Kuinka tutulle ihmiselle uskaltaisit ehdottaa
että alkaisi sinun kanssa laihdutuskuurille? Ja kuinka paljon ylipainoa tällä pitäisi olla jotta ehdottaisit asiaa?
Kommentit (5)
Lähinnä omille sisaruksille tai vanhemmille voi heittää, että vähän on tullut painoa, mutta ei kyllä muille ihmisille.
ja kysyisin ryhtyisikö tuttavani sparraajaksi eli kannustamaan mukana liikkumalla tms.
kenellekään, jos ihminen itse ei osoita halua laihduttaa.
Jos tulisi jutustellessa esille, että ihminen kokee itse tarvetta laihtua ja haluaisi aloittaa laihdutuskuurin ja kokee asian vaikeana, voisin ehdottaa, että aloitetaanko yhdessä ja tsempataan toisiamme.
Eli vaikka toisella olisi ylipainoa 100 kg, en ehdottaisi, jos ei itse toisi esille tarvetta laihduttaa. Ja voisin ehdottaa, jos hänen oma halua laihtua tulisi esille, vaikka ylipainoa olisi vain 10 kg.
Tekisin niin, että kertoisin itse aloittavani laihariprojektin ja sanoisin ihan ohimennen, että voi kun olisi joku ryhmä missä laihduttaa
tai edes tuttavia joiden tietäisin laihduttavan samaan aikaan. Olisi helpompaa ettei tulisi niin helposti repsahduksia, kun mulla on niin huono itsekuri.
Jos se tarttuisi täkyyn ja sanoisi että "hei, mut hyvä idea mäkin voisin alkaa", niin hyvä homma. Jos ei, niin ei sitten.
Varsinaisesti ehdottamaan en alkaisi.
joka ei olisi itse painostaan valittanut. Tai no ehkä, jos olis niin lihava, että pyörätuoli olis seuraava vaihe. Muuten pitää olla tieto, että asia häiritsee asianomaista itseään.