Minkä värinen talvitakki teillä tänä vuonna?
Kommentit (15)
Sitten claude greengras(?) armeijan vihreä duffeli.
Mulla on seuraavat käytössä:
musta Hilfiger villakangastakki
musta Lacoste lyhyt toppatakki
valkoinen Vila pitkä toppatakki
musta Didrikson parkatyyppinen toppatakki
Näillä varmaan pärjään tilanteessa kuin tilanteessa :)
beessi polvipituinen toppatakki. villakangas takkeja on musta, kaks harmaata ja ruskea.
Harmaa villakangas ja toppis
Anilliini toppis
Vaalea beige untuva
Violetti villakangas
Vaaleansininen laskettelutakki ja ruudullinen ruskeasävyinen villakangas
Onkohan mulla muita?
Tuo musta on untuvatakki. Sen lisäksi mulla on pari vanhaa mustaa takkia, toinen normitoppa, toinen untuvatakki. Niin ja yksi musta seuran topattu softshell-takki, se on uusi.
Lasketteluun on pari vanhempaa takkia, värillisiä ja viime talvena ostettu valkopohjainen takki.
En todellakaan osta joka vuosi mitään kausikamppeita. Minulla on kaupunkilaismuodin mukainen vedenpitävä välikausitakki räntäkeleille, polvipituinen harmahtava villakangastakki kuivemmille keleille, musta untuvatakki paukkupakkasille ja nikkoihin asti pitkä huippulämmin punainen villakangastakki hienompiin tilaisuuksiin pakkaskeleillä.
Kaikki nämä ovat yli kolme vuotta vanhoja. Tuo pitkä villakangastakki on 15 vuotta vanha, mutta kun sitä pitää ehkä kymmenenä päivänä talvessa päällään, ei se mene miksikään. Untuvatakin ostin käytettynä kirpparilta viitisen vuotta sitten.
Ainiin, onhan mulla myös äidin vanha pitkä susiturkki vinttikopissa.
Miksi ostaisin uutta takkia joka vuosi?
molemmat ostin viime talvena enkä osta nyt uutta. Tai ehkä ostan uuden laskettelutyyppisen takin, kevään aleista, koska ensi talvena käyttänen sitä raksalla ja se menee siellä varmaan nuhjuiseksi. Sekin on musta.
tummansininen. Vanhoja on sekä mustia, luonnonvaaleita ja harmaita.
Takkeja taitaa olla viisi, valkoinen, musta ja beige untuvatakki, pari villakangatakkia valkoinen ja harmaa. Tuorein ostos tänä talvena oli tuo valkoinen untuvatakki.