Laitan lapset nukkumaan joka ilta klo 21.
viimestään klo 21.15 lapset nukkuvat jo sikeästi. Jätän sänkyyn halien ja pusujen jälkeen unta odottelemaan. Pienimmälle laitan mobilen soimaan.
Nyt siis jo nukkuvat ;) Kävin tarkistamassa.
Kaikki nukahtavat samaan aikaan. Aamulla sitten heräilevät 8-10 välillä. Pienin nukkuu yleensä pisimpään, 12-13h.
Kaikki nukkuvat yöt heräilemättä (elleivät satu olemaan kipeitä) ja omissa sängyissään.
Mites teillä?
Kommentit (17)
onhan noi nukkunut jo par tuntia.
Sauna on lämpimänä, odotan miestäni töistään.
Katson Dawn of the dead elokuvaa odotellessa ja räplään konetta.
mitä sitten? Lähes 2,5v menee nukkumaan ihan viimestään klo21. On varmaan muutaman kerran elämässään valvonut myöhempään.. Ja juu, kyllä nukahtaa itsekseen, eikä herää yöllä kun joskus harvoin (1xkk). Näin on ollut jo puolitoista vuotta.
ja täällä nukkumaanmeno aina tuppaa viivästymään varsinkin esikoisen kohdalla. Kuopus 1v nukahti kahdeksalta kuten normaalisti. 10-15min tais mennä ähisemiseen ja tutin vippas paristi pinniksen laidan yli. Esikoinen 2v on vielä hereillä, mutta juuri menossa nukkumaan. Normaalisti hänkin siis menee 20-20.30 nukkumaan, mutta täällä mummilassa ei vain malta mennä ennenkuin pappa tulee myös :)
Minä tässä surffailen eri nettiputiikkien sivuilla ja suunnittelen joululahjoja. Krooninen rahapula vaivaa ja se hiukan haittaa ostosten tekoa. Lasissa on vettä ja päätäkin särkee parin viimepäivän sairastelun jäljiltä. Miestäkin on ikävä, vaikkei olla kuin kuutisen tuntia oltu vasta erossa :D
3-vuotias menee nukkumaan arkisin klo 23-24 ja viikonloppuisin klo 23-01.
Minä menen nukkumaan klo 21-23, harvoin edes yhteentoista illalla jaksan valvoa, koska olen raskaana ja todella väsynyt. Yritän ottaa lapsen mukaan nukkumaan mennessäni, mutta ei se aina suostu vaan jää valvomaan isänsä kanssa.
Lapsi herää aamulla klo 8-9. On aina ollut vähäuninen.
herää joka tapauksessa aikaisin (klo 7 on varmaan nukkumisen ennätys) joten ei ole mitään syytä valvottaa pitempään. sanoi tänäänkin että ihanaa päästä nukkumaan :)
näin:
7-vuotias menee arkisin klo 20 nukkumaan omaan sänkyyn, jonne nukahtaa itsekseen 15-20 minuutissa.
3-vuotias menee aina klo 20 nukkumaan omaan sänkyyn, ovensuussa pitää istua, muuten ei pysy sängyssään hetkeäkään. Nukuttaminen kestää yleensä 15-30 minsaa, mutta jos on nukkunut edes pieniä päikkäreitä (kuten tänään autossa 15 min), niin nukutus kestää parisen tuntia. Huoh. Isä meni juuri jatkamaan kun minä en enää tunnin kohdalla jaksanut...
1-vuotias menee myös klo 20 omaan pinnikseen ja nukahtaa siellä itsekseen lähes heti.
Tai kyllä meilläkin lapset nukkuu pääasiassa ihan hyvin, mutta vain vähemmän ja ovat taipuvaisia iltakukkumiseen. Iltaisin siis lapsia ei nukuta yhtään. Iät ovat 11, 9 ja 5.
Jokainen lapsi on lopettanut päikkärit 2vuotiaana ja yöuneksi tuntuu riittävän 8 tuntia.
Itse nukkuisin enemmän, mutta nuo on isäänsä tulleet unen suhteen. Mies pärjää vähällä unella.
Meillä siis ei kukaan vielä nuku, joten omaa aikaakaan ei ole. Aamulla lapset sitten tulevat herättämään eikä viikonloppunakaan saa nukkua=(
meillä (kohta) 3v lapsi menee klo 19 nukkumaan, itsekseen nukahtaa alle 15 minuutissa siellä aina. Herää aamulla noin klo 7.
Vauva, 2kk, menee nukkumaan 19.15. Nukahtaa pinnikseen itsekseen. Herää noin klo 5 syömään ja sitten nukkuu noin klo 8 asti.
ja nukahtaa kun nukahtaa. Hänet viedään sänkyyn, halataan ja peitellään. Herätetään aamulla 7-7.30.
Isommat käyvät noin 21 nukkumaan, heräävät kouluun, kun on sinne meno.
Viikonloppuisin kaikki käyvät nukkumaan 1-2h myöhemmin kuin arkena ja myös heräävät myöhemmin.
seitsemältä nukutetaan. Siinä menee n. 5-15 minuuttia kun olen vieressä.
Koululaiset valvoo viikolla kasiin ja viikonloppuna voi valvoa välillä jonkun sopivat leffan. Puhutaan iltapesujen aikana. Peittelen, jutellaan hetki ja riippuen tahtooko/jaksaako voi lapsi lukea hetken sängyssä. Nukahtaa n. vartissa.
Meillä on siis nukuttu jo päälle tunti. Herätään seitsemältä.
Kello 21 laitan lapset nukkumaan 2- ja 5-vuotiaat. Isompi nukahtaa nopeammin ja nukahtaisi yksinkin. Pienempää saa nukuttaa. Puolisen tuntia menee.
Yöllä herää molemmat yleensä ainakin kerran. Joko vessaan tai painajaiseen. Aamuyöstä usein on molemmat kömpineet viereen nukkumaan omasta huoneesta.
Aamulla herätään yleensä klo 7.30-8.30.
arkena 20.30 ja herätys 8.30
Viikonloppuna saa valvoa tunnin myöhempään mutta yleensä eivät jaksa. Viikonloppuisin nukutaa 10-11 koko sakki
Viionloppuisin myös iltasatupäivät. Luen siis pitkän sadun aina perjantaisin ja saan sen loppuun sunnuntaina:)
20.30 sänkyyn, saa lukea, valot sammutetaan 21 viimeistään, halit ja pusut + silitykset ja rapsutukset. Nukahtavat yleensä viidessä minuutissa, ei yöheräilyä. Herätetään kouluuun, jos kymppiin tai ysiin meno, ehtivät herätä itse. eka- ja kolmasluokkalainen.
3 koululaista. Heräävät aina klo 8.
Meillä luetaan joka ilta satu 5 vuotiaalle kasiin puol ysin maissa ja siitä nukkumaan. Nukahtaa nopeasti ja nukkuu kuin tukki 11-12 tuntia. Vauva 6kk nukkumaan puol kymppi-kymppi, nukahtaa yleensä syliin ja nukkuu heräämättä kuuteen, syö ja jatkaa kasiin ysiin.
Kuinka monen lapset nukkuvat jo?
Meillä nukutaan jo. Muutamassa minuutissa nukahtivat.
Mitäs äidit siellä puuhailevat? Itse ajattelin katsoa jonkun elokuvan. Karkkia tekisi mieli, mutta mitään herkkuja tms en kaapista löytänyt.
-ap-