YRITYS PÄÄLLÄ 2014 (II)
Uusi ketju kun vanha oli jo suuuuuper pitkä! Olkoon tämä ketju meille kaikille suotuisa! :)
TILANNE 14.11.
Eitne (30v) kp 38/33-49 yk3 - mitä kuuluu?
Anndikke (22v) kp 36/33 yk5? testi 13.11. nega
Muskottipähkinä (25v) kp 35/~32 yk3 testit 9.11, 11.11. ja 13.11. nega
Cecilja (31v) kp 31/28-29(33) yk13
Haaveilija86 (28v) kp 29/28 yk9
Haahulija86 kp29/26 yk2
Mimsuli (30v) kp 28/31 yk7
Hormonihirviö (20v) kp 28/31 yk5 (kem 10/14)
Miiisu (19v) kp 26/? yk15
Nepala kp 25/28-30, yk3
Yemk (20v) kp 24/28, yk2
Kia79 (35v) kp 24/25-29 yk4 testi 14.11
Mesenius (31v) kp 24/29-35 yk1 (kkm jk 9/14)
Dimou (25v) kp 23/? yk4
Illusia86 (28v) kp 21/35 yk2
Lefemme (28v) kp 21/26-29 yk4
Kiukkunen kp 21/28 yk3
Legolatar (27v) kp 20/32 yk6
Tepsuttelija kp 19/32? yk1
WilmaQ (26v) kp 19/27 yk3
Xara kp 19/31-33 ja yk 4
Tepsuttelija kp 19/32?
Jellyfish82 (32v) kp 19/26-32 yk2 (yk1 km jk 09/14)
Kaziska (36v) kp 18/26-28 yk5
Alinka (30v) kp 18/28-31 ya 7/14
Adalmiina09 kp 18/25-29 yk6
Exile (28v) kp 17/30-33 yk8
Töpötin (23v) kp 17/34? yk2
Nera (34v) kp 17/31-41 yk8
Pia87 (27v) kp 17/26-30 ya12 (km rv12 2/14)
Jenviko (31v) kp 16/28-30 yk12
Carita87 (27v) kp 16/? yk4
Nuppunella (33v) kp 16/30-35 yk6
Mymmeli89 (25v) kp 16/32 yk4
Huolestunut Ensiyrittäjä (20v) kp 15/30 yk1 (km jk km 10/14)
Heinähaave15 (26v) 14/28-33 yk2
Trooppinen tuuli (32v) kp 14/? ya 1v9kk
Enninkeri (27v) kp 13/26-32 yk17
Airi (31v) kp 12/27 yk5 (km jk)
Sminkki (23v) kp 11/? yk2
Luonnonlapsi79 kp 10/28-30 yk2
Delfi (24v) kp 10/29 yk2
TildaDee (38v) kp 9/26 yk6
Orchid87 (27v) kp 7/26 yk7
Äiti11 (36v) kp 6/29 ya 08/13 (km 05/14 ja 10/14)
Josefiina87 (27v) kp 6/28 yk 5
Lajori (24v) kp 5/28-37 yk 3
Elowena (29v) kp 4/29-30 yk4 (yk2 km jk)
Ahaaa kp 3/30 ya 11/13 (km 02/14 ja 07/14, kem 10/14)
Tipsuli (31v) kp 3/21-36 yk3
JCK (34v) kp 3/32 yk13
Hope2015 (29v) kp 2/27-31(-48) yk?
Yennaf (27) kp 2/28 yk7
Tipi87 (27v)
Elmonsteri yk1
Heta 87
ODOTTAA SELKEYTTÄ KIERTOON: Hopehope(21v), Minea92071 (25v) yk1, Mikka (20v), Timuli (24v) yk1 tai 2, Sandybell (33v) aika varattu kierukan poistoon, Tiikerikuu (27v) yk4:sta kkm rv9 10/14, Vaimomamma89 (?) km rv11 10/14, Katav, Nita85 km rv10 10/14 yk1 jk km, Nelmis
KUULUMISIA ODOTELLAAN: Annhaa (24v) ya 7/13, T Sirbis (32v) ya 2/14, Tiuku89 (25v) yk5, Louise82 (31v)
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, Nais Nokkonen yk6, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4, Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1, Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3, Mimmutti yk2, Milanella yk1, Tuulianniina yk4
LOKAKUUSSA PLUSSANNEET: JokoNyt (32v) yk 13, Vimi (23v) yk1, Inka M (23v) yk4, Academia (25v) yk9, Pistaasi123 (<40v) yk3, Selva (37v) yk5, Lili82, Toggolino (39v) yk 11 (km 08/14), Pirtsuliini (38v) yk1
MARRASKUUSSA PLUSSANNEET: Nanna Ida (30v) yk5, Haaveilija90 (24v), Anna Mai (27v) ya11/13, Chummy (25v) yk1, Yossuko yk10, Nokkosperhonen86 yk1,
PLUSSARYHMÄT: http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet tai suljetussa ryhmässä nimeltä Kevät/kesämasut 2015, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Kommentit (1116)
Piti vielä noihin petipuuhiin kommentoida että meillä on just tämä "Ongelma" että mua ainakin ennen ovista panettaa aivan järkyttävästi ja sitä tulee touhuiltua ehkä ihan liikaa ja mietin just tuota sperman laatua jos liikaa sekstailee. Esim. eilen aamulla kun heräsin (aamuvirkkuna) niin join aamukahvit jne. ja päässä pyöri vaan seksi ja se miten paljon panettaa. No ei muuta kun mies herättämään puuhiin. Päivän aikana panetus vaan jatku ja jatku ja en pystynyt oikein enää keskittymään mihinkään, oisin vaan halunnut raahata miehen kammarin puolelle mutta onneksi meillä on lapsia jotka vähän rajoittaa :D Sitten aloin miettimään että jos ovistesti on plussaa illalla niin onko järkevää heti sekstailla vai säästää ne siittiöt seuraavaan aamuun. VAI sekstailisko nyt illalla ja sitten seuraavana iltana vai olenko jo silloin niin oviskivuissani ettei pysty? VAIKEAA ON SEKSIN HARRASTAMINEN. :D
Symppaan kyllä ihan sikana miehiä jos niillä on tämmönen panetus jatkuvasti, mulla tää osuu siis vaan tähän ovisviikolle. :) Seksi on ihanaa!
Mimi
Omat kuulumiset: Täällä ollaan taas itku silmässä ja ahdistaa, vituttaa ja harmittaa.. Kaikki negatiiviset tunteet saavat vallan.. Tein eilen n.1kk keskenmenosta raskaustestin, jonka olisin toivonut näyttävän negatiivista. Haamuhan sieltä tuli ja soitin sairaalaan kysyäkseni neuvoa. Sain ultraan ajan, jossa näkyi ettei kohtu ole tyhjentynyt kokonaan. Myös kohtua aristi kun lääkäri sitä paineli. Jouduin tänään aamulla aloittamaan taas lääkkeellisen tyhjennyksen eli toista kertaa tämän km aikana. :/ Sain myös 2x antibioottikuuria.. Ei voinut sitten tämäkään asia mennä helpolla vaan koetellaan oikein kunnolla. Minut voi ottaa listoilta pois, tässä menee nyt taas yli kuukausi menkkoja odotellessa.. Tuntuu että muuta en teekkään, kuin odottelen ja odottelen.. Nytkin itkua vääntäen kirjoittelen tätä.. Ihana kuitenkin lukea, että toisilla tärppää ja toivon teille niin paljon onnea odotukseen! Ehkäpä täältäkin suosta vielä noustaan..
Jellyfish82: Itselläni on myös sellainen olo, että pitäisikö pitää taukoa yrittämisestä.. Tuntuu etten jaksaisi ajatella koko asiaa nyt..
Mimmu75: Meillä menee myös seuraavan vuoden puolelle yritykset.. Vituttaa ja ahdistaa ovat normaaleja tuntemuksia tällä hetkellä :/ Olisi ollut niin ihana että olisi saanut plussan tämän vuoden puolella, mutta se ei ole omassa tilanteessani mahdollista..
ps. itse kaipaan vertaistukea tähän keskenmenoon liittyen. Joten, jos on muita km kokeneita jotka haluavat jakaa tunteitaan. Tulkaa toki keskustelemaan tuonne "keskenmenon kokeneet" keskusteluun.
Nita85
Hei!
