YRITYS PÄÄLLÄ 2014 (II)
Uusi ketju kun vanha oli jo suuuuuper pitkä! Olkoon tämä ketju meille kaikille suotuisa! :)
TILANNE 14.11.
Eitne (30v) kp 38/33-49 yk3 - mitä kuuluu?
Anndikke (22v) kp 36/33 yk5? testi 13.11. nega
Muskottipähkinä (25v) kp 35/~32 yk3 testit 9.11, 11.11. ja 13.11. nega
Cecilja (31v) kp 31/28-29(33) yk13
Haaveilija86 (28v) kp 29/28 yk9
Haahulija86 kp29/26 yk2
Mimsuli (30v) kp 28/31 yk7
Hormonihirviö (20v) kp 28/31 yk5 (kem 10/14)
Miiisu (19v) kp 26/? yk15
Nepala kp 25/28-30, yk3
Yemk (20v) kp 24/28, yk2
Kia79 (35v) kp 24/25-29 yk4 testi 14.11
Mesenius (31v) kp 24/29-35 yk1 (kkm jk 9/14)
Dimou (25v) kp 23/? yk4
Illusia86 (28v) kp 21/35 yk2
Lefemme (28v) kp 21/26-29 yk4
Kiukkunen kp 21/28 yk3
Legolatar (27v) kp 20/32 yk6
Tepsuttelija kp 19/32? yk1
WilmaQ (26v) kp 19/27 yk3
Xara kp 19/31-33 ja yk 4
Tepsuttelija kp 19/32?
Jellyfish82 (32v) kp 19/26-32 yk2 (yk1 km jk 09/14)
Kaziska (36v) kp 18/26-28 yk5
Alinka (30v) kp 18/28-31 ya 7/14
Adalmiina09 kp 18/25-29 yk6
Exile (28v) kp 17/30-33 yk8
Töpötin (23v) kp 17/34? yk2
Nera (34v) kp 17/31-41 yk8
Pia87 (27v) kp 17/26-30 ya12 (km rv12 2/14)
Jenviko (31v) kp 16/28-30 yk12
Carita87 (27v) kp 16/? yk4
Nuppunella (33v) kp 16/30-35 yk6
Mymmeli89 (25v) kp 16/32 yk4
Huolestunut Ensiyrittäjä (20v) kp 15/30 yk1 (km jk km 10/14)
Heinähaave15 (26v) 14/28-33 yk2
Trooppinen tuuli (32v) kp 14/? ya 1v9kk
Enninkeri (27v) kp 13/26-32 yk17
Airi (31v) kp 12/27 yk5 (km jk)
Sminkki (23v) kp 11/? yk2
Luonnonlapsi79 kp 10/28-30 yk2
Delfi (24v) kp 10/29 yk2
TildaDee (38v) kp 9/26 yk6
Orchid87 (27v) kp 7/26 yk7
Äiti11 (36v) kp 6/29 ya 08/13 (km 05/14 ja 10/14)
Josefiina87 (27v) kp 6/28 yk 5
Lajori (24v) kp 5/28-37 yk 3
Elowena (29v) kp 4/29-30 yk4 (yk2 km jk)
Ahaaa kp 3/30 ya 11/13 (km 02/14 ja 07/14, kem 10/14)
Tipsuli (31v) kp 3/21-36 yk3
JCK (34v) kp 3/32 yk13
Hope2015 (29v) kp 2/27-31(-48) yk?
Yennaf (27) kp 2/28 yk7
Tipi87 (27v)
Elmonsteri yk1
Heta 87
ODOTTAA SELKEYTTÄ KIERTOON: Hopehope(21v), Minea92071 (25v) yk1, Mikka (20v), Timuli (24v) yk1 tai 2, Sandybell (33v) aika varattu kierukan poistoon, Tiikerikuu (27v) yk4:sta kkm rv9 10/14, Vaimomamma89 (?) km rv11 10/14, Katav, Nita85 km rv10 10/14 yk1 jk km, Nelmis
KUULUMISIA ODOTELLAAN: Annhaa (24v) ya 7/13, T Sirbis (32v) ya 2/14, Tiuku89 (25v) yk5, Louise82 (31v)
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, Nais Nokkonen yk6, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4, Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1, Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3, Mimmutti yk2, Milanella yk1, Tuulianniina yk4
LOKAKUUSSA PLUSSANNEET: JokoNyt (32v) yk 13, Vimi (23v) yk1, Inka M (23v) yk4, Academia (25v) yk9, Pistaasi123 (<40v) yk3, Selva (37v) yk5, Lili82, Toggolino (39v) yk 11 (km 08/14), Pirtsuliini (38v) yk1
MARRASKUUSSA PLUSSANNEET: Nanna Ida (30v) yk5, Haaveilija90 (24v), Anna Mai (27v) ya11/13, Chummy (25v) yk1, Yossuko yk10, Nokkosperhonen86 yk1,
PLUSSARYHMÄT: http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet tai suljetussa ryhmässä nimeltä Kevät/kesämasut 2015, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Kommentit (1116)
Noista gelee royaleista: toisaalla keskustelupalstalla naiset on raportoineet kiertojen pitkittymisistä ja tuhruttelusta ennen kuukautisten alkamista. Osa veti yhtäläisyysviivaa varhaiseen keskenmenoon jonka johdosta käyttävät sitä vain menkoista ovulaatioon. Toisaalta moni raportoi lisääntyneistä ovulaatiolimoista. Tuskin kuitenkaan mitenkään vaarallisia ovat, mutta voi olla odottamattomia vaikutuksia. Mä en uskaltaisi syödä, mutta mä oonkin tämmöinen kyyninen vanha akka! :D
Ei siis mitenkään tieteellistä tutkimustulosta vaan keskustelupalsalta luettua. Voi huoletta ignoorata siis!
Cecilja: Minäkin teen aina tuon virheen, että kun joku asia mietityttää niin äkkiä netistä katsomaan vastauksia asiaan. Välillä nuo netti selailut tuottavat positiivisen tuloksen, mutta useimmiten sitä vaan sekoaa enemmän ja miettii asiaa entistä useammin. Mutta kun asiat kiinnostaa ja pakko sitä tietoa on jostain saada
Voithan sanoa sille lääkärille, että epäilet endoa ja haluaisit päästä laproskopiaan, jotta asia selviäisi. Älä vielä kuitenkaan masennu tuon endometrioosi epäilysi suhteen, kun sitä ei ole todettu. Ja vaikka se todettaisiinkin niin ovathan monet endoa sairastavat kuitenkin saaneet lapsia. Mutta sehän voi olla joku muukin asia minkä takia, et tule raskaaksi ja usein nuo hormoonikuuritkin jo auttavat. Pää pystyyn, positiivista asennetta ja tsemppiä!!
Geleistä: Mä myös aloitin innoissani viime kierrossa noita geleitä syömään ja kiertoni pitkittyi 50 päivään. Luin silloin myös samanlaisia keskustelu palstoja kuin Kaziska ja ajattelin, että johtuivat noista. Myöhemmin mulla todettiiin se PCO, että voihan se senkin piikkiin mennä, mutta mutta.. Vähän myös rupesin suhtautumaan noihin varovaisemmin. Ajattelin että jos joskus niitä vielä syön niin en ainakaan koko kiertoa vaan vaikka alkukierrosta viikon tai jotain.
Mikka kiva kun sustakin kuuluu pitkästä aikaa. Toivottavasti ne menkat sieltä viimein alkaa niin pääset takaisin jännäilemään listalle!
Muskottipähkinä onnea menkkojen alkamisesta!
ON: Viimeisen kuukauden olen koittanut nyt "panostaa" itseeni liikkumalla paljon ja syömällä terveellisesti. Tuntuu että se mun kohdalla toimii hyvin. Rakastan liikuntaa ja saan siitä aina paljon positiivita energiaa ja hyvän mielen. Olen aina liikkunut ja nuorempana kilpaurheillutkin tavoitteellisesti. Tällä hetkellä käyn joka päivä reippaalla kävely lenkillä noin 40 minsaa ja pari kertaa viikossa jumpalla body attackia, steppiä yms. missä sykkeet todella nousee korkealle. Mulla stressi helpottaa kun pääsen liikkumaan.
Mieltäni on vaan vähän madaltanut nämä ainaiset vaivat. Juuri kun sain eilen syötyä viimeisen lääkkeen tuohon heliko bakteeriin niin nyt on ihan hiivan oireita ja pakko mennä tänään apteekkiin hakemaan taas hiiva lääke. Tietääkö joku vaikuttaako tuo hiiva raskautumiseen? tai se lääkitys? Yleensä olen syönyt sen hiiva lääkkeen tabletteina, koska mulla tehoaa se paremmin.
Mutta paljon positiivista mieltä kaikille ja paljon plussia!! Tuo marraskuun plussaanneet tilasto on kyllä tosiaan aika matala, että nyt on loppu kirin aika!!
Carita kp21/? yk4
Minäkin tulin nopeasti kommentoimaan noista gelee royaleista: Itsekin niistä innostuin ja söin yhden kierron ajan. Mulla juurikin ne vaikutti luultavasti kierron pituuteen niin, että se venyi normaalista kierronpituudesta yli viisi päivää! En ole tietenkään varma, että johtuiko juuri noista vai oliko sattumaa. Lopetin kuitenkin niiden syömisen.
Kiitos Carita taas! :) Ja täällä myös ilmoittautuu yksi liikuntahullu! Välillä koitan vähentää jopa, että keho ehtii palautua. Liika treeni ei varmaankaan ole hyväksi raskautumista ajatellen.
Sen verran omaa napaa, että menkat ovat tällä kertaa älyttömän vähäiset ja näyttävät jäävän myös lyhyiksi. Epäilen, ettei ovista ole tapahtunut. Se selittäisi myös pitkittyneen kierron. Ehkä tässä kierrossa tulisi sitten superovis!!! :) (Vaikka enhän mä enää aikonut toivoa elätellä enkä päiviä laskea!)
Cecilja 3/28-33 yk 14
Carita, mä en tiedän hiivan vaikutusta raskautumiseen mutta ainakin raskaana ollessa monella on hiiva. Kannattaa kysästä apteekista voiko niitä tabletteja ottaa raskaana ollessa ja jos voi niin ei varmastikaan vaikuta myöskään raskautumiseen. Joka tapauksessa kannattaa hoitaa hetimiten pois.
Mä olen vähän skeptinen noiden geleiden suhteen. Mä söin niitä kaksi kiertoa ovikseen saakka ja ekassa kierrossa mulla tuli maitoa, toisessa oli muuten vaan kummallinen olo. Ja kun jätin ne pois niin tulinkin raskaaksi :D
Kp1 ja sairaalareissu. Kuullostipa dramaattiselta. Mutta niin, mulla alkoi eilen illalla tosi kovat kivut ja jatkui tähän päivään. Menin sitten lääkäriin, jossa otettiin tulehdusarvot, sukupuolitautitestit ja raskaustesti, eikä mitään normaalista poikkeavaa löytynyt. Sukupuolitautitestin tulokset tulee perjantana, mutta tosi hyvä, että tuli nekin otettua, koska klamydiahan on yksi iso lapsettomuuden syy. Sain sitten lähetteen sairaalaan naistentautien polille. Siellä ne ultras mut ja oikealta puolelta löytyi kysta eli verirakkula. Pieni pelästyminen, mutta ei onneksi vakavampaa, kun itsestään katoava rakkula, joka ei vaikuta tulevaan kiertoon/vauvahaaveisiin. Samalla se tsekkas muutenkin, kun kuuli, että lasta yritetään ja vasemmalla puolella kasvamassa paljon hyviä rakkuiloita, oikella myös hyvä tilanne, koska kystakin liittyi ironneeseen munasoluun ja vielä totesi kropan olevan aktiivinen eli kaikki mahdollisuudet raskauteen on olemassa. Tuli kyllä hyvä mieli, koska olen oikeasti kerennyt miettimään, että toiminkohan mä edes oikein. :)
Eli kp1/25-28 yk5, päivät meni vähän uusiksi. :D
Taas se "ahdistus" alkoi. Mitä lähemmäksi kierto menee loppuaan, sitä enemmän rupee miettii et alkaakohan menkat tällä kertaa vai ei, millon rupeis testailee jne. Miten te muut pysytte järjissänne tän asian suhteen? :)
Noita geleitä meinasin ainaki kokeilla olisko niistä mahdollisesti minkäänlaista hyötyä.
