Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin soittaa lapseni koulun psykologille..

Vierailija
21.11.2012 |

Meillä on 5-luokkalainen 11v poikalapsi jonka käytös on muuttunut aikalailla 5-luokan alettua.

En tiedä onko esimurkkuilua vai jotain "vakavampaa" mutta selkeä muutos on tapahtunut.

Se miten se näkyy on jokapäiväinen negatiivisuus, kunnon angsti ja tympääntyneisyys kutakuinkin kaikkeen. Su valitetaan seur päivää kun se on ma, ma tiistaita, ti keskiviikkoa jne.

Olen tästä kirjoittanut aiemminkin tänne mutta tosiaan tuntuu siltä että tämän äidin kuppi alkaa vuotaa yli, olen yksinkertaisesti todella huolissani:/

Lempivastaukset mitä pojalta saa on "älä nyt ragee siinä", "taasko sä rageet", "mee pois", "kuka niin o sanonut" yms.

Vieressäkään ei enää oikein viihdytä ja naama on nutturalla. Kokeistakin valittaa, mutta ei sitten kuitenkaan koe niistä kuulema paineita eikä ole vaikeita tms, koulu sujuu kiitettävästi ja kavereitakin on.

Jotenkin vain aikamoinen kynnys soittaa koulupsykologille vaikka vaan ihan ympärispyöreesti kyselleäkseni voisko tää olla ok ja milloin ei ehkä olekaan.

Jotain vain tartteis tehdä, pää leviää:´(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle meistä niitä on opetettu oman kouluaikamme aikana, mutta jos ne peruskoulun opit on päässeet unohtumaan tai teidän terveydenhoitaja ei ollut kovin valveutunut, vaikka tästä voisi olla apua:

http://mll-fi-bin.directo.fi/@Bin/50efb4c83c38a71dfd204beedff25ca4/1353…

Koulupsykologin tehtävä ei ole kertoa vanhemmille että hei teidän lapset kasvavat, kasvakaa mukana. heidän aikansa kuluu oppimivaikeuksien testaamiseen.

Vierailija
2/4 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..voiko tuo minun poikani käytöksen muuttuminen johtua "vain" noista asioista, alkavasta puberteetistä?! Sitä minä tässä mietin ja tuskailen, hän kuitenkin täytti vasta 11v.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin sanoi mitään muuta kuin, ett älä ny ragee. 11 v oli itseensä ihan uppoutunut, ei kertonut meille mitään asioistaan, se on kyllä helpottanut.

Tuohon ikään kuuluu niin paljon muutoksia itsessään, varmaan vetää hiljaiseksi:)

Soita psykologille, tämä mietityttää sinua niin paljon, että kannattaa.

Vierailija
4/4 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin psykologian opiskelija ja kolmen lapsen äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi