Ystäväni kertoi, että hän tarvitsee ohjetta, kun
leipoo täytekakun :O Aikuinen ihminen, tekee usein kakkuja ja tarvitsee siihen ohjeen. Mä en ymmärrä.
Kakku on niin helppo tehdä, että huh huh. Mihin siinä sitä ohjetta tarvitsee? Eikö pikkuhiljaa jo ulkomuistista se muka tule? Mä en käytä minkäänlaisia ohjeita kun leivon.
Kommentit (12)
kyllä ohjeesta yleensä aina kaiken, vaikka tekisinkin jotain mitä teen suht usein. En pysty muistamaan edes lämpötiloja.
Mutta kivat sulle, sä teetkin sitten aina samanlaista ruokaa tai leivonnaisia?
Mä kokeilen usein erilaisia ohjeita myös löytääkseni sen täydellisen.
kyllä ohjeesta yleensä aina kaiken, vaikka tekisinkin jotain mitä teen suht usein. En pysty muistamaan edes lämpötiloja. Mutta kivat sulle, sä teetkin sitten aina samanlaista ruokaa tai leivonnaisia? Mä kokeilen usein erilaisia ohjeita myös löytääkseni sen täydellisen.
kyllä ohjeesta yleensä aina kaiken, vaikka tekisinkin jotain mitä teen suht usein. En pysty muistamaan edes lämpötiloja. Mutta kivat sulle, sä teetkin sitten aina samanlaista ruokaa tai leivonnaisia? Mä kokeilen usein erilaisia ohjeita myös löytääkseni sen täydellisen.
kyllä ohjeesta yleensä aina kaiken, vaikka tekisinkin jotain mitä teen suht usein. En pysty muistamaan edes lämpötiloja.
Mä kokeilen usein erilaisia ohjeita myös löytääkseni sen täydellisen.
Tai samanlaisia leivonnaisia :O Miksi ihmiset ajattelevat niin vain koska ihminen on keittiössä luova? Meillä kokeillaan uusia juttuja ja luodaan uusia ruokia ja leivonnaisia. Vanhempanikin kannustavat minua tekemään omaa leivonta/ruokakirjaa, ongelma vain on, etten keksi ruoilleni aina nimeä, mikä kuvaisi sitä.
jotka ehtivät leipoa usein.
Taidan olla kaverisi kaltainen, tulee leivottua harvoin ja usein vielä tulee kokeiltua uusia reseptejä.
Keräilen reseptejä ja niiden ohjeilla sitten tulee tehtyä milloin mitäkin, vaihtelevin lopputuloksin.
Mutta leipominen ja ruuanlaitto on kivaa kun vaan ehtii.
t. ei mikään kotitaloustaituri
en käytä ohjetta mutta tarkasti muistelen kun teen täytekakkua
Sillä sen täydellisen kakkupohjan saa vain sillä täydellisellä ohjeella
ja se ohje ei ole se kamala yhtäpaljon kaikkea räpellys
Osaatko tehdä esim. thairuokaa ilman ohjeita? Niin, että siitä tulee oikeasti hyvää? Tiedätkö tosiaan ilman ohjeita, miten valmistetaan vaikkapa Kroatialaisia perinnejärkiruokia?
Puhut ihan hulluja Aapee. Miksi muistaisin ulkoa, miten kakkupohja tehdään, kun meillä ei edes tykätä kakuista. Mitä väliä, jos katsoo ohjeet jostain? Miks se sua haittaa?
Sun kaltaiset ihmiset ovat juuri samaa porukkaa, jotka tärkein tehtävä on kytätä, että missä vaatteissa kukakin asioi jossain Prismassa - ja tulla sitten tänne vauvapalstalle päivittelemään mitä tulikaan taas nähtyä.
Osaatko tehdä esim. thairuokaa ilman ohjeita? Niin, että siitä tulee oikeasti hyvää? Tiedätkö tosiaan ilman ohjeita, miten valmistetaan vaikkapa Kroatialaisia perinnejärkiruokia? Puhut ihan hulluja Aapee. Miksi muistaisin ulkoa, miten kakkupohja tehdään, kun meillä ei edes tykätä kakuista. Mitä väliä, jos katsoo ohjeet jostain? Miks se sua haittaa? Sun kaltaiset ihmiset ovat juuri samaa porukkaa, jotka tärkein tehtävä on kytätä, että missä vaatteissa kukakin asioi jossain Prismassa - ja tulla sitten tänne vauvapalstalle päivittelemään mitä tulikaan taas nähtyä.
Älä sekaannu tähän. Meillä on omia juttuja.
kun tekevät sukan tai langoittavat saumurin. Miksi ihmeessä, helppoja juttuja kenelle tahansa.
Mä kokeilen usein erilaisia ohjeita myös löytääkseni sen täydellisen.Tai samanlaisia leivonnaisia :O Miksi ihmiset ajattelevat niin vain koska ihminen on keittiössä luova? Meillä kokeillaan uusia juttuja ja luodaan uusia ruokia ja leivonnaisia. Vanhempanikin kannustavat minua tekemään omaa leivonta/ruokakirjaa, ongelma vain on, etten keksi ruoilleni aina nimeä, mikä kuvaisi sitä.
sä ap? Tuo kommenttini samanlaisista leipomuksista nyt koski vain ap:tä, on niin käsittämätöntä tuo naureskelu kaverille, että provosoiduin:)
Katson aina ohjeesta jos leivon jotain, muissa ruuissa sovellan, mutta leipomuksissa menee aika pieleen jos menee teelusikallinen jotain liikaa.
Jos nyt oikeasti harva se päivä tekee juuri sitä samaa kakkua, niin kai se alkaa jäädä päähän, mutta kyllä minulla ainakin olisi ohje siinä ihan sitä varten että voin tarkistaa vielä läpi että mitään ei unohtunut. Anoppini on leiponut ikänsä, ja pitää itseään leipuriammattilaisena kun aikoinaan oli leipomolla töissä. Hän on jo vanha, ja leipomukset ovat hyvin harvoin minun mielestäni hyviä, varmaan unohtaa aina jotain tai menee väärät määrät kun hänellä on myös ne ohjeet päässä, mutta pää ei ole samassa kunnossa vuosituhannesta toiseen.
Koskaan en tietenkään kehtaa mitään sanoa, kun hänen omasta mielestään ovat hyviä, itse ei tosin paljoa niitä syö, kun oli aikoinaan leipomolla töissä niin kyllästyi makeisiin juttuihin.
Minä leivon harvoin, mutta seuraan ohjetta, ja tulee hyviä, paljon parempia kuin anopin.