Pia87 (27v) kp 22/26-30 ya12 (km rv12 2/14)
gelee royale pidensi kiertoa myös ystävälläni, jolla muutoin on ollut erittäin säännöllinen 28 päivää kierto. Kierto venyi jo ensimmäisessä gelee kierrossa. Lisäksi tuli poikkeuksellisesti veristä välivuotoa kierton puolessa välissä. Oli siinä ihmettelemistä silloin. Siksi en itse niitä aio kokeilla enkä suosittele muillekaan. Etenkin kun oma kiertoni on jo ihan tarpeeksi pitkä, 32 päivää.
piinapäivät lähestyy mutta ei kyllä tunnu mitään jännää kropassa eikä pään sisälläkään. Mieli on rauhallinen ja avoin. Punkkua olen sivistyneesti siemaillut parina päivänä, koska nyt ehkä olisi kiinnittyminen tapahtunut/tapahtumassa. Elämä <3 tulkoon tässä kierrossa vauva tai sitten ei, olen neutraalisti valmis molempiin.
Legolatar 25/32 yk6
Geleistä, minä olen syönyt noita nyt viime kierron pillerien loppuessa/jälkeen puoleen väliin asti ja taas tässä kierrossa ajattelin ainakin kp10 asti syödä. Osittain senkin takia että olen lukenut joiltain erinäisiltä palstoilta miten joku syyttää pitkistä kierroista yms niitä. Minä aloin siis syömään niitä siinä paikkeilla kun vikaa pilleriä söin ehkä? Ja toivoin niiden tuovan pillerien tyhjennysvuodon (jota ei yleensä tule) ja sain jotain miniminituhrua. Ja miniminituhrujen aikaan nappailin taas about 10päivää niitä ja kierron lopussa sainkin, kunnon fo real -menkat. Kierto oli ennen pillereitä hyvin säännöllinen 27-30 ja nyt taisi olla sen 28 sitten.
Aloin syömään niitä itse siksi, että toivoin että niillä herätän kropan vauvan valmistusvaistot pillerivuosien jälkeen eloon (vertasin päässäni vähän vaihdevuosiin ja jos nuo tosiaan saa vanhat kanatkin munimaan niin miksei parhaassa iässä olevaa naista joka sotkenut hormonitasapainoa pillereillä parisen vuotta?)
Joka tapauksessa kroppa sen verran alkoi hyrräämään pillerien jälkeen ja nopsaan niin en suoraan voi sanoa niistä Geleistä haittaakaan olevan. En siis tiedä johtuiko Geleistä mitenkään mutta toistaiseksi syön niitä. Ja kalamaksaöljyä, d-vitamiinia ja foolihappoa.
Saattaa olla että lopetan Geleet jos ensi kierrot pitkittyy, vaikkei sitten niistä johtuisi niin ei ilmeisesti ainakaan silloin pidä kiertoa säännöllisenäkään. Eli Geleet joko toimii tai ei toimi :D
Tämäkin on varmaan yksilöllistä kuten kaikki tuntuu olevan näissä vauvanteko-jutuissa..
Onko tämä nyt haamu vai tekeekö mieleni tepposet???
Kiukkunen (30) kp 26/28 yk3
Mulle saa nyt sitten, kuten odotinkin, päivittää kp1/33 (pidensin taas noita kiertopäiviä tämän kierron mukaan) ja yk8 pärähti käyntiin.
Gelee royaleista: Olen syönyt niitä 2-3 kierron ajan, en muista ihan tarkkaan. Nyt kun katsoin, niin tosiaan nämä kolme kiertoa on olleet hieman pitempiä (31pv, 35 pv, 33 pv) kuin aiemmin (28-31pv), mutta en sitten tiedä johtuuko noista geleistä. Mitään halujen yltymistä en todellakaan ole niistä huomannut, halut vaan menneet huonompaan suuntaan viime aikoina. Nyt ne kuitenkin loppui enkä taida ostaa uusia, koska en niistä nyt mitään mainittavaa hyötyä kokenut. Greippimehua juon edelleen, koska se on mun mielestä hyvääää :D (Tropicanan Golden Grapefruit 100% täysmehu). Raskausmonivitamiinit myös käytössä.
Mimsuli (30 v.) kp1/33, yk8
Jännää keskustelua tosta gelee royalesta! Mun niin tekisi mieli sitä kokeilla ja ajattelinkin ostaa jos tässä kuussa ei tärppää. Mulla kun on epätavallisen lyhyeksi kierto mennyt, joten se voisi jopa auttaa. Löytyyköhän sitä life-myymälästä vai oletteko netistä tilanneet? Voiko sen rinnalla edelleen syödä raskausvitamiineja ja kuuluuko sitä geleä syödä koko kierron ajan vai vaan alkukierto? :)
Hömpähtänyt Orchid87 kp 12/25 yk7
Ei toki välttämättä samat ohjeet päde kaikille, mutta juurikin tänään sain siltä gyneerikoislääkäriltä kuulla, että periaattessa lyhyt kierto on merkki toimivasta ja aktiivisesta vartalosta. Eli Orchid, jos tarkoitat 25 päivällä lyhyttä, niin voihan se olla, että pituus onkin merkki siitä, että sun kroppa on löytänyt tehokkaan vaihteen. Jänniä hommia nämä kyllä. :D
Kiukkunen: voi kun minä olen niin huono tiiraamaan haamuja! Ja tuota kuvaa ei voi edes suurentaa, pikkuisen epätarkkakin kuva on. Ehkä siellä jotain haaleaa on? Toivotaan vahvistumista! Kannattaa testata vaikka ylihuomenna uudelleen, eiköhän se sitten ole jo ihan selkeä!
Niin ja Kiukkunen, odottele vielä pari päivää, vaikka vaikeaa onkin. Tuo saattaa mennä viivanpaikasta, koska ei hirmuisesti väriä näy. Kääk! ja tsemppiä jännäilyyn!
Kiukkunen, sääntönä labrassa ollaan pidetty nimenomaan että jos viiva on kontrolliviivan värinen niin on se positiivinen vaikka noin hento. Nyt en tuosta kuvasta osaa sanoa värityksestä, oliko se omasta mielestäsi punertava vai harmaahko? No, joka tapauksessa edes aamuvirtsan odottelua ja uusiksi. Toivotaan parasta!
Joku hiivalääkitystä kyseli. Raskaille ei suositella emätinpuikon käyttöä lähinnä ettei sohisi kohdunkaulaa vahingossa mutta itse en ymmärrä miten se näin ns normaalitilassa olisi mahdollista eli uskoisin sen vasta myöhemmin raskaudessa koituvan ongelmaksi eli senkun lääkkeet hankit :) Toki apteekista voit vielä samalla kysästä kun kuitenkin tietävät yleensä parhaiten :)
NEPALA siis voiko tulla kaksi viivaa vaikka ei olekaan raskaana?
Mä meinaan nyt testata joka päivä ennen menkkojen alkupäivää ihan mielenkiinnon merkeissä kuinka aikaisin se ylipäätään on plussata. Sit kun se oikea plussa tulee niin sitten labroja varaamaan kilpparilääkitystä varten. Enempi pelottaakin se keskenmeno kuin raskautuminen jos vain voin tullakin raskaaksi mutta en enää pysty pitämään niitä sisälläni tarpeeksi kauaa.
Voi miten mielenkiintoisia kokemuksia geleistä, siks just tää on niin mahtava ketju! :)
Mulla on kokemusta geleistä silloin kun yritys alotettiin vuos sitte, yk2 alotin ja se kääntyi yk kolmoseksi ja söin senkin kierron putkeen ja sen päätteeksi sain plussan. Se kun päätyi keskenmenoon niin sen keskenmenovuodon päätteeksi aloitin uudestaan geleet ja siitä meni 2 viikkoa niin tuli ovis ja raskaana jälleen. En osaa yhtään sanoa onko noilla geleillä mitään vaikutusta mutta mulla on ainakin hyviä kokemuksia. Katsellaan miten tässä kierrossa käy :) Nyt mulla on noita kapseleita viikoksi eteenpäin ja sitten ne loppuu, käyn ostamassa uuden purkin jos yk4 käynnistyy.
Life-myymälöistä löytyy :)
Ahaaa kp8
Ahaa: Laitoinki jo tilaukseen 1 prk:n :D Kaikkea on kokeiltava!