Otanko teroluteja ja clomeja yhtä aikaa?!?!
Kp20 muuttui kp1:ksi teroluteilla (pitäisi ottaa kp 15-24). Clomit pitäisi aloittaa kp3 annostuksella 2 tabl./pvä. Jatkanko vielä terojakin sen viisi päivää, vaikka menkat jo alkoivat? Vai lopetanko tähän?
Soitin NKL:ään, mutta hoitsu ei oikein osannut sanoa, kumpi olisi parempi. Lääkäri ei ollut tietenkään paikalla.
Kummin minun kannattaisi tehdä, jatkaa vai lopettaa terot? Voiko clomeille esim. olla jotain " haittaa" teroista?
Kommentit (3)
mulla on ollut käytössä lugesteron, joka on melkein samaa kuin terolut. sen tarkoitus tosiaan on tukea luteaalivaihetta/kehon omaa keltarauhasen toimintaa kuten edellinen sanoikin.
jos kuukautiset ovat alkaneet, lopeta terolut. uusi kierto on siis alkanut, ja ne terot oli siihen edellisen kierron loppuun.. näin mua on opastettu. lugesteroneista ja clomeista.
EN OLE LÄÄKÄRI, mutta koska terolutit määrätään tukemaan luteaalivaihetta / omaa keltarauhashormonituotantoa, niin tuntuisi järkeenkäyvältä että niitten popsinta loppuu menkkoihin, eli kun kehon omakin keltarauhastuotanto on loppunut.
Toivottavasti saat lääkärisi kiinni ja vahvistuksen puoleen tai toiseen!