Paljonko käytät rahaa kummilapsen joululahjaan?
Itse ajattelen, että 30e on suunnilleen sopiva summa. Kummilapsia on vain kaksi, joten periaatteessa voisi ostaa kalliimmatkin lahjat, mutta tarvitseeko? Omille lapsillekaan en osta yli 100e lahjaa, koska tuloni ovat n.850e/kk.
Kommentit (24)
Vanhemmat ostakoon kalliimmat lahjat itse.
Yleensä 40-50e, 70e on ehdoton kipuraja..
ja yhteensä heidän lahjoihin menee n. 500 €
mä pistän 1000€ per kummilapsi.Maksellaan sitten ensivuonna velkoja jos jaksellaan.
Ja kolme kummilasta. Ja heillä sisaruksia joita myös tietty muistetaan.
Tänä vuonna kummilapsi saa lahjaksi noin 20 euroa maksavan lahjan. Ehkä jotain pient lisäksi jos keksin jotain.
Kummilapsen veli saa lahjaksi suunnilleen samanarvoisen lahjan.
Molemmat kuitenkin vielä aika pieniä, eivätkä arvosta lahjan arvoa.
Lisäksi lahjon kummilastani pitkin vuotta kaikella pienellä, joten siksi jouluna "pieni" lahja.
Lapsia 3 ja iältään ovat 2-, 10- ja 15-vuotiaita.
kolme kummilasta. iso suku ja nyt jo karsittu sukulaisia pois listalta. meillä ainakin ihan tarpeeksi tiukkaa ilman jouluakin. omia lapsia yksi, toinen tulossa.
Tosin jo joku kiva lapsen toivoma juttu maksaa esim. 70 €, niin se ei ole ongelma. 50 € on kuitenkin normaali määrä.
Menot suhteessa tuloihin. Jos tulosi ovat 850 €/kk, niin parin kympin lahjatkin riittäisivät ja omille 50 €.
Ei olla mitään rikkaita ja 20€lla saa jo vaikka mitä. Onko tyttö vai poika ja minkä ikäinen?
Mun kummilapset alle 1v ja toinen 6v.
Vauvalle ostan sellasen perässävedettävän Brion koiran.
6v:lle ostan jonkun alennushintaisen vähän paremman nukke tai barbijutun. Prismasta saa -15% alennuksen kanta-asiakaspäivinä ja usein siellä on muutenkin joitain viimeisiä kappaleita -30% alessa. Kun ostaa ajoissa, ehtii käyttämään tollasia tilaisuuksia hyödyksi.
Tosin yleensä en niin tiukasti kyttää hintaa, vaan ostan jotain toivottua. Voi mennä yli tai ali tuon viidenkympin, mutta suunnilleen sen verran.
...huokaus...
en vaan enää kehtaa teini-ikäiselle alle satasen lahjakorttia antaa. Omatkin lapset saa sen verran kummeiltaan.
Viisi kummilasta ja minä ja mies molemmat opiskellaan ja on omiakin lapsia kaksi. Kirpaisee tuokin summa pahasti kun sen kertoo viidellä ja sen lisäksi syntymäpäivät... Halvemmallakaan ei saa kuin roskaa...
6 kummilasta, joten en kauheita pysty rahallisesti panostamaan pienellä palkallani ja olen vielä yh. Pienemmille lapsille riittää pienempi lahja ja isommille sitten panostan enemmän, jotka ei enää usko pukkiin.
Mulla on ihanat kummilapset ja kummilapsien vanhemmat. Enemmän he arvostavat läsnäoloani lasten elämässä ja osallistumista heidän arkeensa.
Kummilapsia kaksi, heidän sisaruksilleen en osta lahjoja. Minulla olsii kyllä rahaa ostaa kalliimpiakin lahjoja mutta en näe siinä mitään järkeä. Tuolla summalla saa jotain pientä ja kivaa, ei kummi ole mikään lahja-automaatii ja pukkihan ne lahjat kuitenkin jouluna tuo...
Voin ostaa kalliimmankin (mex 50e) jos on jotain tosi erityistä toivetta...
Kummilapsia mulla on 4.
Kummilapsen joululahjaan kulutan n. 100 euroa. Summalla hankin jotakin kovaa (astioita/kirjan/dvd:n/lautapelin tms.), pehmoista (jonkin vaatteen) ja sitten jotakin jouluherkkuja (useimmiten suklaata).