Toivotko että lapsesi saisi pian 20v täytettyään oman lapsen?
Kommentit (15)
Toivon että tuon ikäisenä opiskelee yliopistossa ja sitten menee töihin. Lapsia mieluiten vasta siellä 30+ jälkeen, ettei tarvitse sossun luukulla elellä.
Toivon että tuon ikäisenä opiskelee yliopistossa ja sitten menee töihin. Lapsia mieluiten vasta siellä 30+ jälkeen, ettei tarvitse sossun luukulla elellä.
En ymmärrä mitä ylpeilemistä on siinä, että lapsia aletaan synnyttelemään ilman valmiuksia pärjätä elämässään taloudellisesti ja ottaa täysi vastuu perheestä ja lapsesta.
Olen jo 53v., kun esikoinen on 20-vuotta. Jaksaisi itse ainakin osallistua tarvittaessa. Toisaalta kuitenkin, etenkin tyttärien kohdalla toivon, että jonkin aikaa eläisivät itsenäisinä ilman lapsia elleivät sitten saa kamalaa vauva-kuumetta.
jos ja kun haluavat ja ovat valmiita sen vastuun myös kantamaan, sen tarkemmin en ikää osaa siihen määrittää, eikä ole edes minun asianikaan, vaan heidän=)
Toisaalta olen onnellinen, jos pääsee siihen ikään ilman vahinkoja...
Ihan tyttäreni puolesta.. mieluummin vähän myöhemmin.
kyllähän siinä kyynel tuli silmään! Oma ilta tähti oli 6 v.
Toivon ettei kumpikaan tee koskaan lapsia.
Ja samanlaisia leikkimielisiä hyväntahtoisia mussukoita ovat omatkin jo teini-iässä olevat lapseni.
Ensin koulutus ja ammatti, niin sitten vasta. Se olisi hyvä lähtökohta.
Oletan lasteni opiskelevan pitkään. Ainakaan ennen opiskelupaikan hankkimista ja opintojen saamista hyvään alkuun tai jopa loppusuoralle en toivoisi heidän saavan lapsia. Näin siksi, että lastenhoidon ja opiskelun yhdistäminen on vaikeaa. Univelkaisuus vaikeuttaa oppimista.
Saavatpa sitten 20- tai 40-vuotiaana ensimmäisensä niin minulle ihan yhtä mieluisaa. Itse olen saanut lapseni 19- ja 21-vuotiaana joten en osaa nuorena lasten saamista pahana pitää. Olen myös sittemmin opiskellut maisteriksi ja ihan töissä olen joten ei se lasten nuorena saaminen ole automaatio sossun luukulle tai huonopalkkaisiin pätkätöihin.
Ja meillä oli kyllä varaa elättääkin lapsemme, mies on minua 15 vuotta vanhempi ja varsin hyvätuloinen oli jo kun saimme ensimmäisen lapsen.
ollut surkea äiti tuossa iässä. Toisaalta jos tyttäreni on yhtä vaikeaa tulla raskaaksi kuin minun, ei ole hyvä idea sekään että odottelee kovin vanhaksi ja kypsäksi.
Olisin ainakin nuori mummu jos esikoinen tekisi lapsen 20 vuotiaana.
Suoraan sanottuna toivon, ettei vielä siinä vaiheessa olisi hänellä yhtään lasta :)