Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarjolle jouluhenkiselle jazzbrunssille?

Vierailija
18.11.2012 |

Vinkkejä kaivataan, kun lupasin sellaiset järkätä kaveriporukalle!

Muun hyvä lisäksi mukana pitäisi olla jokin karppaajille ja jokin keliaakikolle sopiva herkku.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita ehdotuksia?

Vierailija
2/10 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikset lähde jazzin henkeen improvisoimaan joulupöydän perinteisistä alkupaloista? Siis kaloista (lohi, siika, silakat, sillit), pateista (maksa, riista, hanhi), salaateista (sieni, endiivi eli salaattisikuri).

Rapusilakat ovat punertavia, ne voi syödä haaleina tai kylminäkin. Helppo valmistaa isollekin joukolle etukäteen.

Keitettyjen perunoiden sijaan uuniperunoita, valmistuvat itsekseen uunissa.

Sillikaviaaria ja keitettyjä kananmunia + ruisleipää ja näkkäriä.

Ei rosollia, mutta juureslastuja punajuuresta, porkkanasta ym. Tai uunipunajuuria ja maustevoita jossa joko sitruunankuorta ja valkosipulia tai aurajuustoa.

Leikkaa salaattiasikurin lehdet pienemmiksi paloiksi ja täytä hanhi- tai sorsapateella. Appelsiininlohkot voisivat sopia hyvin viereen.

Pipareita ja juustoja.

Nyt on kello jo liian paljon, en keksi muuta. Hauskoja jazzbileitä! Kai te herkutellessanne kuuntelette myös Coltranea? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gumbo

Jambalaya

Crawfish etouffee

Bananas Foster

Vierailija
4/10 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikset lähde jazzin henkeen improvisoimaan joulupöydän perinteisistä alkupaloista? Siis kaloista (lohi, siika, silakat, sillit), pateista (maksa, riista, hanhi), salaateista (sieni, endiivi eli salaattisikuri).

Rapusilakat ovat punertavia, ne voi syödä haaleina tai kylminäkin. Helppo valmistaa isollekin joukolle etukäteen.

Ei rosollia, mutta juureslastuja punajuuresta, porkkanasta ym. Tai uunipunajuuria ja maustevoita jossa joko sitruunankuorta ja valkosipulia tai aurajuustoa.

Leikkaa salaattiasikurin lehdet pienemmiksi paloiksi ja täytä hanhi- tai sorsapateella. Appelsiininlohkot voisivat sopia hyvin viereen.

Pipareita ja juustoja.

Nyt on kello jo liian paljon, en keksi muuta. Hauskoja jazzbileitä! Kai te herkutellessanne kuuntelette myös Coltranea? :)

Miinus nuo silakat, luulen, että jäisivät syömättä. Ehkä joku rapuhässäkkä ennemmin..

Coltranea laitetaan tilaukseen. :)

Vierailija
5/10 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gumbo Jambalaya Crawfish etouffee Bananas Foster

Vierailija
6/10 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapuhässäkkä ei nyt soita mitään kelloja mun päässä, mutta jos yhdistää katkarapuja, siianmätiä ja avokadoa jollakin tavalla ei voi mennä kovin pahasti pieleen. Ranskankermaa, shalottisipulia yms. ...

Miles Davisin 50- ja 60-luvun levytykset on teille kyllä myös ihan must!

4, joka on varastanut sun seurueelta tän idean omiin joulunalusjuhliinsa :D

Pipareita ja juustoja.

Miinus nuo silakat, luulen, että jäisivät syömättä. Ehkä joku rapuhässäkkä ennemmin..

Coltranea laitetaan tilaukseen. :)

Vierailija
7/10 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikset lähde jazzin henkeen improvisoimaan joulupöydän perinteisistä alkupaloista? Siis kaloista (lohi, siika, silakat, sillit), pateista (maksa, riista, hanhi), salaateista (sieni, endiivi eli salaattisikuri). Rapusilakat ovat punertavia, ne voi syödä haaleina tai kylminäkin. Helppo valmistaa isollekin joukolle etukäteen. Keitettyjen perunoiden sijaan uuniperunoita, valmistuvat itsekseen uunissa. Sillikaviaaria ja keitettyjä kananmunia + ruisleipää ja näkkäriä. Ei rosollia, mutta juureslastuja punajuuresta, porkkanasta ym. Tai uunipunajuuria ja maustevoita jossa joko sitruunankuorta ja valkosipulia tai aurajuustoa. Leikkaa salaattiasikurin lehdet pienemmiksi paloiksi ja täytä hanhi- tai sorsapateella. Appelsiininlohkot voisivat sopia hyvin viereen. Pipareita ja juustoja. Nyt on kello jo liian paljon, en keksi muuta. Hauskoja jazzbileitä! Kai te herkutellessanne kuuntelette myös Coltranea? :)

Miinus nuo silakat, luulen, että jäisivät syömättä. Ehkä joku rapuhässäkkä ennemmin.. Coltranea laitetaan tilaukseen. :)

perunoilla ja punajuurilla on jazzin kanssa?

Vierailija
8/10 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ne sopii jazziin yllättävän hyvin, luulen ma.

Siis olisin itse ihan mehuissani silakoista, mutta suurin osa vieraista ei söisi kumminkaan.

Ei ollut mitään ajatusta tuosta rapuhässäkästä vielä, mutta avokadot siihen yhdistettynä, joo, se olisi nyt trendikkyyden aallonharjalla. :D

4, kopioi ihan vapaasti!

Vierailija
9/10 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hk:n sininen ja kyytipojaksi pontikkaa

Vierailija
10/10 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ne sopii jazziin yllättävän hyvin, luulen ma. Siis olisin itse ihan mehuissani silakoista, mutta suurin osa vieraista ei söisi kumminkaan. Ei ollut mitään ajatusta tuosta rapuhässäkästä vielä, mutta avokadot siihen yhdistettynä, joo, se olisi nyt trendikkyyden aallonharjalla. :D 4, kopioi ihan vapaasti!