Vihdoin ehdin koneelle asti! Mää en yhtään tiiä mitä tää mun kroppa nyt tekee. Menkkojen ois pitäny alkaa sunnuntaina, lauantaina testasin puhtaan negan (kävin kaivelemassa tikun roskista varmaan kolme kertaa päivän aikana) kun oli illalla pikkujoulut. Menkkoja ei sitten kuitenkaan kuulunu ja tein eilen uuden testin ja sieltä tuli hailakan hailakka haamu! Mieskin sen näki sen, mutta kovasti koitti mua toppuutella ettei niin hailakkaa haamua lasketa!
Onko siis kellään kokemusta Davidin liuskoista että voiko ne näyttä haamuja näillä kiertopäivillä? Eilen siis kp 30/27, eikö kaiken järjen mukaan pitäis olla jo ihan mehevä plussa?
Mitään oireita mihinkään suuntaan ei kyllä ole, paitsi naama kukkii enemmän kuin vuosiin, selkäänki pamahti finni, vaikkei sielä niitä ole ikinä ollut! Kuinkahan pitkälle maltan olla testailematta uusiks..
Hämmentynyt Wilma Q
WILMAQ: voisko olla, että sulla ois ollu ovis vähän myöhemmin kuin yleensä, ja siksi näkyisi vasta haamu? Toivottavasti vahvistuu :)
NITA85: täytyy nyt toivoa, että uusi lääkekuuri tepsii ja kroppa pääsee palautumaan, varmasti syö naista tuollainen pitkittyminen!
VEHNÄNALKIOÖLJY: ostin eilen seuraavaa kiertoa varten gelee royale -kapseleita, joissa on myös vehnänalkioöljyä, lienee helppo ottaa juurikin noin kapselin muodossa, kuten Mimikin kommentoi :)
).( lomaillessani en mittaillut aamulämpöjä, mutta tänään mittasin, ja vaikuttaisi olevan vielä koholla. Huomenna sen näkee, kun nyt sai vertailukohdan. Toissayönä heräsin kovaan menkkasärkyyn, joka yleensä merkitsee menkkojen alkua minuuttien sisällä, mutta eipä ole vieläkään alkaneet, eikä tietysti pitäisikään vielä, jos oviksesta laskee. Keltarauhanen tuikkailee kirjoittaessani ja välillä tulee lieviä menkkatuntemuksia, kuten monesti ennen menkkoja pari päivää ennen. Eilen sen sijaan oli outoa se, että tuli ihan selvää "ovislimaa" parilla vessakäynnillä, vaikka oli jo DPO10(plus/miinus1)!
Menkkoja täällä kuitenkin odottelen, ostinhan jo seuraavaa kiertoa varten Geleetkin valmiiksi. Järkeilin sen niin, että nyt kun kuitenkin joudun odottamaan aukiolotutkimusta ainakin tammikuulle, ehkä jopa helmikuulle asti, voin nyt sitten kokeilla huoletta kaikenmaailman poppaskonsteja. Eikä haittaisi yhtään, vaikka seuraava kierto venyisi geleeillä vaikkapa viikolla tai vähän yli, koska silloin ehtisin sitä seuraavaan kiertoon takaisin Helsinkiin (joulunvietto plus työkeikka tammikuussa Lapissa) aukiolotutkimukseen, muuten näyttää siltä, että menee kolmen kierron päähän :(
LISÄÄ PLUSSIA! Ihana nähdä TUPLAVIIVOJA, jospa itselläkin joskus näkyisi! Onnea KIUKKUNEN!
Olipa kiva kirjoitus, Toiveissani82! Tervetuloa mukaan ryhmään!
Minea ja MiMi: todellakin, teillä molemmilla kiitettävää aktiivisuutta petipuolella! Me ollaan miehen kans vanhoja kaakkeja, ettei jaksettais! :D
Legolatar: testasitko? Apua! Mitkä fiilikset? Apua! Jännittää!
Nita85: voi että, kun teitä nyt koetellaan. Jospa pian asiat järjestyisi!
WilmaQ: huh, onhan se ovis tosiaan voinut olla himpun myöhemmin. Hailakkakin viiva on lupaava! Mutta testaile vaikka huomenna uudelleen, niin eiköhän se sieltä lähde vahvistumaan!
Enninkeri: jospa sulla ei ne menkat alkaisikaan! Jännät päivät tiedossa!
Omaa napaa: no voihan perse. Pari päivää kärsinyt täysin selvistä, välillä ihan kunnolla tuntuvista menkkakivuista, ilman vuotoa. Sitä on näemmä liikkeellä, kun useampi täällä raportoi moisesta. Kaikki menkkaoireet löytyy: kuukautispoltot, täysi tunne alavatsalla, runsas valkovuoto, ilmavaivat... Suorastaan ärsyttävää, kun tietää jo ennen menkkojen alkamista, että menkat on tulossa. Kyllä nää dpo:t aina jää 10-11 päivään. Ehkä mun kantsii tsekkauttaa sitten kuitenkin, kun tätä ikää on jo kertynyt.
Kaziska kp 30/30, dpo10-11?, yk5
Mun uus kone v--tuilee näköjään ihan huolella.
Olipa kiva kirjoitus, Toiveissani82! Tervetuloa mukaan ryhmään!
Minea ja MiMi: todellakin, teillä molemmilla kiitettävää aktiivisuutta petipuolella! Me ollaan miehen kans vanhoja kaakkeja, ettei jaksettais! :D
Legolatar: testasitko? Apua! Mitkä fiilikset? Apua! Jännittää!
Nita85: voi että, kun teitä nyt koetellaan. Jospa pian asiat järjestyisi!
WilmaQ: Kiva, kun tulit kertomaan kuulumisia! Huh, onhan se ovis tosiaan voinut olla himpun myöhemmin. Hailakkakin viiva on lupaava! Mutta testaile vaikka huomenna uudelleen, niin eiköhän se sieltä lähde vahvistumaan!
Enninkeri: jospa sulla ei ne menkat alkaisikaan! Jännät päivät tiedossa!
Omaa napaa: no voihan perse. Pari päivää kärsinyt täysin selvistä, välillä ihan kunnolla tuntuvista menkkakivuista, ilman vuotoa. Sitä on näemmä liikkeellä, kun useampi täällä raportoi moisesta. Kaikki menkkaoireet löytyy: kuukautispoltot, täysi tunne alavatsalla, runsas valkovuoto, ilmavaivat... Suorastaan ärsyttävää, kun tietää jo ennen menkkojen alkamista, että menkat on tulossa. Kyllä nää dpo:t aina jää 10-11 päivään, joten jokainen piinaava extrapäivä on tietty plussaa. Ehkä mun kantsii tsekkauttaa itteni sitten kuitenkin, kun tätä ikääkin on jo kertynyt.
Kaziska kp 30/30, dpo10-11?, yk5
KAZISKA: toivotaanpa niin meille molemmille, ettei menkat alkaisikaan; suunnilleen sama dpo meillä meneillään :)
Enninkeri kp25/26-33 DPO11(?) yk17
Pelkkää omaa napaa ja sekin pikaisesti:
Mä en saa tähän kuvaa liitettyä nyt jostain syystä :(
Mutta kuvan tosiaan voisi liittää niistä kaikista KUUDESTA testistä mitä oon eilisen ja tän päivän aikana tehnyt :D Liuskatesteissä viivat ei kauhean vahvoja ole (kiertopäivien puolesta ei välttämättä pitäisi edes näkyä) mutta digitaalinen ilmoittaa, että raskaana ollaan. Kovat kuukautiskiput tosin vaivaa yhä, ja en uskalla tätä kyllä uskoa, ennen kuin todella näen, ettei ne kuukautiset tulleetkaan. Perjantaina niiden kuuluisi viimeistään alkaa. Mietityttää, voiko nämä kivut enteillä keskenmenoa :(
Enninkeri: joo, niin toivotaan! Hih, ollaan dpo-siskokset. :) Edellinen raskaus mulla alkoi täysin ilman kuukautistuntemuksia, joten en osaa toivoa, että tässä voisi käydä hyvin. Mutta yritän muistella omia sanojani: niin kauan kuin vuoto ei ole alkanut, niin...
Xara: mutta jeeeee, raskaus on totta jos digikin sen ilmoittaa! Siinä ei ole tulkintavaraa sitten yhtään. :) Mutta kyllähän tietysti alussa kaikki on vielä epävarmaa. Hang in there! Pidetään peukkuja!
Piinaileva Kaziska pikkuhousunsuoja valmiina housuissaan
Kiukkunen: ou jea, tyylikäs kuva :D hirveästi onnea ja kaikkea hyvää koko perheelle!
Xara: onneaa! Kyllä sitä uskaltaa jo toivottaa kun digikin sen sanoo :) ja nauratti noi sun 6 testiä, joku muukin kun minä testaa innokkaasti :D täältä toivottelen tsemppiä ja jaksamista alkuraskauden epävarmuuksiin. Kylläpä tänne nyt tippuu plussia marraskuun lopun kunniaksi!
ON: haamua tarjoilee :) ovistesti edelleen lähestulkoon plussa. Eilinen oli ehkä naurettavinta toimintaa pitkään aikaan, kävin kahdesti bussilla keskustassa testiostoksilla :D ja siis yhteen suuntaan matka on 20 minuuttia, että kyllä siinä tuli useampi tunti vietettyä bussissa :D joku vois sanoo että mikset ostanu kerralla monta ja siihen sanon vaan että no sanopa muuta...oon ihan jossain höyryissä :D eilinen apteekin oma oli haamu, first signal nega. Aamulla tein testin joka oli tosi epäselvä, siitä en osaa sanoa mitään. Ja sitten oli kaupunkiin asiaa niin ajattelin ostaa muutaman kaappiin ja sitten kas vain tein yhden ja haamu tuli taas. Hullun hommaa :D Mutta siis mullahan jos viime kiertoa katsotaan niin menkat ei ole edes myöhässä, vasta perjantaina ois eka päivä myöhästyneitä. Eli yritän parhaani mukaan pitää pään kylmänä. Ja testata vain aamupissasta. Huomenna sit. Ja perjantaina, luonnollisesti...nyt on ihan oikeita testejä kaapissa että voin lopettaa noi ovisbongarit kun eihän ne mitään varmaa kerro :)
Edelleen kyllä ihmetyttää, kun on niin menkkamaiset kivut päällä. Ja selkääkin särkee välillä, olin jotenkin kuvitellut että se ois oire vähän myöhemmällä raskautta :D lämmöt on ollut koholla oviksesta lähtien, eivätkä ole laskeneet. Äskön mittasin 37,1. Eli kyllä täällä ihan mahdollisuudet on, nähtäväksi jää miten tässä jännäilyssä käy. Ja mulla alkoi jo joululoma! Kuukausi lomaa! Eli suomeksi ehdin viettää liikaa aikaa kotona hermoilemassa. Täytyy varmaan lähteä kirjastoon että saa jotain tekemistä...tämä jännitysnäytelmä siis jatkuu!
MI MI toivotaan tosiaan, että sinne marraskuun plussanneisiin vielä mahtuisin mukaan! ;) Teillä ei sitten ainakaan ole noita haluttomuus ongelmia, jos koko ajan vaan seksi mielessä! Hyvä, Hyvä!! ;) Toivotaan että se sitten teilläkin tässä kierrossa tärppäisi, kun ei ainakaan seksin harrastamisesta kiinni!
XARA oletpas kerinnyt tekemään aika kasan noita testejä! :) Kyllä se vaan naisen mieli on ihmeellinen ettei yhdestä usko, että on raskaana. Etköhän sinä voi sen jo ihan ääneenkin itsellesi myöntää, että niin vain se asia on ja vauva olisi aluillaan! Joka tapauksessa hirveästi onnea sulle! :)
WILMAQ sulla oli myös positiivinen testi. Toivotaan että se viiva siitä vahvistuu! Onnea hirveästi myös sinulle!
Legolatar täälläkin kiinnostaa kovin, että teitkö sen testin? Huisin jännää on kyllä! :)
Kaziska ja Enninkeri täällä myös samat dpo:t menossa elikkä tänään PITÄISI olla dpo11!! Kovin on jännittynyt tunnelma ja mieskin jo kovin kyseli että koskas se testi päivä on. Tosiaan ajattelin testailla sunnuntaina.
ON: omassa olossa ei mitään erikoista. Tänään huomasin, että valkovuoto on alkanut. Mikä pahasti viittaa kyllä menkkoja alkaviksi, mutta vielä on toivoa! Ja täällä tosiaan ihan innoissani näistä viimeisistä piinapäivistä ja oikein odottavaisin mielein.
