Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummallinen neuvo uimisesta

02.12.2005 |

Hei viisaat,

Olin juuri ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja sain sieltä opasvihkosen. Yleensä kaikkialla suositellaan uintia oikein sopivaksi liikuntalajiksi raskauden aikana, mutta tässä vihkosessa luki uimisesta näin:

" Uimista kylmässä vedessä ei suositella tulehdus- ja supisteluvaaran takia" . Mitä ihmettä se tarkoittaa? Tarkoittaako se järvessä uimista? Mutta onhan joskus uimahallivesikin aika kylmää... Ja miksi kylmästä vedestä tulee tulehdus helpommin kuin lämpimästä?

Kertokaa joku viisas :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

Eiköhän se kymä vesi tarkoita lähinnä avantouintia. Ainakin juuri noilla syillä minulle jotkut tahoit ovat suositelleen avantouinnin lopettamista. En ole kyllä totellut:)

Tulehdusriski tarkoittaa siis virtsatietulehdusta, mutta kyllä siellä vedessä aika kauan saa lillua ennen kuin alapää jäähtyy;)

Uimaan vaan!

Vierailija
2/4 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tuollaista itsekin arvelin. Mutta tässä tilassa sitä alkaa pyörittämään joka sanaa, jos ei ole todella selkeästi sanottu. Ja olisivat ainakin voineet mainita minkä alueen tulehdusta tarkoitetaan! Kun neljän vuoden jälkeen on se pikku ihme kasvamassa. niin ei haluaisi ottaa mitään ylimääräisiä riskejä, vaikka eihän sitä kuitenkaan voi kaikelta suojella...

Virkistäviä, " määräyksienvastaisia" avantopulahduksia sinulle :o) !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli loppuraskaudessa mahdollisesti.

Vierailija
4/4 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lääkäri AVA:lta sanoi ettei ole mitään estettä avantouinnille. Voi elää ihan normaalisti, koska vauva(-nalku) on niin hyvässä suojassa. Loppuraskaudesta voi tietenkin olla jo paikat hieman auki, niin kuin joku mainitsikin. Mutta kuten me kaikki pitkän kaavan mukaan lapsia hankkivat tiedämme, emme haluaisi tehdä mitään, mikä vähänkään saattaisi viitata riskiin päin. Niin hitaista, työläitä ja kipeitä nämä meidän lapsenhankkimiskonstit ovat:-) Onnea kaikille plussanneille ja mukavaa joulun odotusta!

T.OnniAmanda pp0.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi