Reissutyöläisten vaimot huhuuu...
Heissan, kaipailisin muita " reissumiesten" vaimoja, joilla perheessä useampi pieni lapsi. Oma mieheni on rekkakuski ja pääasiallisesti viikot poissa ja minä kahden alle 3v kanssa kotona kolmistaan. Arki tuntuu joskus raskaalta kun kaikki vetovastuu jää yksin minulle viikolla, ja kun mies viikonloppuna koteutuu, yhteiselle ajalle ei tunnu liikenevän yhtään aikaa kun olen itse niin väsynyt. Juttuseura on tervetullutta, vaihdetaan kuulumisia
Kommentit (3)
Ajoittaisen reissutyöläisen vaimo löytyy täältä kahden (kohta kolmen) lapsen kera. Meillä reissut ajoittuvat pääsääntöisesti tiettyihin aikoihin vuodesta, kesän kynnykselle ja joulua ennen, mutta kestävät sitten viikkoja putkeen. Kotona ollessa päivät ovat työpaikan sijainnista johtuen (kellä on varaa asua vähänkään leveämmin pääkaupunkiseudulla ottamatta aivan tolkutonta lainaa?) harmillisen pitkät. Että aika yksinäistä touhua tämä välillä on. Viikot nyt jotenkin aina menevät, mutta viikonloppujen menettäminen ottaa rankasti päähän!
Arki rullaa kuitenkin kohtuullisesti, varsinkin nyt kun pienin on jo yli vuoden. Kolmosen synnyttyä elo taitaa taas muuttua kaaokseksi, mutta toivoakseni kaikki sujuu helpommin kuin kakkosen kohdalla. Jo nyt kuitenkin jännittää, että mitenkäs sitten kaikki saadaan sujumaan kun minäkin palaan töihin miehen ollessa poissa?! No, sitä saa mitä tilaa ja niin poispäin...
Mies on poissa aina 2vkoa ja sitten kotona 2 vkoa. Eihän tämä tietysti mikään ihanne perhe-elämä ole, mutta kyllähän tämä menettelee. Varsinkin kun miehelläni on uuden työpaikan haku päällä, eli toivon mukaan tämä reissu-elämä loppuu piankin :) Meillä on kolme alle 6-vuotiasta. Itselleni suurin vaikeus on se, että kun olemme tottuneet olemaan lasten kanssa nelistään kaksi viikkoa, niin sitten mies tuleekin " sotkemaan" kuviot. Pari ensimmäistä päivää miehen palattua ja lähdettyä kuluu aina siihen kun saadaan vanhat tavat taas rullaamaan.
Meillä mies on poissa huomattavasti pitempiä jaksoja, viikkoja jopa kuukausia. Ensi viikolla pitäisi palata 9 viikon reissulta kotiin ja saakin sitten olla maisemissa uuden vuoden yli. Täytyy myöntää, että pari viimeistä viikkoa on ollut todella raskasta. Meillä lapset 10 kk ja 3 v. No onneksi mies saa olla joulun kotona. Toisinkin voisi olla. Toivottavasti saadaan jouluvalmistelut mukavasti tehtyä, kunhan äiti on ensin nukkunut pari päivää. Tietysti mieskin on väsynyt tehtyään pitkää päivää ja viikkoa, mutta on kuitenkin saanut yöt nukuttua.
Kiva kun aloitit tämän ketjun, onkohan meitä paljon?