Carita kp28/? yk4 dpo11
Nita85: sulle vielä paljon tsemppiä tulevaan! Kyllä on kauheita asioita nuo keskenmenot ja niistä toipuminen! :`( *halaus*
voi taivas miten ihania uutisia Xara ja Kiukkunen :)
Ja muut kanssa, onpa tästä tulossa jännä viikko. Ei millään malttaisi odottaa viikonloppuun, mutta katsotaan nyt. Jos sitä aina yhden aamun kerrallaan saisi itsensä huijatuksi, ettei testaisi :)
Airi 24/27 yk 5 km jk
En minä uskalla luottaa siihen että se ois positiivinen! Perjantaina teen uuen testin kun joudun joka tapauksessa pissiin purkkiin labroja varten! Sitten jos näyttää hyvältä niin uskallan olla onnellinen :D Nyt tunnelmat on enemmänkin kauhunsekaiset.
Ihanaa tänne on saatu haamuja, en muista kenelle kaikille mutta paljon onnea teille tasapuolisesti ! Ja toki onnea myös ovisplussista !!
Joku puhui tällää spermanlaadusta. muistan joskus jostain lukeneeni että sperma pystyy "tulemaan valmiiksi" vuorokaudessa, joten ainakin itse olen yrittänyt taktikoida niin että ennen ovista kaikki vanhat satsit pois, että oviksen aikaan sperma olisi max pari päivää vanhaa ;) tässäkään toki ei ole merkitystä heille, ketkä harrastavat seksiä usein, mutta me ketkä puuhailemme vaan oviksen aikaan niin taktikointia vaaditaan :D
ON: ehkä pieniä menkkakipuja. On ihme jos ei kohta ala raskaus tulemaan, kun olen nyt syönyt pellavansiemenöljyä, foolihappoa, vitamiineja, syönyt todella terveellisesti ja tänään äiti oli käynyt ostamassa minulle vielä jotain öljukapseleita kun valittelin kuivaa ihoa : DD
kaveripiirissä taas raskausuutinen, kyllä otti koville onnitella ja toivottaa onnea odotukseen :/
HOPEHOPE odottaa edelleen menkkoja.
Kiitos ihanat kun jännititte minunkin puolesta :)
Tein aamulla testin, mutta negahan se oli niinkuin joka ikinen testi on ollut tämän yrityksen aikana. Menkkaoireet on kadonnut kuin tuhka tuuleen eikä vuotokaan ole alkanut missään vaiheessa. Lämpö on koholla ja jatkuvasti kuumeinen olo. Mutta niinkuin minun tilannettani pidempään seuranneet tietävät: Olen elänyt tämän tilanteen ennenkin ja kyseessä on siis kierron venyminen ellei nyt 2 pvä sisällä menkat ala. Selvästikään tämä ei ole minulle poikkeuksellista, mutta harmittaa kun ei pääse uusi kierto käyntiin ja siten myös uusi yritys. Mieli on rauhallinen vaikka väkisinkin mieleen hiipii se sama ajatus kuin jokaisen negatiivisen tuloksen myötä, että miksi ei? Jos tietäisin, että muutaman kuukauden päästä tärppää olisi helppo olla, koska ei meillä ole hoppua ole tässä vauvan hankinnassa.
Lapsettomuushoitoihin erikoistunut yksityissektorin gyne sanoi 3kk sitten, että kaikki on kunnossa ultran mukaan ja että varmaan tärppää 3 kk sisällä. Ei tärpännyt. Kait tässä sitten vaan tulee odottaa, milloin on meidän vuoro. Toivottavasti se myös tulee. Ja siihen minä kyllä uskonkin, että meille vauva tulee kun sen aika on.
Mutta tosiaan kiertopäivän 32 negatesti ei enää positiiviseksi muutu. I know. Ovista en testannut, mutta limojen perusteella se oli noin kp 19. Stressannut en ole enkä stressaa ja turha vauvaintoilukin on kaikonnut jo ensimmäisten kiertojen myötä, joten jännäämisestäkään venyminen ei johdu. Tässä yrityksen aikaanhan se on kerran ollut pisimmillään 41 päivää, mutta silloin kyllä olin yltiöstressaantunut. Miksi mun kierrot venyy, oispa kiva tietää. Nyt olen ollut jo 2-3kk superZen.Mitään perussairauksia minulla ei ole. Kilpirauhasarvotkin on tutkittu gynekäynnin yhteydessä ja olivat kunnossa.
Pidättäydyn ajatuksessa " Aikansa kutakin". Tällä hetkellä se on tätä :)
Negatestistä huolimatta positiivinen Zen-Legolatar kp 32/32 yk 6
Niin ja Isot Onnittelut plussista (on ne vaan niiiin ihania kuvia!!) sekä haamuista naiset!! Tarrasukkia mukaan jokaiselle! Nauttikaahan tuloksesta, niitä kun ei kaikille halukkaille jaeta ;)
Onnea paljon plussanneille! Muiden raskautuminen luo uskoa siihen, että kyllä omakin vuoro vielä tulee.
Omaa napaa: näin alkukierrosta (kp6) on minulla kytenyt ajatus siitä, että lakkaisin kokonaan yrittämästä ja odottamasta raskautta. Sen sijaan, että pohtisin, mitä minulta puuttuu (vauva), olen ajatellut keskittyä siihen, mitä minulla on. Nämä menneet 7kk (tiedän, että aika voisi olla pidempikin) ovat olleet raastavia: 2vko/kk toiveet koko ajan korkealla raskautumisen suhteen ja kierron ensimmäiset päivät surua ja pelkoa. Tällä hetkellä tuntuu, ettei enää jaksa niitä suuria toiveita sitä seuraavaa pettymystä. Vaikka välillä kuitenkin mietin, että tämä kierto olisi pyhitetty kaikille vippaskonsteille macajauheesta greippimehuun. Outoa tämä mielen myllerrys ja muuttuminen.
Xara: hihi, kuusi testiä! :D peukut!
WilmaQ: Isot onnittelut plussasta, toivotaan että vahvistuu :)
Legotar: niinhän ne sanoo että odottavan aika on pitkä, itse olen hiukan malttamaton joten voin hyvin kuvitella miltä tuntuu odottaa ja toivoa kierrosta toiseen. Onneksi meidät naiset on tehty sisusta ja pehmeistä unelmista :) <3 Elämä osaa vielä yllättää, usko vain. Zen tuulia ja hyvää mieltä sinne suuntaan
Tuli mieleen raskauteen liittyvistä kirjoista, onko joillain suositella jotain hyviä kirjoja? Luen itse tällä hetkellä Minna Kiistalan "minä en sitten muutu" kirjaa. Kirjoitus on vähän melodramaattista mutta kuvastaa varmaan osittain raskauden odottamista ja mitä muutoksia se tuo elämään.
Kaakaon makuista ja kynttilän lämpöistä iltaa <3
Minea, mulla on noita vehnänäalkioöljy-kapseleita, ne saa kätsysti kurkusta alas. :) Toivottavasti sulla se ovulaatio ois kuitenkin tuloillaan, ei ole ollenkaan tavatonta että se ovis ois vasta kp 14-19, joillakuilla on vaan vähän pidempi kierto. Ei tarvi siis yhtään panikoida että muuta saat ovisplussia kp 10-13 aikana. Mullakin heitellyt nuo oviksen ajankohdat mutta ei sillä ole raskautumiseen mitään vaikutusta. Vaikka oishan se kivempi että se ovis ois aina samaan aikaan ja mahd. aikaisin niin ei tarvi odotella niin pitkiä aikoja mutta kunhan kierto on suht säännöllinen ja tunnen ovuloivani niin kaikki hyvin.
Ja tuo epävarmuus omasta ovulaatiosta on varmasti tuttua meille kaikille. Jopa mulle joka olen kärsinyt tosi kovista oviskivuista niin kauan kun olen tiedostanut ovuloivani. :D Viime raskaus kun sai alkunsa keskenmenon jälkeen niin en halunnut siinä kierrossa tikutella ovista kun ei "varsinaisesti yritetty". Kuitenkin kp 20 tunsin ihan samanlaiset lamauttavat oviskivut kun aina ennenkin, mietin vain päiväkaupalla että olikohan se SITÄ vai temppuileeko kroppa keskenmenon jäljiltä vai mitäköhän tämä nyt on... ja 12 päivää niiden kipujen jälkeen plussasinkin. Plussaonnea sinulle! :)
Carita, kyllä sulle on selkeesti tilaa tuolla marraskuun plussanneiden listassa että sinne vaan sitten 30.11 :)
MiMi kp 15/30 ya 11/13 (km 02/14 ja 07/14, kem 10/14,11/14)