; uskon, että ihan kivaa hommaa välivuoden viettoon nuorelle, mutta perhettä niillä hommilla tuskin elättää.
Puhelinmyyntihommista en tiedä. Kahden makuuhuoneen asunnon saa helposti vuokrattua 500 eurolla. Sähkö on kallista. Ruoka taas edullisempaa kuin Suomessa. Olisiko koululainen menossa paikalliseen kouluun vai suomalaiseen? Suomalainen koulu maksaa noin 2000 euroa vuodessa. En ole ihan varma tarkasta hinnasta, kun omat lapset ovat paikallisessa koulussa.
En osaa välttämättä hyvin verrata Suomen hintoihin, kun täällä olen lähes koko aikuisikäni asunut, mutta meidän perheen menot kuussa ovat noin 2500 euroa. Asuntolaina on 1000 euroa. 1500 euroa kaikkeen muuhun eikä todellakaan jouduta mistään tinkimään. Ei muita lainoja.
arvelluttaa eikä uskalleta ottaa riskiä. Kokemuksia sen vuoksi kaipaisin, eli oliko palkka todella 1500€ paikkeilla vai 500€ vai kenties vähemmän?
Miehen palkalla ei pärjätä. Espanjassa ollaan oltu pidemmillä lomilla (2vk,1kk,3kk) hotellissa tai asuntoa vuokraten. Vaikkei koskaan aurinkorannikolla. Mutta tiedän että vuokrat on halvempia, ruoka tosi halpaa. Lapsi menisi paikalliseen kouluun joten lukukausimaksuja ei olisi.
Älä missään nimessä mene Jaromaticille töihin! Voin luvata, ettet saa semmosta palkkaa mitä siellä lupaillaan ja mitä odotat. Itse tein sen virheen. Oltiin miehen kans siellä töissä ja rahoja odotellessa. Toki ne jotai pientä maksoi, mutta erittäin huono firma. Tunnelmaki siellä oli ankea. Voin suositella semmosta kuin Fennopoint. Maksavat pohjapalkan, luotettava ja mukava paikka, hyvä ilmapiiri. Sinne mentiin ku tajuttiin millanen tuo eka paikka oli. Suosittelen ottamaan selvää oikeasti firmasta etukäteen ja mielellään niin että joku suosittelee että saa varmaa tietoa. Siellä on paljon nuita yrityksiä, mutta kaikkiin ei kannata luottaa. Tuo on totta että ruoka on halpaa. Ja meillä ei ollu autoa niin siinäki säästettiin. Siellä kulkee hyvin junat ja bussit. Mutta tosiaan, älä tee samaa virhettä ku me. Vieläki katkerana, ku ei oikein toiminu palkkaus ekassa paikassa. Huijatuksi tultiin.
googlettamalla olen löytänyt vain negatiivista tietoa! Kiitos viesteistä, lisää kokemuksia ja neuvoja asumiseen/työhön ym otetaan vastaan!
tein hetken töitä Fennopointilla ja totesin sen olevan kusetusta. vain 2 viikkoo pohjapalkkaa ja sit ois pitänyt tulla pelkillä provikoilla toimeen... eikä meidän tiimi saanu ku suunnilleen 1 kaupan päivässä tehtyä. mä sain 2 viikon aikana vain yhden pikkukaupan tehtyy... :(