Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää. Jääköön lasten hampaat pesemättä.

Vierailija
12.11.2012 |

Joka ikinen ilta sama tappelu hampaiden pesusta. Pesulle ei mennä ennen kuin korotan ääntä ja siitä sitten suututaan, niin että nukkumaan mennessä kaikilla on paha mieli.

En jaksa enää, nytkin itkettää, en sanonut edes hyvää yötä kun olen väsynyt tähän taisteluun.

Sanoin lapsille, että jos haluavat mädät hampaat, niin jättäkööt sitten pesemättä. Minä en heitä enää hampaiden pesulle tule kehottamaan. Kärsivät varmasti joskus vielä risoista hampaista, mutta ei ole sen arvoista että illat päätyvät aina itkuun ja riitaan. Näin on menty nyt koko syksyn ajan. Aina tämä on ollut hankalaa, mutta nyt tilanne on kärjistynyt eli antaa olla.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvia märäntyneistä hampaista ja kysy, haluavatko he sellaiset.

Vierailija
2/10 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein pahoja kuvia paskoista hampaista ja laita niitä lapsiesi lähettyville. Kauhupropaganda voi tepsiä!

Ja tietysti kaikki edut pois jos ei totella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hampaat menee todella nopeasti huonoon kuntoon, tai siis ikenet menee. Ja kun iskee ientulehdus, et saa niitä pestyä sitäkään vähää kuin nyt.

Meillä on riittänyt kun ovat huonosti pesseet jonkun aikaa niin iskee tulehdus. Ikenet on niin kipeät että harjaaminen sattuu ihan mielettömästi. Trust me, sitä et halua kokea.

Jaahas, jos sitä lähtisi taas väkisin harjaamaan tuon yhden hampaita. Huutoa, raivoa, tempoilua........ huoh.

Vierailija
5/10 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi nimittelee minua tyhmäksi ja tuntuu, että emme ole enää kovin läheisiä näiden ainaisten erimielisyyksien vuoksi. Mitä sitten kun lapsi tulee murrosikään.

Vierailija
6/10 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi nimittelee minua tyhmäksi ja tuntuu, että emme ole enää kovin läheisiä näiden ainaisten erimielisyyksien vuoksi. Mitä sitten kun lapsi tulee murrosikään.

auktoriteettisi lasten silmissä. Sinun pitäisi hankkia se takaisin.

Olethan esimerkiksi riidellessä aina aikuinen, etkä alennu samanlaiseen kinasteluun, kuin lapset?

Vierailija
7/10 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2,5-vuotias, joka temppuilee hampaidenpesussa. Todellakin luulin, että tällainen typerehtiminen päättyy viimeistään parin vuoden kuluttua. Sekö jatkuukin vielä silloin, kun lapsi on 6, jopa 8 v.!

Keinot meillä: laulan lapsen valitsemaa laulua samalla kun pesen. Kehun aina, kun sylkäisee eikä nielaise tahnaa. Iltapalalla käyn läpi, miten ilta jatkuu: ensin käydään pisulla, sitten pestään peppu ja sitten hampaat. Ja hampaidenpesun jälkeen lapsi saa valita, ottaako ksylitolin punaisesta vai vihreästä purkista (joskus tosin siitäkin tulee ongelma, kun lapsi ei pysty valitesemaan...).

Auttaisko teillä, että toimit vain toisen kanssa kerrallaan? Niin, etteivät innosta toisiaan käyttäytymään huonsti. Ja voroilloin tietysti järjestys vaihtuu.

Symppaan tuota huonoa fiilistä, mikä kiistoista tulee. Mäkin huomasin, että oma suuttumus meinasi pilata koko yhdessäolon fiilistä. Aloin sitten aktiivisesti nauramaan yhdessä lapsen kanssa mille vaan, jotta suuttumuksen vastapainoksi olisi myös aitoa iloa lapsen kanssa olemisesta. En kyllä tiedä auttaako, mutta oma fiilis ainakin vähän paranee.

Ja tietysti aina kerron kun suutun, että äitiä harmittaa pelleily, kun molemmat ollaan jo väsyneitä ja pitäisi rauhassa päästä nukkumaan. Ja että yritetään molemmat seuraavalla kerralla paremmin: leikitään leikin aikana ja äiti yrittää olla kärsivällisempi.

Kertaus: tsemppiä. Kyllä se siitä. Sitten joskus. Ota aikalisä niin, ettet muutamiin päiviin pese ollenkaan lasten hampaita ja kysy sitten, olisivatko valmiit ottamaan sinun apua vastaan.

Vierailija
8/10 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun kerran voi jättää välistä, muttei kannata kokonaan lopettaa ja heittää hanskoja tiskiin.

Itse yritin esikoiseni kanssa pitkään hyvällä, mutta lopulta jouduin vajaa puoli vuotta joka ilta tappelemaan hampaiden pesusta. Ulkopuolisen silmin meno näytti välillä varmaan jo eläinrääkkäykseltä, mutta kun tyttöni vihdoin ja viimein tajusi, että joka ilta on h-pesu edessä, niin siihen ne ongelmat loppui. Tsemppiä ap:lle! Sillä se vaihtoehto on vielä kamalampi, ainakin lapselle.

T:Hammaslääkäri

Vierailija
9/10 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun kerran voi jättää välistä, muttei kannata kokonaan lopettaa ja heittää hanskoja tiskiin.

Itse yritin esikoiseni kanssa pitkään hyvällä, mutta lopulta jouduin vajaa puoli vuotta joka ilta tappelemaan hampaiden pesusta. Ulkopuolisen silmin meno näytti välillä varmaan jo eläinrääkkäykseltä, mutta kun tyttöni vihdoin ja viimein tajusi, että joka ilta on h-pesu edessä, niin siihen ne ongelmat loppui. Tsemppiä ap:lle! Sillä se vaihtoehto on vielä kamalampi, ainakin lapselle.

T:Hammaslääkäri

Vierailija
10/10 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen joutunut pesemään väkisin. Siis olen ottanu lapsen syliin sillain ettei voi rimpuilla ja kun lapsi on rääkynyt, siinä samalla pessty hampaat. Voipi kuulostaa julmalta, mutta onpahan tullut pestyä. Itse olen pysynyt rauhallisena enkä ole satuttanut lasta, vaan pitäny vain jämäkästi paikoillaan.

Nykyään kun lapsi on 2v8kk, niin ei tarvii sanoa kuin aaaaa, niin lapsi avaa kiltisti suunsa seisoen vessanpytyllä. Joskus joudun sanomaan, että "avaapas suu äiti pesee sylissä".

Mitään lahjomista ei tarvii, ihan älytöntä lähtee semmoseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan