Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko teidän eskarilaiset osaavat lukea?

Vierailija
20.11.2012 |

Olen jo huolissani kun omani ei osaa vielä, ryhmästä suurin osa tuntuu osaavan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimäärin puolet ekaluokan aloittavista osaa lukea. Toinen puoli oppii siinä ekan luokan aikana. Tuskinpa teidänkään eskarilaisen hoitokavereista kovinkaan moni vielä lukee, ei ainakaan sujuvasti. Ehkäpä lapsesi parhaat kaverit / kaveri osaa lukea ja siitä sitten tulee kuvitelma, että kaikki osaa.

Vierailija
2/9 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oppii aikanaan lukemaan. Itselläni on eskari-ikäinen poika, eikä hän todellakaan osaa vielä lukea. En ole huolissani. Olen itse eskariopena ja ryhmässäni osaa tällä hetkellä lukea noin puolet lapsista ja se on aika paljon se, verrattuna muihin vuosiin. Yleensä eskarin alussa on lukenut muutama ja sitten loppukeväällä noin puolet. Joten ole ihan huoleti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntee oman nimensä kirjaimet ja erottaa sanahahmoista lukeeko tekstissä kukka vai leipä. Erottaa, jos lauletaan tahallaan väärin "möhkö se lähti piiriin".

Lievästi kehitysvammainen 6v

Vierailija
4/9 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan eskariryhmässä (jossa siis 13 lasta), osaa vain kaksi lukea.

Vierailija
5/9 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntaus taitaa tosiaan olla se, että lapset oppivat lukemaan yhä aikaisemmin. Keskimmäinen aloitti koulun syksyllä 2010 ja kaikki sen luokalla osasivat lukea koulun alkaessa.

Vierailija
6/9 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/9 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskin ryhmässä on poikani lisäksi yksi toinen lapsi, joka tarvitsee tukea kielellisessä kehityksessä. Mutta siis noin muutoin ihan "normaaleja" lapsia.

Vierailija
8/9 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tosiaan lapseni eskarissa tosi moni jo lukee ja osa kirjoittaakin aika hyvin. Omani tuntee kirjaimet ja lukee ne yksittäisinä mutta ei tajua tavuja eikä niiden yhdistelmiä. Alkaa jo epätoivo tulla.

Vierailija
9/9 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarissa ei tarvi osata lukea. Yleensä erot tasottuu viimeistään kakkosen keväällä, kolmosella ei enää yhtään tiedä kuka oppinut missä vaiheessa lukemaan.

Jos stressaat, sun stressaaminen vaan saattaa haitata sitä lapsen lukemaan oppimista.

Mun 2 ekaa eskarilaista ei osannut lukea, tyttö ja poika, tämä kolmas oppi ennen eskaria.

T. ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi