keräätkö lasten lelut joka ilta?
Kommentit (18)
Mun yksivuotias ei vielä osaa kerätä.
3-vuotias kerää ne itse. Lelut viedään paikalleen myös ennen ulkoilua ja ruokailua, tai aina kun ollaan aloittamassa uutta leikkiä, paitsi jos kesken on joku isompi leikki, esim vaivalla rakennettu junarata.
rakensi ja askarteli pahvilaatikoista hevostalleja, laitumia, tallikämppi' jne.
Olkkarist ja keittiöstä kerätään kamat pois, mutta ei lastenhuoneista
on myös 1-vuotias, joka ei osaa vielä itse kerätä. Vaikka toki välillä jo auttaa hienostikin.
lapset keräävät kerran päivässä lelut paikoilleen. Jos ne on jääneet keskelle olkkarin lattiaa kuten tänä iltana (meillä on lelut siis olohuoneessa) niin en näe mitään syytä niitä kerätä. Leikki jatkuu huomenna aamulla tasan siitä mihin se on nyt illalla jäänyt. On ihanaa jäädä aamulla nukkumaan sänkyyn, kun tietää että lapset hyppää suoraan sängyistään leikkimään, eivätkä heti vaadi huomiota.
Lapset itse keräävät mutta eivät joka ilta, kun leikkivät yläkerrassa ja siellä lelut eivät häiritse mua, kun en juurikaan käy siellä. Alakerrasta käskytän viemään lelut pois aina jos niitä alkaa kertyä tänne.
No en todellakaan. Ikinä.
Lapset kerää sen, mitä ovat levittäneetkin. Joka ilta.
silloin, kun lapset eivät vielä osanneet kerätä?
Olethan yli-ihminen av-mamma, eli huippukasvattaja.
ihan pieniä, niin keräsin.
vähän isompi, keräsimme yhdessä.
nyt kuopus on 10v, enkä jaksa enää paljoakaan välittää levitetyistä tavaroista. evvk. elämässä on tärkeämpääkin.
Lastenhuoneet on aina kuin pommin jäljiltä. Ihan sama, ei mun siellä tarvi olla.
kun siivottiin, kerättiin. Eikä siivottu joka viikko, paitsi eteinen ja keittiö, jonne ei saanut tuoda leikkejä, koska on pieni koti meillä. Tosin joskus poikettiin siitäkin säännöstä :)
Ja kerää melkein puolet itse. Siitä asti kun on osannut ottaa kiinni ja päästää irti niin opeteltiin iltasiivous.
Kerää myös pyykit vähän turhan innokkaasti pyykkikoriin.. Siellä on välillä sohvatyyny tai koiran valjaat, kerran oli kylppärin matto....
:D äidin pikku apuri..
Lastenhuoneet on aina kuin pommin jäljiltä. Ihan sama, ei mun siellä tarvi olla.
Laitan kaikki tiskit ja tavarat paikoilleen, koska en aamulla saa mitään aikaiseksi, jos koti on hujan hajan... 2 lasta ja odotan, että oppisin sietämään lojuvia tavaroita. Ei ainakaan vielä ole tapahtunut :D
joka ikinen lelun osa tai palapelin pala piti olla tallella ja paikoillaan tai en saanut unta.
Nykyään on toisin...
ja näin tietenkin vauvasta asti:
Vauvoilla oli ehkä 2 lelua yhtä aikaa käytössä. Keräsin siis. Ei vauvat tee kaaosta eivätkä tarvitse kymmenittäin leluja yhtä aikaa.
Olen samaa mieltä jonkun edellisen vastaajan kanssa siitä, että myös 1-vuotias pystyy auttamaan lelujen keräämisessä. Mutta tässäkin tapauksessa on vanhemmista kiinni, minkä verran niitä leluja annetaan kerralla levitettäväksi.
ja näin tietenkin vauvasta asti:
Vauvoilla oli ehkä 2 lelua yhtä aikaa käytössä. Keräsin siis. Ei vauvat tee kaaosta eivätkä tarvitse kymmenittäin leluja yhtä aikaa.
Olen samaa mieltä jonkun edellisen vastaajan kanssa siitä, että myös 1-vuotias pystyy auttamaan lelujen keräämisessä. Mutta tässäkin tapauksessa on vanhemmista kiinni, minkä verran niitä leluja annetaan kerralla levitettäväksi.
Eihän sun 1-vuotias auttanut, vaan keräsi aina itse kaiken, minkä sotkikin. On se oikeesti aika hienoa! Mun 1-v ei siihen kykene.